Gå til innhold

Boliger der man ikke kan åpne vinduene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinduer kan jo byttes.

Anonymkode: 6f200...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Slik blir det når det bygges etter TEK10. Du må ha stor gang og stort bad pga rullestolsirkel. Og den løsningen med to dører inn til soverommet et også ganske vanlig i små leiligheter (man sparer plass siden man ikke trenger dødarealet foran sengen). 

Å droppe dørsarealet foran sengen betyr at man enten må gå ut av soverommet eller klatre over sengen for å komme seg til klesskapet på andre siden. Det er utrolig upraktisk.

Spisebordet gir heller ingen mening. Hele poenget med å ha et separat soverom er jo at man skal kunne ha gjester uten at de vandrer inn i soverommet, men her er bordet bare for to personer og plassert langt unna kjøkkenet. Hvis man utvider det, sperrer det for TV-en, som uansett står altfor langt fra sofaen.

Det virker som om de har laget en studioleilighet, men så bestemt seg for å kalle det en toroms og da ble alt galt.

Endret av Camlon
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vinduer kan jo byttes.

Anonymkode: 6f200...33b

Ikke i en blokk der alle vinduer skal være like

Ts

Anonymkode: df6a5...f03

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Camlon skrev (1 time siden):

Å droppe dørsarealet foran sengen betyr at man enten må gå ut av soverommet eller klatre over sengen for å komme seg til klesskapet på andre siden. Det er utrolig upraktisk.

Spisebordet gir heller ingen mening. Hele poenget med å ha et separat soverom er jo at man skal kunne ha gjester uten at de vandrer inn i soverommet, men her er bordet bare for to personer og plassert langt unna kjøkkenet. Hvis man utvider det, sperrer det for TV-en, som uansett står altfor langt fra sofaen.

Det virker som om de har laget en studioleilighet, men så bestemt seg for å kalle det en toroms og da ble alt galt.

Ja, det er dårlige løsninger. Men det blir slik dersom man skal følge de nyere byggereglene. Man kan alltids bruke mer penger og få "dødplass"(gangsone)  foran sengen (dvs en større leilighet). Når man skal få plass til rullestol mellom sengen og skapet, så blir det gjerne slik i små leiligheter. Det er jo ikke slik at utbyggere driver med veldedighet, så lenge den følger regelverket, så får de jo pengene sine. 

Anonymkode: e6006...9cd

• Nyttig 1
Skrevet

Her er jo sofaen omtrent oppi komfyren og, så bare det hadde vært nei fra meg. Synes du bør lete videre, flere dealbreakere i denne leiligheten.

Anonymkode: e67d5...d0c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er jo sofaen omtrent oppi komfyren og, så bare det hadde vært nei fra meg. Synes du bør lete videre, flere dealbreakere i denne leiligheten.

Anonymkode: e67d5...d0c

Hadde nok stylet leiligheten annerledes. Hvorfor sette inn en gigadiger sofa som omtrent krasjer med kjøleskapet? Hadde vært mye bedre med en mindre sofa. 

Merkelig å innrede en knøttliten leilighet med en sofa for "hele storfamilien". 

Anonymkode: 68cb2...bc9

Skrevet

Her er det tydelig stil prioritert foran funksjon. Å ikke kunne åpne vinduet på soverommet ville vært et gedigent nei fra meg også. Frisk luft er bedre enn ventilert luft!

Anonymkode: 3fe3f...9d6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Leiligheten ble solgt 500 000,- over takst, så vinduer man ikke kan åpne, er nok ikke så viktig for folk.

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Leiligheten ble solgt 500 000,- over takst, så vinduer man ikke kan åpne, er nok ikke så viktig for folk.

Ts

Jeg tipper unge folk som ikke har mye erfaring med boliger 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tipper unge folk som ikke har mye erfaring med boliger 

Og tenker at de skal bo der i maks 3-5 år mens de studerer, og selger leiligheten med god fortjeneste igjen. Leiligheten ligger 100 m fra BI, badestrand, butikker, cafeer ol

Ts

• Liker 1
Skrevet

Det med to dører inn på soverommet på denne måten er veldig vanlig i små leiligheter for ikke sløse bort meter. Men at de har gjort det her skjønner jeg ikke, for her er det ikke nødvendig engang.

Hadde jeg hatt leiligheten hadde jeg flytte sengen ned der skapet er, satt skapene på langveggen og tettet igjen døra nærmest vinduet. Da kan sofaen flyttes ned til veggen ved soverommet og et skikkelig spisebord får plass ovenfor kjøkkenet.

Anonymkode: c99d2...af8

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ts

Leiligheten i annonsen du lenket til er jo ikke markert som "solgt"?

Anonymkode: c164e...1c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det med to dører inn på soverommet på denne måten er veldig vanlig i små leiligheter for ikke sløse bort meter. Men at de har gjort det her skjønner jeg ikke, for her er det ikke nødvendig engang.

Hadde jeg hatt leiligheten hadde jeg flytte sengen ned der skapet er, satt skapene på langveggen og tettet igjen døra nærmest vinduet. Da kan sofaen flyttes ned til veggen ved soverommet og et skikkelig spisebord får plass ovenfor kjøkkenet.

Utbyggeren måtte gjøre det slik, for å oppfylle lovverket. Det må være plass mellom sengen og skapet for en rullestol. Hva man gjør i etterkant er selvfølgelig helt fritt opptil deg selv.

(Men det er noe upraktisk å måtte enten klatre inn i sengen fra fotenden, eller klatre over den andre personen i sengen. Rommet er tross alt bare ca to meter bredt)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Leiligheten i annonsen du lenket til er jo ikke markert som "solgt"?

Anonymkode: c164e...1c9

Jeg var litt kjapp ute, men følger budrunden og vet den blir solgt for noenlunde så mye+parkeringsplass i kjelleren som koster 300 000,-

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utbyggeren måtte gjøre det slik, for å oppfylle lovverket. Det må være plass mellom sengen og skapet for en rullestol. Hva man gjør i etterkant er selvfølgelig helt fritt opptil deg selv.

(Men det er noe upraktisk å måtte enten klatre inn i sengen fra fotenden, eller klatre over den andre personen i sengen. Rommet er tross alt bare ca to meter bredt)

Mulig det, men som eier hadde jeg flytte om i ettertid. Vil heller ha en seng som ikke er 100% optimal å komme opp i, men et oppholdsrom hvor det er god plass til sofa og spisebord.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er helt normalt i nye bygg med balansert ventilasjon. Der skal man ikke lufte ved å åpne vinduene uansett. Det strider i mot hele konseptet med balansert lufting. 

Helt ok om det ikke er din greie, men det funker for noen. Og er en helt ok måte å bygge på.

Anonymkode: c98d0...661

Nei, det er ikke en helt ok måte å bygge på.

Anonymkode: dfa4a...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...