Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne bedt til både Gud og engler om jeg fikk noe som helst bevis på at det virker. Jeg har gitt opp nå, fordi det gir ingen resultater, ting blir heller verre for meg uansett om jeg ber eller ikke. Og samtidig så hører jeg at at mennesker over hele verden har så utrolig hjelp av det. Dette forstår jeg ikke, får de bevis? Hvilket utbytte er det egentlig de ser? Hjelper det den de ber for? Hjelper det dem selv?
Fortell gjerne.
Og dere som kun klør i fingrene for å si "dette er bare tull, Gud eksisterer ikke" kan klappe igjen, for slike ihuga debunkere er ikke velkomne i tråden, eller i denne delen av forumet i det hele tatt, vi kan alle leksa deres helt utenat nå.

Anonymkode: 20de0...b6f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke religiøs, og ber ikke. Men jeg skriver mye hvis det er noe som plager meg. Jeg tenker at bønn kan ha samme effekt. Man får ut det som er vanskelig og dermed klarer man kanskje å prosessere det bedre?

Anonymkode: 54755...2ac

Skrevet

Du har garantert noen du kjenner som er religiøse, snakk med den eller dem.  ❤️

Anonymkode: d0df5...051

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at det hjelper å skrive, snakke med noen, og be..på den måten at du får det ut.

Jeg tror jo i tillegg på noe større enn meg selv. Jeg hadde en veldig syk datter og det var vanskelig hjemme hos oss. Veldig veldig vanskelig. 

Nå er det er ikke slik at min datter ble frisk i en fei fordi jeg ba. Men jeg ble kanskje tryggere, sterkere og i stand til å bære det bedre. Og det skjedde jo små "mirakler" underveis, som livet alltid byr på. Men DU er jo den som kan ta tak i ditt liv. Det er ingen som kommer inn og rydder opp, inkludert en høyere makt. 

Min datter var i ferd med å bli schizofren. Det var psykose som varte så lenge. Hun er frisk nå! Så hva hjalp?? Jeg vil jo tro at det er en umenneskelig styrke, disiplin og diverse som må til for å overkomme enkelte ting, som både kreves av de som er rundt, den som feks er syk. Det skal være trygt og godt, man må føle kjærlighet og ro, og bare stå i det i måneder og år. Det krever mye av alle. For å greie det, så måtte jeg bli en bedre versjon av meg selv, og jeg måtte bli sterkere. Og ja., jeg ba, og jeg følte en ro etter og håp. Men det var jo ikke slik ta DET var det eneste vi gjorde. Så kanskje handler det mest om mine verdier, min styrke i møte med noe umulig og uovervinnelig, og tro på at vi kan flytte fjell. Og det kan være veldig vanskelig å finne den styrken helt alene. Så da trengte jeg Gud.. 

Det er også en måte å kanalisere alle dine beste håp og kjærlighet. Når du ber, oppriktig, så er det ofte den mest "rene" siden av deg. Den som er oppriktig, åpen, som ønsker det beste. Ingen ber om noe vondt... Og det i seg selv tror jeg er bra for verden. At folk av og til bøyer hodet og ber for noe godt. 

Anonymkode: 098c6...f57

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg skulle gjerne bedt til både Gud og engler om jeg fikk noe som helst bevis på at det virker. Jeg har gitt opp nå, fordi det gir ingen resultater, ting blir heller verre for meg uansett om jeg ber eller ikke. Og samtidig så hører jeg at at mennesker over hele verden har så utrolig hjelp av det. Dette forstår jeg ikke, får de bevis? Hvilket utbytte er det egentlig de ser? Hjelper det den de ber for? Hjelper det dem selv?
Fortell gjerne.
Og dere som kun klør i fingrene for å si "dette er bare tull, Gud eksisterer ikke" kan klappe igjen, for slike ihuga debunkere er ikke velkomne i tråden, eller i denne delen av forumet i det hele tatt, vi kan alle leksa deres helt utenat nå.

Jeg måtte opprette en profil for å svare deg her.

Det finnes onde krefter som ikke vil at du skal bli kjent med Gud. Det er sannsynligvis årsaken til at ting blir verre nå som du søker Gud. 

Grunnen til at folk som virkelig får et møte med Gud, holder seg til ham, er på grunn av bevisene de får, ja. De aller fleste kristne har opplevd masse bønnesvar og ofte mirakler som bekrefter at troen er sann, at Gud finnes. 

Utbyttet av å være kristen er blant annet en glede og fred innvendig, som bare Gud kan gi. En følelse av å ha noen som passer på en, hvert minutt på dagen. Trygghet. Å kjenne seg elsket. Jeg har vært på den andre sida, og virkelig opplevd det motsatte, og å bli kjent med Jesus er som å bli tatt fra mørket til lyset! Videre er utbyttet å kunne gi bekymringene sine til en høyere kraft (Jesus) og ikke måtte klare alt det vanskelige i egen kraft. 

- Ja, det hjelper den de ber for! Det kan ta lang tid før du ser svar, for vi mennesker har fri vilje... Men de fleste kristne har masse konkrete bønnesvar å vise til. Men. Bønnene virker sterkest når man har lagt livet sitt i hendene til Jesus.. 

Og ja, man blir hjulpet selv! Det er jo en grunn til at folk som finner Jesus ofte er så sprudlende og glade på en måte resten av verden synes er helt weird. (Glad-kristne, sant. Det er reelt. 😅

Men, den eneste veien til Gud Fader, er via Jesus. (det er masse bibelvers på dette). Adresser Jesus direkte, og bønnesvar vil komme fortere. Be til Ham. Be Jesus vise deg at Han finnes. Be om bevis på at han finnes, og ta det han viser deg på alvor. Be ham sende folk inn i livet ditt som kan lære deg om Jesus. Be ham vise seg for deg i drømmer eller når du ber. Be om at du skal få se ting i de sosiale mediene du ferdes, som bekrefter spørsmålene dine. Hvis du står i en vanskelig situasjon, be om at han skal fylle deg med fred som overgår all forstand. Jeg er sikker på at du vil få svar. 

Finn deg en Bibel og les Johannes evangeliet. Da får du se hvem Jesus er. 

Det er masse fine menigheter med folk som kan lede deg til Jesus, og Gud (ikke be til engler.. De er ikke Gud). Prøv å finn en menighet utenfor statskirken, de er ofte mer levende. Gå på et møte, du vil bli sett og tatt imot. ❤️

Lykke til! 

Anonymkode: b56b2...4d1

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ber fordi vi har fri vilje. Og englene har ikke rett til å gripe inn med mindre vi spesifikt ber om hjelp (bruker vår frie vilje). Og for å minne meg selv på min egen styrke. Gud/engler jobber ikke bare med "mirakler" og på overnaturlig vis. De virker gjennom oss mennesker, dyr, osv. Hjelp kan komme i mange former, ikke alltid den vi ser for oss. Og det er vi som er "boots on the ground", gjør det beste du kan og be om hjelp til resten. Tenk mer på det som en relasjon og et samarbeid som alltid er tilgjengelig døgnet rundt.

Anonymkode: 0a266...c8f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Grunner til at jeg ber.

Jeg ber for at jeg tror på Gud.

Er glad i Gud.

Ber for de jeg er glad i og at Gud må passe på dem for meg.

Ber om at de må få styrke på sin vei.

Jeg personlig ber aldri om å få noe.

Av den grunn er jeg spesielt glad i denne 👇:

Det er et håp 🙏

Jeg er svært takknemlig over det jeg har.

Vi er heldige som bor i dette vakre landet.

Vi er heldige som har frihet og fred.

Så jeg priser like mye som jeg ber, og jeg velger å fokusere på det som er positivt og det som gir meg fred slik at jeg kan være et godt menneske for de som trenger det.

Gud gir meg styrke til det. Det vet jeg, for det merker jeg. Det er det som er min kraft og min frie vilje.

Gud har gitt meg et lys, og det bruker jeg for å skinne for andre mennesker. I den grad jeg kan, klarer og makter. Det er min livsglede og livsgnist. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjort det en gang når jeg var barn, ba til Gud at Max Mekker skulle komme å fikse fikse leken min. Men så vokste jeg opp og sluttet med det 

Anonymkode: 50649...12c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Forskjellen er vel i at du krever bevis, mens tro er nettopp det å la troen komme først - så følger bevisene etter underveis. 

Anonymkode: 6ff0f...53e

Skrevet

Jeg er ikke religiøs, men ber stadig.

Jeg ber om at verden skal bli fredelig.

Om at hat og menneskeforakt  blir borte.

Om at mennesker skal behandle andre med respekt og varme.

Om at de eneste gangene noen rekker en hånd ut til noen, er for å trekke opp de som faller.

Skrevet

Jeg ber for å minne meg selv om at Gud har gitt meg alt, og jeg takker han så ofte jeg kan for alle store og små velsignelser han gir meg. Bare det at jeg har mat på bordet hver dag er en gave fra ham. 

Jeg ber for å bekjenne og gi avkall på syndene mine. Jeg som alle andre har gjort mye feil i livet, og jeg jeg ber om at Gud hjelper meg til å ta gode valg i tråd med hans vilje.

Jeg ber om at Gud er nær meg og familien min og beskytter oss med Jesu blod. 

Jeg ber om at alle mennesker åpner hjertene sine for Gud, og tar imot hans kjærlighet. 

Jeg ber fordi Gud er den som elsker meg høyest og kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Jeg elsker ham, og mitt største ønske er å få være nær han. 

Anonymkode: 37610...1e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fortell gjerne.

Er alvorlig syk og ber om bedring, og ber også for andre.

Merker ingenting😑

Anonymkode: 50361...596

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...