Gregarious Skrevet 5 timer siden #61 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Årsaken vet jeg ikke, men denne statistikken har jeg inntrykkkk av at mange ikke er klar over. Blir bare snakket om hvor fælt det er at menn tar mest selvmord, som det naturligvis også er, men så blir det glemt å si at flere kvinner enn menn ønsker å dø og prøver ta selvmord Anonymkode: 4dd85...afd Nei, man kan ikke trekke slike konklusjoner ut fra dette. Dette er svært komplekse problemstillinger, og det å "ønske å dø" er ikke det samme som å forsøke å ta sitt eget liv. Det er også slik at dersom det brukes en mindre dødelig metode som gjør at man overlever forsøket, vil en del personer prøve igjen. Forskning viser for eksempel at en liten gruppe står bak en relativt stor andel av forsøkene, særlig gjelder dette kvinner.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #62 Skrevet 5 timer siden Majer skrev (4 timer siden): Ja, men at det er aldersbetinget? Snittalderen på menn som tar livet sitt er 47. Anonymkode: 1023e...929 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #63 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hele problemstillingen feies under teppe, fordi gamlinger er ikke viktige for samfunnet. Unge folk ønsker gamlingene bort, vekk, bli usynlige, ikke vær HER iallfall. Anonymkode: 59b8f...4c6 De unge ser på de eldre kun som en utgiftspost og som stjeler pensjonen deres … Anonymkode: 1023e...929
Trolltunge Skrevet 5 timer siden #64 Skrevet 5 timer siden Gregarious skrev (11 timer siden): Dette er ikke relevant for denne diskusjonen. Dersom man selekterer for bestemte tilstander, vil man naturligvis finne en betydelig overrepresentasjon i enkelte grupper, slik som at majoriteten av personer som tar selvmord har depressive lidelser. Dette handler derimot om biologisk kjønn, ikke kjønnsidentitet. Personlig synes jeg det er noe annet å ta kontroll over sin egen død når den uansett nærmer seg, enn å ta sitt liv når man kunne hatt et langt og godt liv foran seg (med riktig hjelp). Menn er kanskje mer handlekraftige og modige slik enn kvinner. Jeg håper jeg selv er så handlekraftig og modig den dagen jeg må innse at det ikke er noe godt liv i vente lenger, men bare å svinne hen, smerter og å vente på døden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå