AnonymBruker Skrevet i går, 18:07 #21 Skrevet i går, 18:07 kari2 skrev (På 7.10.2025 den 13.48): Jeg leste det samme et sted, at Stevia var greit. Så har kjøpt det. Burde øvd på å drikke ting uten søtning, ja. Tror jeg starter med bruk an noe Stevia. Så får jeg se om jeg klarer å kutte det etterhvert. Takk for svar☺️ Leste i ei bok at man kunne ha litt fløte eller h- melk i kaffen når man fastet, altså utenfor spisevinduet. Man skulle ikke bruke lett- eller skummet melk. Syns det var rart. For det første fordi det er kalorier inn når man skal faste, og for det andre at man i så fall skulle velge det med mest kalorier/ næringsinnhold. 🧐🧐 Jeg tenker du kanskje med fordel kan gripe det ann på en litt annen måte. 1) Gi deg selv 14 dager til å komme opp på 16:8. Dag 1 må du ikke spise (innta kalorier) før kl. 8. Dag 2 ikke før kl. 9. Dag 3 ikke før kl. 10. Osv. 2) Tenk på morgenkaffen som - ikke dagens beste kopp kaffe, men kaffen/dét/noet som skal hjelpe deg med å holde fasten inntil kl. 13 eller hvor langt du nå enn har nådd. Jeg har to års erfaring med periodiske faste. Det hørtes skremmende ut før jeg prøvde det, trodde omtrent jeg ville dø og besvime og whatnot innen kl. 10 hvis jeg ikke fik mat, men det viste seg å være helt uproblematisk for meg. Anonymkode: 5ec48...760
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #22 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker du kanskje med fordel kan gripe det ann på en litt annen måte. 1) Gi deg selv 14 dager til å komme opp på 16:8. Dag 1 må du ikke spise (innta kalorier) før kl. 8. Dag 2 ikke før kl. 9. Dag 3 ikke før kl. 10. Osv. 2) Tenk på morgenkaffen som - ikke dagens beste kopp kaffe, men kaffen/dét/noet som skal hjelpe deg med å holde fasten inntil kl. 13 eller hvor langt du nå enn har nådd. Jeg har to års erfaring med periodiske faste. Det hørtes skremmende ut før jeg prøvde det, trodde omtrent jeg ville dø og besvime og whatnot innen kl. 10 hvis jeg ikke fik mat, men det viste seg å være helt uproblematisk for meg. Anonymkode: 5ec48...760 Går du ned med faste? Anonymkode: ea7f0...480
kari2 Skrevet 9 timer siden Forfatter #23 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenker du kanskje med fordel kan gripe det ann på en litt annen måte. 1) Gi deg selv 14 dager til å komme opp på 16:8. Dag 1 må du ikke spise (innta kalorier) før kl. 8. Dag 2 ikke før kl. 9. Dag 3 ikke før kl. 10. Osv. 2) Tenk på morgenkaffen som - ikke dagens beste kopp kaffe, men kaffen/dét/noet som skal hjelpe deg med å holde fasten inntil kl. 13 eller hvor langt du nå enn har nådd. Jeg har to års erfaring med periodiske faste. Det hørtes skremmende ut før jeg prøvde det, trodde omtrent jeg ville dø og besvime og whatnot innen kl. 10 hvis jeg ikke fik mat, men det viste seg å være helt uproblematisk for meg. Anonymkode: 5ec48...760 Det hørtes lurt ut. Kanskje jeg skulle gjort det. Nå har jeg begynt i andre enden. Har kjørt to dager med 16/8, men med litt søtning i kaffen. Ja, får vende meg på en litt kjipere kaffe😄 Så deilig at det var uproblematisk for deg. Det har gått greit her de to dagene, sett bortifra bruk av Stevia. Det som er mest klønete er vel å få det til å passe med middag med mannen min. Vi spiser vanligvis sein middag. Har ikke sagt til han at jeg prøver ut faste, vil «være i det» litt selv først. Så har bare sagt at jeg vil spise middag senest innen kl 20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå