AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Leverte søknad fredag, i dag mandag var den besatt. De hadde sikkert en kandidat klar, men er dette egentlig lov? Besatt over helgen liksom, jeg er kvalifisert og har det de trenger, trodde de da måtte hverfall ha noen intervjuer. Anonymkode: b6c68...45a
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden privat er det lov Anonymkode: e3764...971 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): privat er det lov Anonymkode: e3764...971 Greit nok. Dette er offentlig innen helse Anonymkode: b6c68...45a
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Det var vel noen som søkte lenge før deg, da. Anonymkode: 0628a...cc7 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var vel noen som søkte lenge før deg, da. Anonymkode: 0628a...cc7 Så søknadsfrist har ikke noe å si? Anonymkode: b6c68...45a 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Kan være den ble besatt av en intern søker, eller en som hadde fortrinn fra en nedbemanning. Du kan jo gjøre det enkleste, send de en mail. Anonymkode: e3764...971
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Prosessen var rigget, skjer 9 av 10 ganger her jeg jobber. Anonymkode: 91137...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden De er pålagt å lyse ut, men som oftest ansetter de en intern, f.eks en som allerede vikarierer i stillingen. Det kan vel alltid hevdes at en person som allerede har fått opplæring og sitter i stillingen er best egnet. Anonymkode: 262c3...910 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Søkte jobb, ble innkalt til intervju og ble innstilt som nr 3. Helt greit til jeg hørte at hun som hadde fått jobben hadde fortalt det til sine gamle kollegaer to måneder før… Anonymkode: 453ab...50e
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Spør jo veldig på stillingen, men en del kjører intervju og referansesjekkk fortløpende, så de kan ansette raskt. Er det interne kandidater som de ønsker ansatt er jo utlysningen bare for å følge loven. Det lønner seg aldri å søke i siste liten hvis man har sett stillingen flere uker tidligere. Anonymkode: 51120...e9d 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så søknadsfrist har ikke noe å si? Anonymkode: b6c68...45a Alle søknader sendt innen fristen skal vurderes, men man står fritt til å gjennomføre intervjuer men interessante kandidater underveis. Alle innstillinger skal gjennom ansettelsesutvalg, så rart at beslutningen kunne skje så raskt. Du kan be om utvidet søkerliste og innstillingen. Anonymkode: 34254...1ba
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Søkte en jobb jeg og. Hadde alt de spurte etter. Så etter noen dager var den besatt, av ei som allerede jobbet der. Så gjennom det hun hadde og hun ble nok oppfordret til å søke. Offentlig det her og. Personlig synes jeg det er en uting. Anonymkode: 86fab...348
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle søknader sendt innen fristen skal vurderes, men man står fritt til å gjennomføre intervjuer men interessante kandidater underveis. Alle innstillinger skal gjennom ansettelsesutvalg, så rart at beslutningen kunne skje så raskt. Du kan be om utvidet søkerliste og innstillingen. Anonymkode: 34254...1ba Slett ikke alle steder bruker ansettelsesutvalg. I helse intervjues man av avdelingsleder og denne ansetter selv den som finnes mest passende for stillingen. Enkelt og greit. Anonymkode: 51120...e9d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Det er mange arbeidsplasser som utlyser stillinger internt før de utlyser offentlig, og, om det er kvalifiserte søkere internt, er disse prioritert. Det kan være hensiktsmessig å ansette en med kjennskap til bedriften og erfaringer som ikke krever ekstra oppfølging eller opplæring de første ukene, da dette er dyrt. Samtidig føles det blodig urettferdig at man har dårligere sjanser å få jobb uten å allerede ha en fot innenfor. De fleste - i hvert fall mange - søkere blir knapt vurdert før de avvises. Da kan man få avslag ganske fort, selv om jeg selv erfarer at det som regel tar lang tid før de tar seg bryet med å sende et formelt avslag, om de i det hele tatt gjør. Anonymkode: 6eb9c...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå