Gå til innhold

Venninne som har urealistiske krav når hun skal kjøpe jolig

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke din jobb å få henne til å forstå noe som helst. Jeg var på over 100 visninger før jeg kjøpte, og jeg er glad jeg brukte god tid.

Anonymkode: 78ad8...c06

Hvor mye steg boligprisene med i løpet av den perioden du var på over 100 visninger? 🤪 Du tror du var lur, men det var du ikke. Boligprisene i Norge har steget mer enn det er verdt å vente 100+ visninger for.

Anonymkode: 9c264...6bd

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mye steg boligprisene med i løpet av den perioden du var på over 100 visninger? 🤪 Du tror du var lur, men det var du ikke. Boligprisene i Norge har steget mer enn det er verdt å vente 100+ visninger for.

Jeg var også på «100» visninger. Kjøpte til slutt bolig hvor jeg har bodd i 15 år, både som førstehjemsbolig og familiebolig. 

hvor mye tror du jeg har spart på å ikke kjøpe og selge flere ganger?

Anonymkode: 3effc...c6a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 9.08):

Hun og mannen har gått fra hverandre og hun trenger et sted å bo. 
Men alle leiligheter har «noe» som gjør at hun ikke byr på dem. Dette er de som er i hennes prisklasse. 
Hun kommer fra et relativt flott og nytt hus- men kan ikke sammenligne stnsdarden der med det hun har råd til alene. Ikke i det aktuelle området. Nybygg er det ikke noe av i den prisklassen. 

Finleser takstrapporter (som jo er bra) men henger seg veldig opp i mindre feil som er påpekt og blir skeptisk.

Venner stiller opp og er med på visninger- men det er alltid «noe» 

Eller så går de langt over prisantydning. 

Hvordan gå frem for å få henne til å senke kravene litt? De fleste boliger har jo noe slitasje eller ting som er midt i eller på slutten av levetiden. Også mitt husvære- uten at det er grunn til panikk av den grunn. 

Anonymkode: 83802...9d6

Realitetsorientering tar ofte litt tid.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 9.08):

Hun og mannen har gått fra hverandre og hun trenger et sted å bo. 
Men alle leiligheter har «noe» som gjør at hun ikke byr på dem. Dette er de som er i hennes prisklasse. 
Hun kommer fra et relativt flott og nytt hus- men kan ikke sammenligne stnsdarden der med det hun har råd til alene. Ikke i det aktuelle området. Nybygg er det ikke noe av i den prisklassen. 

Finleser takstrapporter (som jo er bra) men henger seg veldig opp i mindre feil som er påpekt og blir skeptisk.

Venner stiller opp og er med på visninger- men det er alltid «noe» 

Eller så går de langt over prisantydning. 

Hvordan gå frem for å få henne til å senke kravene litt? De fleste boliger har jo noe slitasje eller ting som er midt i eller på slutten av levetiden. Også mitt husvære- uten at det er grunn til panikk av den grunn. 

Anonymkode: 83802...9d6

Må nok skjønne dette selv. Å fikse litt må alle kunne tåle om en ikke kan kjøpe nytt. Samtidig skjønner jeg også veldig godt, det er en risiko og føles sikkert skummelt kjøpe alene. Det er snakk om mye penger! Så dette må jo bli opp til hun. En god venn er der til hun finner det ut❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 10.19):

Du tar feil.

Anonymkode: 78ad8...c06

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...