AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #21 Skrevet 11 timer siden Ring krisesenter for veiledning nå, ikke vent! Dette er ekstremt skadelig for barn å bo i og om du ikke gjør det for din egen del, hjelp barna dine ut av dette. Du klarer å gå, det vil aldri bli bedre, kun verre. Anonymkode: f19fb...3ea 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Enda en tøff helg i familien as er over. Hver mandag sitter jeg igjen med en klump i halsen. Relasjonen mellom meg og mannen er ikke på topp for tiden, mildt sagt. Likevel prøver vi å kjempe, men jeg tror virkelig han på ordentlig ikke liker meg. Jeg føler jeg strekker meg så langt jeg kan med to små barn. Han sover så lenge han vil lørdag og søndag hver helg. Jeg tar babyen hver natt og egentlig hele døgnet. Han trener hver dag etter jobb mens jeg henter barnehagebarnet og lager middag. Etter eldste er lagt har han fritid hele kvelden mens jeg bysser babyen. Likevel er alt jeg gjør feil. Jeg handler inn feil, lager vond mat, er stygg og feit. Det klages hele tiden over alt jeg er og alt jeg gjør, men det verste er at det skjer foran barna. Har prøvd å spørre om at hvis han har noe han vil ta opp som jeg gjør feil, om han kan ta det når barna sover, men nei. I tillegg slenger han f.eks godteripapir rundt og uttrykker foran barna at det er min jobb å plukke det opp, det samme gjelder rydding/vasking «det er mamma sin jobb». Hører også når han er i et annet rom med eldste at han kan frese over f.eks manglende lue eller votter og si ting som «åh, hun der håpløse moren din har ikke vasket! Typisk, hun er så treig/lat/håpløs». Synes det er så leit at han setter sånne tanker om meg i hodet til barna 😞 hva gjør jeg? Han vil ikke snakke med meg, nekter å være med på fvk og jeg har ikke råd til å flytte. Anonymkode: 99040...fde Joda, du har råd til å flytte. Sosialkontoret hjelper med husleie og livsopphold om du er uten inntekt. Kontakt krisesenteret, så vil de kunne gi deg all relevant informasjon fra ditt sted i landet. Eventuelt får du og barna en seng der til ny bolig er på plass. Selvfølgelig må du komme deg bort før han får ødelagt både deg og ungene. Husk at de enten vil vokse opp og finne partnere som han, eller selv bli ham. Kom deg bort så fort du kan!! Anonymkode: edbe7...0d2 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #23 Skrevet 11 timer siden Kjære ts, det er så leit å høre hvordan du blir behandlet. Du vet at du fortjener MYE bedre! Det gjør barna dine også. Jeg syntes du skal kontakte et krisesenter. Hvorfor tør du ikke kontakte barnevernet? Jeg tror ikke du kan vente på at barnehagen gjør det. Det skal litt mer til enn at et barn sier at pappa er slem. Anonymkode: b0743...07b 1 1
Ruskesara1973 Skrevet 11 timer siden #24 Skrevet 11 timer siden Ikke la barna vokse opp slik!! 😠🚩 Flytt, eller kast han ut. 2
jabx Skrevet 11 timer siden #25 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har hatt lyst til å kontakte barnevernet flere ganger, men tør ikke. Eldste barnet har ved flere anledninger uttrykt at hen er redd for pappa. Barnet har også sagt i bhg at pappa er sint/slem. Skal ikke bhg sende bekymringsmelding til bv? ts Anonymkode: 99040...fde Det kan godt være at barnehagen ikke har gjort sin plikt her, men du kan ikke vente på at andre skal gjøre det for deg. Du må selv ta tak for å sikre dine egne barn. Ikke vent på at andre gjør det for deg. Barnevernet kan gi deg råd og veiledning. Det er ikke sånn at med en gang du ringer barnevernet så står det politi på døra og slenger folk i bakken med håndjern. 2 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #26 Skrevet 11 timer siden Forsøk å ta opp noen av samtalene på mobilen. Kan være greit å ha bevist du vet aldri om han lyger til fvk, barnevern osv. Tror du gjør lurt i å kontakte bv før skolen eller andre gjør det. Da ber du om hjelp. De kan tvile på omsorgsevnen din hvis du lar barna bo under slike forhold, og det ikke er noen grunn til at du ikke skal søke hjelp/flytte (han han truer, slår osv). Man må beskytte sine barn. Etter å ha kontaktet bv, og evt hatt besøk av de, ville jeg snakket med lærer/skolen også. Informert om at det har vært litt konflikter hjemme. Ofte vet de litt fordi barnet enten sier noe eller oppfører seg annerledes. Og de kan følge barnet bedre opp om de vet. Det er mulig de ønsker å melde bv, men ikke har "nok" info, men de kan melde videre om du forteller de også. Noe sier meg at det er lurt at det er flere som viser til hvordan far er (feks det barnet forteller). Ville også hatt klar en plan for hvordan komme på krisesenter / bo hos andre et par netter. Hvis bv kommer på besøk eller du informerer at du vil flytte, kan oppførsel hans eskalere. Selv om han evt ikke har vært fysisk før. Pakk en sekk som står i bilen eller annet lett tilgjengelig sted med det mest nødvendige som kort, et klesskift til begge, viktige papirer du måtte ha osv. Du kan også dra på krisesenter allerede nå. Det må ikke eskalere først. Anonymkode: 34415...c4b 1 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #27 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Enda en tøff helg i familien as er over. Hver mandag sitter jeg igjen med en klump i halsen. Relasjonen mellom meg og mannen er ikke på topp for tiden, mildt sagt. Likevel prøver vi å kjempe, men jeg tror virkelig han på ordentlig ikke liker meg. Jeg føler jeg strekker meg så langt jeg kan med to små barn. Han sover så lenge han vil lørdag og søndag hver helg. Jeg tar babyen hver natt og egentlig hele døgnet. Han trener hver dag etter jobb mens jeg henter barnehagebarnet og lager middag. Etter eldste er lagt har han fritid hele kvelden mens jeg bysser babyen. Likevel er alt jeg gjør feil. Jeg handler inn feil, lager vond mat, er stygg og feit. Det klages hele tiden over alt jeg er og alt jeg gjør, men det verste er at det skjer foran barna. Har prøvd å spørre om at hvis han har noe han vil ta opp som jeg gjør feil, om han kan ta det når barna sover, men nei. I tillegg slenger han f.eks godteripapir rundt og uttrykker foran barna at det er min jobb å plukke det opp, det samme gjelder rydding/vasking «det er mamma sin jobb». Hører også når han er i et annet rom med eldste at han kan frese over f.eks manglende lue eller votter og si ting som «åh, hun der håpløse moren din har ikke vasket! Typisk, hun er så treig/lat/håpløs». Synes det er så leit at han setter sånne tanker om meg i hodet til barna 😞 hva gjør jeg? Han vil ikke snakke med meg, nekter å være med på fvk og jeg har ikke råd til å flytte. Anonymkode: 99040...fde Kom deg vekk, vet hvordan du har det. Det blir ikke bedre, men verre. Ikke bra for barna, kom dere vekk!!!! Anonymkode: b434f...89a 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #28 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg har ikke råd til å flytte. Du bor i Norge, ikke Thailand. Selvfølgelig kan du flytte. Anonymkode: 71e4d...0ee 4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #29 Skrevet 11 timer siden Om du er redd for han, så ta deg litt tid for å planlegge exiten din. Men som vist over, så er der økonomisk støtte å få som enslig forsørger. Det økonomiske har det med å løse seg på et vis. Å ta opptak av samtaler for å bevise forholdene du og barna lever under, kan være smart. Hvis ikke er det ord mot ord. Samtale med bv og kontakt med krisesenter for en nødløsning kan også greit å ha som en backup og støtte. Krisesenteret kam også gi deg veiledning. Finn ditt krisesenter Anonymkode: 776b6...a8e 1 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #30 Skrevet 10 timer siden Det økonomiske er det minste problemet du har nå. Du er nødt til å redde barna (og deg selv) ut av dette. Altsa det er helt sinnsykt hva kvinner finner seg i. Ikke la dette fortsette! Anonymkode: ff110...2c7 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #31 Skrevet 10 timer siden Men HVORFOR fikk du to barn med en sånn mann? Anonymkode: ff110...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #32 Skrevet 10 timer siden Synes som andre her at du er i et svært skadelig forhold for deg selv og barna. I første omgang, ring krisesenteret for gode råd om hva du bør gjøre framover. Ikke utsett det. Så synes jeg du er helt fantastisk sterk som klarer å ta ansvaret for absolutt alt med hus og barn, stå opp på natta og i helger alene. Stor klem. Og husk: du er mer enn god nok som du er! Anonymkode: d59af...208 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #33 Skrevet 10 timer siden Det eneste jeg kan råde deg til er å flytte. Dette er en narsissistisk/psykopatisk mann og det ødelegger barna dine. Vil du gi barna sine en så god barndom som mulig- flytt. Men ikke vær alene når du forteller det og ikke hent tingene dine alene osv. pga slike menn kan bli voldelige. Den psykiske volden han driver med nå kan gå over i fysisk. Anonymkode: d54c9...6b4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #34 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men HVORFOR fikk du to barn med en sånn mann? Anonymkode: ff110...2c7 Det er ikke relevant. De to barna er der nå. Og det må ts bare forholde seg til. Anonymkode: 776b6...a8e 6
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #35 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt lyst til å kontakte barnevernet flere ganger, men tør ikke. Eldste barnet har ved flere anledninger uttrykt at hen er redd for pappa. Barnet har også sagt i bhg at pappa er sint/slem. Skal ikke bhg sende bekymringsmelding til bv? ts Anonymkode: 99040...fde Hører du deg selv? Hvorfor venter du på at bhg skal hjelpe barna dine når det er DU som kan hjelpe dem på dagen ved å forlate denne grusomme mannen? Anonymkode: 994ca...c69 4
exictence Skrevet 10 timer siden #36 Skrevet 10 timer siden Dette er forferdelig oppførsel av mannen. Kom deg vekk er det beste for deg og barn ❤️
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #37 Skrevet 10 timer siden Kontakt barnevernet anonymt om det er et problem. Du og barna må vekk, eller han UT. Du kan bruke litt tid på å orientere deg osv, men du forstår vel selv at fremtiden med det kreket, også for barna, kommer til å bli FÆLT? Og leser du alle svarene du får? Oppførselen hans er IKKE normal, og absolutt IKKE noe man skal unnskylde eller finne seg i. Anonymkode: 86845...382
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #38 Skrevet 10 timer siden Støtter det å ta opptak av hva han sier til deg. Skriv også en logg hver dag om hva han har sagt eller gjort. Du må ha bevis for å sørge for at han skal ha så lite samvær som mulig. Du kommer ikke til å savne han. Det blir en befrielse å komme deg bort. Og du gjør jo alt i hverdagen allerede, så hva skal du med han? Anonymkode: 6fb7c...333 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #39 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men HVORFOR fikk du to barn med en sånn mann? Anonymkode: ff110...2c7 Åh, bare hold kjeft Anonymkode: 8bb9f...93c 6
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #40 Skrevet 9 timer siden Dette er psykisk og emosjonell vold. Han forakter deg og har ingen respekt for deg. Dette vil ikke endre seg, uansett hvor langt du prøver å strekke deg for å gjøre ting greit for ham. Du MÅ få deg og barna dine ut av denne situasjonen. Det er veldig skadelig for barna dine å høre ham behandle deg og snakke om deg slik, og veldig bekymringsverdig at den eldste er redd for faren sin. Husk også at psykisk vold gjerne er det første steget som senere fører til fysisk vold. Du må være sterk både for barna og for deg selv nå og komme dere bort. Ikke tenk så mye på økonomien - det finnes hjelp og det vil ordne seg. Bare lag en plan og kom deg ut. Det er mange som føler seg handlingslammet i en slik situasjon, spesielt om de lenge har blitt fortalt at de er dumme, udugelige, aldri vil klare seg alene osv. Men dette klarer du, og du kan få hjelp. Dra til et krisesenter eller på drop in på NAV, så får du råd om stegene videre. Anonymkode: 300d5...24d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå