AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Jeg har vært veldig syk snart 1 år, har derfor søkt aap tilfelle jeg ikke rekker å bli frisk før året er omme. For 4 uker siden fikk jeg telefon av nav, jeg var da en liten tur i hagen å hadde ikke med telefonen min. På svarer fikk jeg beskjed om at han ringte snart igjen. Så da gikk jeg med telefonen på meg overalt, men han ringte aldri. Så nå i dag la jeg fra meg telefonen, det er ikke bra å ha den på meg hele tiden. Nei da ringte nav, var i dusjen en tur. Jeg har prøvd å ringe opp igjen, får beskjed om den personen ringer sikkert opp igjen. Hvordan skal jeg få den samtalen ut av verden? Jeg er veldig redd nav, aap, og alt som høres til. Jeg får ikke sove, og sliter voldsomt med å forholde meg til en etat som er helt utilgjengelig for de dem skal hjelpe. Er det normalt at det går så langt tid mellom disse samtalene når man ikke får tak oss brukere? Er det noe jeg kan gjøre for å få tak i denne personen som sitter lokalt i nav? Legen mener dette er en grei sak, har skrevet legeerklæring. Kjenner jeg skulle hatt den samtalen ferdig nå, Anonymkode: 8f3a5...c6e
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Send melding til veilederen din på NAV.no. Anonymkode: 1f229...2b8 4 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Send melding til veilederen din på NAV.no. Anonymkode: 1f229...2b8 Det har jeg ikke mulighet til. Jeg kan sende melding til nav men da ikke veilederen min. Litt det samme som jeg ringte i dag til de. Ts Anonymkode: 8f3a5...c6e
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Bruk kontaktskjemaet hos NAV. Det er det samme som å kontakte de på telefonen, det har jeg nettopp gjort. De jeg kontakter der vil si det samme som den jeg snakker med, han ringer sikkert opp igjen. Det er ingen direkte kontakt til veilederen min, jeg har aldri snakket med han før, eller skrevet så mulig det er derfor? Ts Anonymkode: 8f3a5...c6e
Ms. Steele Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har jeg ikke mulighet til. Jeg kan sende melding til nav men da ikke veilederen min. Litt det samme som jeg ringte i dag til de. Ts Anonymkode: 8f3a5...c6e Du har vel en veileder fra oppfølgingsmøtene som du hadde med NAV, arbeidsgiver og lege underveis i sykmeldingen? Om du går inn på «Mine sider» så skal du kunne sende melding derfra.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Send melding, si du har prøve å ringe, be om å bli oppringt til et konkret tidspunkt/at de foreslår et konkret tidspunkt, og at de uansett videresender til din kontakt. Du kan også be om å få direkte mailadresse til din kontakt. Anonymkode: e9f22...5d9 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Ms. Steele skrev (3 minutter siden): Du har vel en veileder fra oppfølgingsmøtene som du hadde med NAV, arbeidsgiver og lege underveis i sykmeldingen? Om du går inn på «Mine sider» så skal du kunne sende melding derfra. Aldri vært på noen møter med nav, hørt fra de i løpet av året eller noe. Har til og med spurt om møte.. Ts Anonymkode: 8f3a5...c6e
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri vært på noen møter med nav, hørt fra de i løpet av året eller noe. Har til og med spurt om møte.. Ts Anonymkode: 8f3a5...c6e Og når jeg har spurt har jeg skrevet melding på den siden, men aldri fått svar fra den. Ts Anonymkode: 8f3a5...c6e
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Jeg var avhengig av de i noen få år etter et alvorlig traume. Nav ble det største traumet. Er nå i full jobb og er så glad jeg ikke må forholde meg til dem lenger. Norges Sovjet. Anonymkode: 49501...1eb
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Send noe sånt på NAV.no: «Hei, jeg er tilgjengelig for telefonmøte mandag, tirsdag og torsdag i tidsrommet 10–16, og onsdag og fredag i tidsrommet 13–17. Aller best passer det mandag kl. 11–14. Håper du har anledning til å ringe meg da.» Anonymkode: 7b1fb...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg var avhengig av de i noen få år etter et alvorlig traume. Nav ble det største traumet. Er nå i full jobb og er så glad jeg ikke må forholde meg til dem lenger. Norges Sovjet. Anonymkode: 49501...1eb Jeg har samme erfaring, kunne fortalt historier som høres ut som oppdiktet, men som dessverre er fakta. Jeg endte med uføretrygd etterhvert, fikk hverken riktig hjelp av Nav eller helsevesenet (igjen, fakta, dokumentert, ikke synsing). For å sikre meg i et lignende tilfelle som Ts opplever nå hadde jeg gitt beskjed om at jeg var tilgjengelig alle dager i deres arbeidstid, bortsett fra dato x mellom kl x og y, da jeg den dagen og tiden hadde en time hos spesialist som jeg hadde ventet på i nesten halvannet år. Denne beskjeden var gitt til Nav både skriftlig og repetert muntlig og navansatt hadde gjentatt det korrekt. Når valgte Nav å ringe? Idet jeg gikk inn på spesialistens kontor, og fortsatte å ringe seks ganger til på rappen der og da. Og journalføringen til Nav ble da til at Nav hadde forsøkt å ringe meg utallige ganger, man at jeg aldri var tilgjengelig, at jeg ikke ville samarbeide og at jeg aldri tok telefonen. Da jeg til slutt måtte klage til Statsforvalteren og kunne dokumentere en rekke lovbrudd Nav hadde begått i min sak, så fikk Nav medhold. I ettertid fant jeg ut at den hos Statsforvalteren som hadde gjort vedtaket var venninne av min saksbehandler hos Nav. Praktisk da for Nav at Statsforvalterens vedtak ikke kan klages på... Ikke meningen å ta motet fra deg, TS. Men du må holde deg sterk. Det smarteste for deg å gjøre nå, det er å gå inn på din side på Nav, skrive ned at du så og så lenge har bedt om et møte med Nav, at du ble lovet at Nav skulle ringe deg, men at det blir håpløst når selv bare det å ta en dusj, som du gjorde i dette siste tilfellet gjør at du ikke får snakket med dem, når du bokstavelig talt har gått med mobilen på deg i en måned siden sist de forsøkte å ringe deg. Jeg ville på nytt ha bedt om et personlig møte med saksbehandler, og bedt Nav om å også kalle inn din lege til samme møte, da du er motivert for å komme deg tilbake i jobb og ser at skal det skje så må også Nav spille på lag, og også vise til at du ikke har fått ett eneste møte med Nav på det året som nå har gått, at du nå mener et ordentlig møte med din fastlege arrangeres før ditt sykemeldingsår går ut dato xx.xx.xxxx. Et slikt møte er det Nav som skal be legen komme til, da Nav skal betale legen for det. Om Nav skulle be deg varsle legen, minn dem på at det er deres jobb å kalle legen inn, og at det er nødvendig for at legen skal få betalt for den jobben denne gjør, og at du ber Nav gjør dette snarest slik at du ikke mister enda mer tid av ditt sykemeldingsår og videre rehabilitering. Ønsker deg lykke til videre både med helsen og Nav, Ts! Ikke gi deg! Sett deg inn i lovverket som gjelder, det kan være til hjelp i møte med Nav. (Jeg gikk f.eks. halvannet år på aap uten en aktivitetsplan, som Nav skal utarbeide, selv om jeg purret om en slik plan. Resultatet kunne blitt at jeg mistet retten til aap fordi jeg ikke fulgte opp en slik plan. Og når jeg etter litt over halvannet år omsider fikk en slik aktivitetsplan - så var den skrevet rundt sykdomssituasjon som hadde med en annen person å gjøre, de hadde bare plottet mitt navn inn i faste skjemaer de klipper og limer fra. Det tok lang tid før jeg fikk en korrekt aktivitetsplan etter dette også.) Det er store forskjeller fra Nav-kontor til Nav-kontor, og det er også store forskjeller fra Nav-behandler til Nav-behandler. Det beste du kan gjøre er å dokumentere hver eneste gang du forsøker å ta kontakt med Nav selv, og også purre på dem ut fra det lovverket som finnes. Og som sagt, be om at Nav arrangerer et møte mellom dem selv, deg og din fastlene så raskt som mulig! ❤️ Anonymkode: 14209...4e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå