AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Enda en tøff helg i familien as er over. Hver mandag sitter jeg igjen med en klump i halsen. Relasjonen mellom meg og mannen er ikke på topp for tiden, mildt sagt. Likevel prøver vi å kjempe, men jeg tror virkelig han på ordentlig ikke liker meg. Jeg føler jeg strekker meg så langt jeg kan med to små barn. Han sover så lenge han vil lørdag og søndag hver helg. Jeg tar babyen hver natt og egentlig hele døgnet. Han trener hver dag etter jobb mens jeg henter barnehagebarnet og lager middag. Etter eldste er lagt har han fritid hele kvelden mens jeg bysser babyen. Likevel er alt jeg gjør feil. Jeg handler inn feil, lager vond mat, er stygg og feit. Det klages hele tiden over alt jeg er og alt jeg gjør, men det verste er at det skjer foran barna. Har prøvd å spørre om at hvis han har noe han vil ta opp som jeg gjør feil, om han kan ta det når barna sover, men nei. I tillegg slenger han f.eks godteripapir rundt og uttrykker foran barna at det er min jobb å plukke det opp, det samme gjelder rydding/vasking «det er mamma sin jobb». Hører også når han er i et annet rom med eldste at han kan frese over f.eks manglende lue eller votter og si ting som «åh, hun der håpløse moren din har ikke vasket! Typisk, hun er så treig/lat/håpløs». Synes det er så leit at han setter sånne tanker om meg i hodet til barna 😞 hva gjør jeg? Han vil ikke snakke med meg, nekter å være med på fvk og jeg har ikke råd til å flytte. Anonymkode: 99040...fde 22
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Du må bare ha råd til å flytte. Denne type relasjon er alvorlig skadelig for både deg og barna. Det eneste du oppnår med å utsette det uunngåelige, er å bli enda mer nedbrutt. Bruk nettverket ditt, snakk med NAV om du må, rådfør deg med krisesenter om du ikke har andre. Anonymkode: 60b4c...fbb 22 1 14
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Stå opp for deg selv kvinne!!! Ser du ikke at du blir behandlet som en dørmatte i ditt eget hjem. Du har IKKE råd til å la være å flytte. Dette bryter ned din selvfølelse og egenverd. Se over økonomien din, sett deg inn i stønader ol. Gå ned i levestandard. BARE KOM DEG VEKK. Anonymkode: 33134...bbb 13 6
Rødvinsfilosofen Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): hva gjør jeg? Han vil ikke snakke med meg, nekter å være med på fvk og jeg har ikke råd til å flytte. Anonymkode: 99040...fde Du pakker sakene dine og flytter ut, eller ber ham om å flytte ut. Trenger du økonomisk hjelp så oppsøk NAV og be om råd og veiledning til hvilke stønader du trenger å søke. Dette er ikke det første samlivsbruddet med høy konflikt de opplever. 10 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Enda en tøff helg i familien as er over. Hver mandag sitter jeg igjen med en klump i halsen. Relasjonen mellom meg og mannen er ikke på topp for tiden, mildt sagt. Likevel prøver vi å kjempe, men jeg tror virkelig han på ordentlig ikke liker meg. Jeg føler jeg strekker meg så langt jeg kan med to små barn. Han sover så lenge han vil lørdag og søndag hver helg. Jeg tar babyen hver natt og egentlig hele døgnet. Han trener hver dag etter jobb mens jeg henter barnehagebarnet og lager middag. Etter eldste er lagt har han fritid hele kvelden mens jeg bysser babyen. Likevel er alt jeg gjør feil. Jeg handler inn feil, lager vond mat, er stygg og feit. Det klages hele tiden over alt jeg er og alt jeg gjør, men det verste er at det skjer foran barna. Har prøvd å spørre om at hvis han har noe han vil ta opp som jeg gjør feil, om han kan ta det når barna sover, men nei. I tillegg slenger han f.eks godteripapir rundt og uttrykker foran barna at det er min jobb å plukke det opp, det samme gjelder rydding/vasking «det er mamma sin jobb». Hører også når han er i et annet rom med eldste at han kan frese over f.eks manglende lue eller votter og si ting som «åh, hun der håpløse moren din har ikke vasket! Typisk, hun er så treig/lat/håpløs». Synes det er så leit at han setter sånne tanker om meg i hodet til barna 😞 hva gjør jeg? Han vil ikke snakke med meg, nekter å være med på fvk og jeg har ikke råd til å flytte. Anonymkode: 99040...fde Søk hjelp, dette er jo psykisk vold. Absolutt ikke greit. Du kan ikke bo med han. Anonymkode: e0266...223 11 1 7
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Du må bare flytte. På en eller annen måte må du få det til, dette ødelegger deg og barna. Han er ingen bra mann. Anonymkode: 3f2df...db5 3 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Du har ikke annet valg enn å flytte. Denne mannen elsker deg ikke, liker deg ikke - han forakter deg! Du VIL og KAN ikke la barna dine vokse opp og lære hvordan en mann skal behandle en partner ved å se på deres relasjon. Kontakt et krisesenter om du må, dette er psykisk vold og i mine øyne bare et spørsmål om tid før han legger hånd på deg (dog jeg får følelsen av at han kanskje har typ holdt deg fast eller hardt rundt håndleddet et par ganger allerede?, men du har avfeid det fordi det ikke gjorde vondt e.l). Du må gå, om ikke for deg selv, så for barna dine. Ring krisesenter nå, om så bare for en prat. Livet er ikke ment å være slik ❤️ Anonymkode: 8bb9f...93c 6 1 4
tånegla Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Om du ikke har familie/venner du kan flytte inn til i dag, ringer du krisesenteret, de kan veilede deg rundt økonomi og hvem du kan kontakte. Du skal gjøre det akkurat nå. For dette er ikke bra for deg eller ungene. Om mannen ikke vil være med på FVK, er det faktisk ikke noe du kan gjøre for å få det bedre. Flytt ut! 6 3
SPOCA Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden Dette er vold. Barna dine fortjener bedre. Gå. Nå. 7 6
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Forstår ikke kvinner som får flere barn med en mann som oppfører seg sånn. Hvis ikke han har endret seg betraktelig til det verre etter sistemann. Anonymkode: 49c1d...7b7 2 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Likevel prøver vi å kjempe, men jeg tror virkelig han på ordentlig ikke liker meg. Det er vel kun du som kjemper... AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han vil ikke snakke med meg, nekter å være med på fvk og jeg har ikke råd til å flytte. Hvorfor har du ikke råd? Som enslig forsørger vil du få: - Utvidet barnetrygd kr 2516 (samt barnetrygd for to barn 1968*2= 3926). Totalt er det 6452 pr måned - Overgangsstødnad : (Gå inn på linken og finn ut hva den blir for deg) Dersom månedsinntekten din ganget med 12 er over 715 000 kroner før skatt, vil du ikke få utbetalt overgangsstønad. Hvis du tjener 5 423 kroner i måneden eller mer før skatt, reduserer vi overgangsstønaden din med 45 øre for hver krone du tjener over dette. - Stødnad til barnetilsyn som dekker 64% av barnehage/sfo - Bostøtte (ofte administrert av kommunen, søk på kommunens hjemmeside) - Barnebidrag fra bf (som du selvsagt søker om via Nav og lar de ta seg av både beregning og innkrevning fra dag 1!!!) Om du ikke har utdannelse, kan du få hjelp til å dekke kostnader til også det via nav. Anonymkode: 776b6...a8e 3 5
Gaia Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden Han eller du må flytte. Dette forholdet er skadelig både for deg og barna deres. Han bedriver psykisk vold mot deg. Kontakt NAV og be om hjelp. 3 4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Så ring FVK i dag og be om den obligatorisk meklingen som man må ha FØR man må en krone fra nav som enslig forsørger. Om han møter opp eller ikke, har ikke noe å si. Den som møter opp på meklingen, får meklingsattest uansett om de andre møter eller og uansett om man kommer til enighet eller ei. Anonymkode: 776b6...a8e 8 5
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden Nei her er det ikke håp. Han behandler deg dårlig, og også barna. Hvordan tror du det er for barna å høre han rakke ned på deg? Skal de velge å være enig med han (og kjenne inni seg at det er feil), eller skal de være uenige og få kjeft selv? Barn slites i stykker av slikt Anonymkode: 6af78...1c5 3 1
AprilLudgate Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden Dette får du ikke snudd, han utøver psykisk vold mot deg og tvinger barna til å se på. Det du trenger å gjøre er å dokumentere alt, få helst ting skriftlig på sms for eksempel. Eller ta opptak når du feks etter barna er lagt tar opp de mest graverende tingene. Ta opp konkrete episoder og beskriv hva han gjør. Også de som foregår foran barna. Ikke kritiser ham slik at han nekter, men vær mer «jeg skjønner ikke/hvorfor skjedde dette», og så prøver du få samtalen slik at han ikke benekter men heller «forklarer» (han vil typisk svare fordi du er dum/lat/tjukk osv). Når han ikke benekter blir det å erkjenne handlingene - og trolig får du dokumentert psykisk vold i svarene. Snakk med krisesenter om rådgivning og løsninger. Her kan ingen av dere bli. 5 1 2
jabx Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Enda en tøff helg i familien as er over. Hver mandag sitter jeg igjen med en klump i halsen. Relasjonen mellom meg og mannen er ikke på topp for tiden, mildt sagt. Likevel prøver vi å kjempe, men jeg tror virkelig han på ordentlig ikke liker meg. Jeg føler jeg strekker meg så langt jeg kan med to små barn. Han sover så lenge han vil lørdag og søndag hver helg. Jeg tar babyen hver natt og egentlig hele døgnet. Han trener hver dag etter jobb mens jeg henter barnehagebarnet og lager middag. Etter eldste er lagt har han fritid hele kvelden mens jeg bysser babyen. Likevel er alt jeg gjør feil. Jeg handler inn feil, lager vond mat, er stygg og feit. Det klages hele tiden over alt jeg er og alt jeg gjør, men det verste er at det skjer foran barna. Har prøvd å spørre om at hvis han har noe han vil ta opp som jeg gjør feil, om han kan ta det når barna sover, men nei. I tillegg slenger han f.eks godteripapir rundt og uttrykker foran barna at det er min jobb å plukke det opp, det samme gjelder rydding/vasking «det er mamma sin jobb». Hører også når han er i et annet rom med eldste at han kan frese over f.eks manglende lue eller votter og si ting som «åh, hun der håpløse moren din har ikke vasket! Typisk, hun er så treig/lat/håpløs». Synes det er så leit at han setter sånne tanker om meg i hodet til barna 😞 hva gjør jeg? Han vil ikke snakke med meg, nekter å være med på fvk og jeg har ikke råd til å flytte. Anonymkode: 99040...fde Du må kontakte familievernkontoret, men også barnevernet for å få råd med måten han behandler barna på. Det er ikke bra for barna, dette her. Det viktigste er at du ikke kan være med ham. Du må dra din vei. ASAP. Endret 8 timer siden av jabx 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden jabx skrev (5 minutter siden): Du må kontakte familievernkontoret, men også barnevernet for å få råd med måten han behandler barna på. Det er ikke bra for barna, dette her. Det viktigste er at du ikke kan være med ham. Du må dra din vei. ASAP. Har hatt lyst til å kontakte barnevernet flere ganger, men tør ikke. Eldste barnet har ved flere anledninger uttrykt at hen er redd for pappa. Barnet har også sagt i bhg at pappa er sint/slem. Skal ikke bhg sende bekymringsmelding til bv? ts Anonymkode: 99040...fde 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden Kjære deg, selv om du ikke ser det selv så er dette psykisk vold. Det er like skadelig for barn å vokse opp i et hjem med psykisk vold som fysisk vold. Har du ikke råd til å flytte så kontakt nav eller krisesenter. Har du venner eller familie du kan støtte deg til eller flytte inn til midlertidig? Han kommer til å gjøre det vanskelig, bebreide deg, få deg til å tro at det er du som har gjort noe galt, love at ting skal endre seg men det skjer ikke. Ta med deg barna og flytt. Er du redd for han så kan krisesenter hjelpe deg å flytte i hemmelighet når han ikke er hjemme. Anonymkode: 1f0e8...263 2 1
MizzVic Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden Men er du redd han? Hva gjør ham om du svarer han? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå