Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror absolutt mobbing skreller vekk selvironi. Det er vanskelig å le av seg selv når andre ler av deg, og ikke godhjertet latter heller.

Så det er enkelt å foreslå at man bare skal være selvironisk eller tulle bort frekke kommentarer. Det kan man gjøre når man står støtt i seg selv og selvtilliten er på plass. Langvarig mobbing setter spor, så det tar tid å bygge seg opp igjen. 

Sagt på en annen måte, det er for mye å forvente at en person som har blitt systematisk brutt ned med å høre stygge ting om seg selv skal reagere med humor når noen kødder eller er sosialt klønete.

Synes mange av innleggene her ikke har peiling på hva alvorlig mobbing gjør med en person. 

Anonymkode: 8883d...071

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til TS! Nå er det jo mulig at du kan å feiltolket enkelte kommentar på grunn av din historie som mobbeoffer. Jeg har selv opplevd mobbing i barndommen og ungdomsskolen og merker at jeg kan være var på i utgangspunktet harmløs atferd fordi det trigger meg fordi det minner meg om mobbingen jeg ble utsatt for. Mobbing i barne- og ungdomsårene er så ufattelig ødeleggende! Når det er sagt: negative kommentarer på hårfargen din og kommentarer som at du er barnslig fordi du spiller mobilspill er ikke innenfor og du gjør helt rett å reagere på de. Jeg mener at slike kommentarer vitner om en emosjonell umodenhet. Vi forventer av barn og unge at de skal klate å unngå slike kommentarer, da burde det ikke være så vanskelig for voksne å vite når de bør holde munnen igjen. Desverre er det ikke alltid at det å si ifra vil ha en effekt (se bare på alle kommentarene her om at da er du hårsår, dramatisk og humørløs). Det er fristende å slenge tilbake en ufin kommentar om at deres hår eller hobby, men det vil sannsynligvis føre til at du får mindre sympati siden du svarer igjen med samme mynt. Kan det være en ide at du ignorerer kommentarene? Samtidig forsetter du med spillet for å vise at du gir da blanke f om hva de synes. Det er desverre en viss sjanse for at disse forvokste fjortissene fortsetter å kommentere, men prøv å la det prelle av deg (vet det er vanskelig). Deres mening betyr ingenting og kommentarene sier så mye mer om de enn om deg! ❤️

• Nyttig 1
Skrevet
Dame1993 skrev (På 14.10.2025 den 7.29):

Dette er selvfølgelig kommentarer avsender hadde fortjent å få tilbake, men for TS er jeg redd for at det kan slå tilbake. Plutselig blir hun stempa som mobberen. En del av disse menneskene har trolig ikke såpass selvinnsikt at de evner å se sin egen oppførsel. "De bare tulla litt"

De bare tulla litt? Ja det gjorde ts også 😉

• Liker 1
Skrevet
tracida skrev (1 time siden):

De bare tulla litt? Ja det gjorde ts også 😉

Problemet er det at disse folka fort kan angripe TS for å gjøre det samme de gjorde. Og de klarer ofte å få andre med seg. Samme som at noen kan få massiv krittikk for et forslag, og så kommer det en mer populær person og foreslår det samme. Da blir det møtt med ros. Heldigvis ikke opplevd dette i voksen alder, men vet om andre som opplever dette. Skikkelig urettferdig, men det er en risiko. Derfor er det lureste å ignorere dem, selv om de jo hadde fortjent å få sin egen oppførsel slengt tilbake. Kanskje ikke så morsomt lenger når de selv er mottaker? Men det tryggeste er nok å ignorere de😕 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...