Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for tre uker siden piercet jeg begge ører, på en måte der øreflippen går over i brusken, så fortsatt ikke brusk, men litt strammere hud enn øreflippen. og de ser ganske fine ut, ingen puss eller skorpe, men de er fortsatt ganske ømme hvis jeg kommer borti dem.

jeg trodde egentlig de burde være ganske fine nå, hva tenker dere? kan de fortsatt bli helt fine, eller er det kroppen min som avviser dem?

skal sies at jeg tok dem billig, så smykkene var nok av aller billigste sort, og absolutt ikke sterile. mulig det har noe å si også.

men som sagt, de ser helt fine ut.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å bytte smykke til noe som er rent? Gull, titan feks? Ville kanskje gjort det. Samtidig så tar man jo vekk en del når man piercer. Så det er jo vondt og ømt. 

Jeg tok en conch piercing for 2 mnd siden. Den kan fortsatt være øm.. vet ikke om det burde bli bedre snart da? 😅 men den ser ren og fin ut. Ingen hevelse. 

Anonymkode: 60065...b46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 uker er fortsatt en veldig fersk piercing. Ville ikke forventet at det skal være grodd etter så kort tid, og ikke før etter hvertfall 2-3 mnd. 

Se f.eks nederst her så ser du forventet grotid på piercinger:

https://safaribodyart.no/informasjon-om-etterbehandling.html

Da jeg tok helix så tok det hvertfall rundt 2 år før det var ok

Anonymkode: 1b7ff...f61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hundejente skrev (1 time siden):

for tre uker siden piercet jeg begge ører, på en måte der øreflippen går over i brusken, så fortsatt ikke brusk, men litt strammere hud enn øreflippen. og de ser ganske fine ut, ingen puss eller skorpe, men de er fortsatt ganske ømme hvis jeg kommer borti dem.

jeg trodde egentlig de burde være ganske fine nå, hva tenker dere? kan de fortsatt bli helt fine, eller er det kroppen min som avviser dem?

skal sies at jeg tok dem billig, så smykkene var nok av aller billigste sort, og absolutt ikke sterile. mulig det har noe å si også.

men som sagt, de ser helt fine ut.

Det tar mange måneder oppmot år før en piercing er ordentlig grodd. Den er kanskje fin på utsiden, men etter så kort tid er den enda veldig fersk på innsiden. Om du brukte pistol for å skyte piercingen igjennom lager du mye traume i vevet, nål er mest skånsomt. Billig smykker og urenselighet er som å be om å få betennelse, nikkelallergi og det av uflaks man kan få. Hvor gammel er du, 16-17? 

Neste gang anbefaler jeg at du leser deg opp på piercing og ikke bare gjør det fordi det er mulig der og da. 

Anonymkode: b4fdd...92a

• Liker 1
Skrevet

nei da, det var ikke med pistol. tidligere har jeg tatt mange slags piercinger (brystvorter, leppe oppe og nede, nakke, septum) og da har jeg alltid gått til de beste studioene (pinpoint og blekk), men jeg tenkte at "øreflipp gror jo så enkelt, det kan jeg ta hvor som helst) og tok det på et billig sted.

de forrige har selvsagt brukt mer enn 2-3 uker på å gro, men det var jo også på litt verre steder. men jeg har skjønt nå at øvre øreflipp er litt annerledes enn selve øreflippen

AnonymBruker
Skrevet

Et hull er et hull uansett hvor du tar det og det er et traume på vevet. 

Ører er også spesielt utsatt mtp soving, hår, luer etc. 

Totalt urealistisk at det skal være grodd på tre uker. 

• Liker 1
Skrevet

ja jeg hadde tydeligvis litt urealistiske forventninger 😄

AnonymBruker
Skrevet
Hundejente skrev (24 minutter siden):

ja jeg hadde tydeligvis litt urealistiske forventninger 😄

Fort gjort. Gjør leksene først neste gang så vet du hva du går til :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du mulighet til å bytte smykke til noe som er rent? Gull, titan feks? Ville kanskje gjort det. Samtidig så tar man jo vekk en del når man piercer. Så det er jo vondt og ømt. 

Jeg tok en conch piercing for 2 mnd siden. Den kan fortsatt være øm.. vet ikke om det burde bli bedre snart da? 😅 men den ser ren og fin ut. Ingen hevelse. 

Anonymkode: 60065...b46

En conch vil ta oppimot 1-2 år før den gror. I mellomtiden vil du oppleve at den kan være fin i perioder, så blir den sår, øret kan hovne, så blir den fin igjen osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En conch vil ta oppimot 1-2 år før den gror. I mellomtiden vil du oppleve at den kan være fin i perioder, så blir den sår, øret kan hovne, så blir den fin igjen osv. 

Det er det vanligste, men det er jo individuelle variasjoner og. Helixen min var grodd etter 3 mnd, og det skal visstnok være en av de mer tunggrodde.

Anonymkode: 09ec8...948

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt conch, og sånn som du snakker om. Begge brukte lang tid på å gro, to-tre måneder for den som du snakker om, conchen tok rundt et år. Trodde flere ganger at den var grodd, og så ble den øm og sår igjen. Den var jo i et område som er vanskelig å holde helt i ro. Hadde på lue, håret kom borti, og innimellom var jeg uheldig og sov på den. Så det kan ta ganske lang tid, i og med at det er i brusk-området. 

Anonymkode: e2ee7...e33

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fort gjort. Gjør leksene først neste gang så vet du hva du går til :)

nja, jeg hadde egentlig sluttet med piercinger, for groperioden er så kjedelig. så nei, blir nok ingen flere.

mye enklere med tatovering.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn tokk hull i øreflippen i et proft piercing studio for 4 uker siden og dette har ikke grodd enda. Jeg renser de daglig og er fortsatt litt blod innimellom.

Vi skal på første etterkontroll når det har gått 6 uker. Det vil ikke ha grod ferdig enda men da skal sannsynligvis stangen byttes til en kortere. Grotid vil variere mellom ulike personer, stell og om man har stang eller ring. 3 uker er ingenting. Men viss du føler det er noen komplikasjoner må du kontakte noen for å se på det. Har ikke stedet du tokk det noen oppfølging? Men at det kan være ømt enda når det kun har gått 3 uker tviler jeg ikke på.

For vanlig øreflippen tror jeg grotiden er et sted mellom 3 måned og 6 måneder. Husker ikke i farten.

Hva slags materiale er det smykket er av. Sterilt titan er jo vanlig som første smykke til piercing. 

Her står det litt om oppfølging i grotiden og i den andre linken står det mer om egenstell og ting å tenke over i grotiden.

https://www.pinpoint-piercing.no/single-post/2016/09/22/om-viktigheten-av-oppfølging-i-grotiden

https://www.pinpoint-piercing.no/_files/ugd/f9bbbc_0c8758b137984ce7b2b4f1934cf1ec39.pdf

Anonymkode: c771f...7c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...