Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at folk har så mye imot hva andre gjør på Facebook.

Når det er sagt: Jeg sto som forlovet med eksen i mange, mange år. Det ble slutt da jeg fant ut at han hadde hatt et forhold til en annen bak ryggen min i nesten 9 måneder. De var også venner på Facebook – men han hadde mikset og trikset så mye med personverninnstillinger at hun ikke ante at jeg fantes. Hun på sin side hadde syntes det var litt rart at han ikke ville oppdatere forholdstatus eller legge ut bilder av dem sammen. Så de greiene der betyr lite i det lange løp…

Anonymkode: 1b8c3...51e

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Det må da være opp til hver enkelt? Er da ikke noe fasitsvar på hva som er riktig og ikke. 

Selvsagt, men for meg er det et merkelig argument at det er “for å vise vennene” at man er i et forhold. Jeg snakker stadig med mine venner i det virkelige liv, det er ikke på Facebook de oppdateres om hva som skjer i livet mitt.

Perifere bekjentskaper eller Maren som jeg gikk på ungdomsskolen med behøver ikke å vite om jeg er singel eller nettopp har gått inn i et nytt forhold.

Anonymkode: cdca2...46f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvsagt, men for meg er det et merkelig argument at det er “for å vise vennene” at man er i et forhold. Jeg snakker stadig med mine venner i det virkelige liv, det er ikke på Facebook de oppdateres om hva som skjer i livet mitt.

Perifere bekjentskaper eller Maren som jeg gikk på ungdomsskolen med behøver ikke å vite om jeg er singel eller nettopp har gått inn i et nytt forhold.

Jeg har det ikke offentlig for å skryte til venner at jeg har kjæreste 😄 

Jeg synes det er koselig å ha sivilstatusen min offentlig synlig på Facebook. Pluss litt for å slippe slibrige henvendelser fra kåte mannfolk, som ikke kjenner sin egen besøkelsestid 😄 

Men dette er nok noe som folk har forskjellige meninger om og det er helt greit. You do you, I do me 😊

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig noen som bryr seg om slikt? Kjenner gifte par som har vært på FB fra start og har aldri oppgitt den andre. De har egne konti for sitt bruk og helt uavhengig av partner 😅

Anonymkode: e4347...106

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det virkelig noen som bryr seg om slikt? Kjenner gifte par som har vært på FB fra start og har aldri oppgitt den andre. De har egne konti for sitt bruk og helt uavhengig av partner 😅

Anonymkode: e4347...106

For meg, som har blitt lurt og bedratt i tidligere forhold, betyr det mye om kjæresten min vil holde forholdet vårt hemmelig for sine «venner» på Facebook, ja.

Hadde han elsket meg og vært stolt av å være sammen med meg så burde ikke det å stå i et forhold med meg på Facebook være noe problem. 

Anonymkode: 4fbaa...01d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 13.00):

Hadde nok ikke sett forespørselen en gang.
Bruker facecbook kanskje en gang hver 3. mnd.
Da er det så mange varsler at jeg ikke gidder se på dem en gang.

Facebook er primært for idrettslag og pensjonister.

Anonymkode: ae717...1ef

Dette viser i hvert fall at du vet svært lite om Facebook.

Det er riktignok lite innhold fra folk under 30, som er livredde for å bruke Facebook utenom visse grupper, men mange mellom 30 og 50.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg har snakket med han. Han sier at han ikke vil poste det på Facebook fordi han da vil få kommentarer som gjør at han må «small-talke», noe han hater. Allikevel poster han innlegg hvor han bl.a gjør ting med ei venninne. Det er tydeligvis ikke et problem enda han da også kan få kommentarer han må «small-talke» på. 
For meg blir det da en dealbreaker. Dette gidder jeg ikke. Jeg vil være med en som er stolt av å ha meg som kjæreste. Ikke en som må holde meg hemmelig.

Vi har ellers hatt det helt fantastisk sammen men dette er et STORT rødt flagg for meg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For meg blir det da en dealbreaker. Dette gidder jeg ikke. Jeg vil være med en som er stolt av å ha meg som kjæreste. Ikke en som må holde meg hemmelig.

Finn deg en influenser som lever for og av sosiale medier.

Han er nok glad for å slippe deg hvis dette er det som er viktigst for deg.

Anonymkode: 2d654...64f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Finn deg en influenser som lever for og av sosiale medier.

Han er nok glad for å slippe deg hvis dette er det som er viktigst for deg.

Anonymkode: 2d654...64f

Eller så kan du tenke på hvorfor det er så viktig for han at ingen skal få vite at han er i et forhold….

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ironien i at man ønsker å være privat når det kommer til partnere - i et nettsamfunn med hundrevis av «venner», hvor man oppdaterer hva man spiser til middag, og flasher bilder fra sine reiser..

Anonymkode: eedb2...8f1

Skrevet
Mardina skrev (På 6.10.2025 den 13.40):

Så har man sånne som meg, som ønsker at det skal være synlig på Facebook at jeg er i et forhold. Jeg synes det bare er koselig jeg ❤️ Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være så "problematisk" 🤔 

Er det ikke hyggelig at folk er lykkelig og har det bra? 🤔 Andre folk får gjøre hva de vil, men jeg liker i hvert fall å ha det offentlig på Facebook. Jeg bruker ikke noen andre SoMe enn Facebook. Det var også der jeg traff kjæresten min ❤️

Det betyr ikke at man er lykkelig og har det bra bare fordi man er i et forhold altså. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker, hva er det han vil skjule. Er jo vanlig og vise at man er i et forhold.

Anonymkode: f32eb...91e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 12.48):

Om du hadde sendt en forespørsel til kjæresten din når du byttet fra status som singel til i et forhold og han ikke «godtok» forespørselen…. Hva hadde du tenkt?

Jeg kan jo ikke helt skjønne hvorfor noen må holde et fast og stabilt forhold hemmelig for kun egne venner?

Snakker dere ikke sammen ?

Hei, du skal vi ikke annonsere på FB at vi er i et forhold ? 

Kjæresten og jeg er ikke venner på FB eller annet SoMe. Vet ikke hvilken sivilstatus han står med. Jeg står som skilt for jeg er skilt. Vi har aldri erklært heller ovenfor noen at vi er kjærester eller samboere. Til og med kollegaene mine på jobb vet ikke at jeg har kjæreste/samboer. Kun barna mine (voksne) og mine foreldre vet det. Forstår ikke hvorfor slikt skal annonseres ut til kreti og pleti. Trenger man virkelig å vite hvem som er sammen med hvem ?

Anonymkode: acc83...965

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts her.

Jeg har snakket med han. Han sier at han ikke vil poste det på Facebook fordi han da vil få kommentarer som gjør at han må «small-talke», noe han hater. Allikevel poster han innlegg hvor han bl.a gjør ting med ei venninne. Det er tydeligvis ikke et problem enda han da også kan få kommentarer han må «small-talke» på. 

Vi har ellers hatt det helt fantastisk sammen men dette er et STORT rødt flagg for meg.

Jeg skjønner godt at du reagerer! Jeg som kjæreste forventer å bli behandlet minst like bra som han behandler venner/venninner!

Anonymkode: 3b9ea...ec7

• Liker 1
Skrevet
Melissa30 skrev (5 timer siden):

Det betyr ikke at man er lykkelig og har det bra bare fordi man er i et forhold altså. 

Hvor har jeg skrevet det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ironien i at man ønsker å være privat når det kommer til partnere - i et nettsamfunn med hundrevis av «venner», hvor man oppdaterer hva man spiser til middag, og flasher bilder fra sine reiser..

Ingen gjør det lenger....

Noen ja - det er gjerne også de som har forholdsstatusen synlig. 

Andre (de fleste under 40) legger nesten aldri ut noenting, og bruker bare facebook litt for diverse grupper eller arrangementer.

Det er faktisk vanligere å omtrent ikke poste noe på Facebook, enn det er å gjøre det.

Anonymkode: 71e62...ee6

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke inntrykk av at dette nødvendigvis er de samme brukerne av Facebook. Jeg har vel sist postet et bilde fra reise i 2013, aldri postet middagen min eller fest jeg har vært på, eller forholdsstatusen min.

De som stadig oppdaterer sivilstatusen sin der er vel de samme som oppdaterer omverdenen på middag og reiser også.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 15.48):

Låner tråden til å spørre om dette, stemmer det at den statusen kan man selv bestemme hvem som skal se? 

Anonymkode: 53f82...701

Ja

Jeg står som skilt,men det er kun venner som kan se det. Jeg kan også filtrere hvilke venner.

Anonymkode: acc83...965

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (På 6.10.2025 den 13.40):

Så har man sånne som meg, som ønsker at det skal være synlig på Facebook at jeg er i et forhold. Jeg synes det bare er koselig jeg ❤️ Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være så "problematisk" 🤔 

Er det ikke hyggelig at folk er lykkelig og har det bra? 🤔 Andre folk får gjøre hva de vil, men jeg liker i hvert fall å ha det offentlig på Facebook. Jeg bruker ikke noen andre SoMe enn Facebook. Det var også der jeg traff kjæresten min ❤️

Lykkelig og har det bra kan man da uten at det står på fb 🙃

Anonymkode: 12690...841

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 21.48):

"Jeg vil ikke kringkaste det på nett"/"ser ingen grunn til å legge sånt på internett" osv. synes jeg er røde flagg fra folk som har venner på fb som de ikke vil skal vite at de ikke lenger er ledige. Og "jeg bruker NESTEN ikke fb" betyr ikke "har ikke konto der". Vil man ikke vise at man er i et forhold på fb så er det noen der man vil skjule det for. Og ikke fordi man har en stalker. 

Skjønner at fb ikke er livet. Men selv min private kjæreste som bare bruker det til planlegging av eventer har lagt meg som kjæreste der. Fordi han ikke har noen å skulle det for. Hadde han ikke villet ha meg som venn eller kjæreste der (selv om vi begge egentlig driter i meta) så hadde jeg sett på det som negativt.

Anonymkode: bc80c...bf5

Har ingenting å skjule , merkelig resonnement 

Anonymkode: 12690...841

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...