Gå til innhold

Stemmer det at for mange sykepleiere stjeler medisiner på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en tidligere venninne som jobbet som sykepleier, som hadde masse medisiner hjemme som hun aldri hadde fått noen resept for. Prøvde å spørre hvordan hun hadde fått tak i det og hun sa bare «legen da?», men jeg visste jo at hun ikke hadde noen grunn til å få resept på sterke opioider osv. Dessuten forsnakket hun seg en annen gang og sa at det var «helt vanlig» å glemme at man tok med tabletter hjem som man hadde endt opp med å ikke gi, eller glemme å gi til pasienter. Og hun hadde mye mer medisiner enn at «ups hadde den bare i lomma på uniformen og så ble den med hjem». Hadde veldig lyst å ringe jobben hennes og si fra men er glad jeg ikke gjorde det, og er glad for at det vennskapet tok slutt av ulike grunner som at vi hadde veldig forskjellige verdier. 

Anonymkode: 24d47...4fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (11 timer siden):

Husker jeg studerte sykepleien med flere som røyka hasj. Selvfølgelig kjente jeg på den at det var mye større sannsynlighet for at de brukte andre stoffer om de fikk mulighet eller ting ble for vanskelig på privaten. Disse ønsket jeg aldri å jobbe med eller være i praksis med. Hvordan kan man stole på dem liksom?

Tenker du at de sykepleierstudentene som drakk alkohol, også var mer tilbøyelige til å stjele medisiner som ferdig utdannet 😛

Anonymkode: 5ab48...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en ting her. Om noen sykepleiere kan svare.

Jeg husker jeg lå på sykehuset over natten etter en operasjon. Hvor jeg hadde en del vondt og legen sa de skulle gi meg noe sterkere smertestillende før jeg la meg. Men hørte ikke noe mer om dette. Og fikk ikke noe. 
Kan dette bety at sykepleier der kanskje puttet den smertestillende medisinen i sin egen lomme i stedet for å gi den til meg?

Anonymkode: 1b599...b1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker du at de sykepleierstudentene som drakk alkohol, også var mer tilbøyelige til å stjele medisiner som ferdig utdannet 😛

Anonymkode: 5ab48...c6f

Det er ikke helt det samme. Forskjell på hvordan og i hvilke sosiale kretser man får tak i stoffene. Tilbøyelighetene for å prøve MDMA m.fl er høyere for de som røyker hasj o.l. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da må man jo melde dette til sjefen over sjefen. Evt. anonymt til Arbeidstilsynet. 

Anonymkode: a8129...fb2

Ville vært ganske lett for de å finne av hvem det er som varsler, derfor gjør hun ikke det. De er jo en gjeng med høns som beskytter hverandre for alt det er verdt 

Anonymkode: 2e606...f51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg husker jeg lå på sykehuset over natten etter en operasjon. Hvor jeg hadde en del vondt og legen sa de skulle gi meg noe sterkere smertestillende før jeg la meg. Men hørte ikke noe mer om dette. Og fikk ikke noe. 
Kan dette bety at sykepleier der kanskje puttet den smertestillende medisinen i sin egen lomme i stedet for å gi den til meg?

Spurte du sykepleier etter smertestillende uten å få? 

Anonymkode: e8e4d...3fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mest sannsynlig har legen glemt å gi beskjed eller sykepleier har glemt/ikke rukket det. 

Anonymkode: 4f5b2...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...