AnonymBruker Skrevet i går, 06:03 #1 Skrevet i går, 06:03 Er desperat og tenker at boliger kanskje blir solgt til takst, men kaster vel bort tiden min hvis jeg løper rundt på boliger som egentlig er for dyre for meg i utgangspunktet. Hva gjør dere? Anonymkode: 08b5a...c11
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #2 Skrevet i går, 06:04 Det skader jo ikke å se. Man vet aldri, kanskje den er taksert for høyt. Anonymkode: 10743...54c 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #3 Skrevet i går, 06:09 Jeg ville nok valgt å se etter bolig som er på, eller under budsjett. Det er mange boliger som har noe oppussingsbehov, eller som trenger noe endringer for å bli slik du ønsker, og da er det dumt å bruke opp alt du har til å kjøpe boligen slik at du ikke har noe ekstra til eventuell oppussing og endring. Bolig er viktig, og det er stor stas med en flott bolig, men du skal ikke "bo deg ihjel" heller, slik at du knapt har penger til mat og klær etter at boligutgiftene er betalt hver måned. Jeg ville i hvert fall valgt en litt billigere bolig og heller hatt litt romsligere økonomi til å "leve". Anonymkode: 6a0aa...020 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:20 #4 Skrevet i går, 06:20 Er det et sted det er tung solgt er det verdt å se. Å legge inn et bud du har råd til. Mange som kjøper under det boligen er priset. Å noen må bare få solgt. Anonymkode: 6156c...9dc
exictence Skrevet i går, 06:23 #5 Skrevet i går, 06:23 Man går jo hovedsaklig på jakt etter det man har råd til, Er det noe som frister veldig, kan du jo gå og se
AnonymBruker Skrevet i går, 06:32 #6 Skrevet i går, 06:32 Det er jo mange boliger som blir solgt til under takst, men neppe på første visningshelg, så du må ha litt is i magen Anonymkode: 31e3b...a36
AnonymBruker Skrevet i går, 06:54 #7 Skrevet i går, 06:54 Absolutt! Den som ikke våger…osv. Selv dro vi på visning på en leilighet vi hadde null troen på vi skulle få kjøpt. Da prisantydningen var akkurat på det vi maks så for oss kunne legge ut. Hadde ikke troen fordi den lå i et fint område. Veldig fin beliggenhet og god planløsning for leilighet og bygg. Selv om den fremsto som mer behov for oppussing på visning enn antatt, var vi sikker på det skulle bli budrunde. Ble veldig overrasket når det ikke kom inn noen bud når det nærmet seg budfristen. La ikke inn noe skambud, men fikk tilslaget på 3-4 % under prisantydning. Er vel eneste gangen i mitt liv jeg har følt det som å vinne i lotto. 😀 Forøvrig har alle andre leiligheter her senere blitt solgt kjapt og til takst eller over. Så vi hadde flaks. Anonymkode: a3f02...46d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:16 #8 Skrevet i går, 07:16 Jeg gikk på visninger på flere som var litt over mitt budsjett. Hvis jeg følte at jeg kunne legge inn ett bud innenfor mitt budsjett uten at det var skambud, så dro jeg på visning. Anonymkode: 4d11f...2af 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Vi gjorde det. Men visste den hadde lagt ute en liten stund og at det hadde vært få på visning. Fikk den 300 000 under takst Anonymkode: 6e4d3...e21
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Det kommer selvsagt an på markedet dere skal kjøpe i. Noen steder er det press på visse typer boliger, andre ikke. Anonymkode: 92ee9...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Hvis du ser sånne boligkjøpe-program på tv, så ser du ofta at de tar med kjøperne på et hus de virkelig ikke har råd til, men det er et bevisst valg for å realitetsorientere de,. Det samme trikset kan du bruke på deg selv. Du trenger ikke kjøpe for dyrt, men å se hva som er for dyrt og hvorfor du liker det / hva du ikke liker og hvilke krav du har som er uralistiske kan være nyttig! Jeg anbefaler å gå på så mange visninger som mulig. Anonymkode: a09dd...520 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden Fikk huset mitt for en million under det selgerne ville ha, så alt er mulig! Det noen ser på som kjipt ser andre på som fantastisk, noen ser muligheter der andre ser begrensninger, folk vil ha forskjellig. Jeg ville nok ikke dratt på visninger på boliger langt over eget budsjett, med mindre jeg bare var veldig nysgjerrig eller hadde en eller annen grunn for å dra. Men rundt budsjett hadde ikke vært noe problem. Anonymkode: f7b5a...95c
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden Jeg unngikk det. Det fører egentlig ikke noe godt med seg. Enten går du over budsjettet du har satt deg, og "bor deg i hjel". Eller så vil du jo alltid tenke på det som var bedre enn det du endte opp med. Om boligen går under takst så skjer det ikke første visningshelg. Anonymkode: cd936...99c 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden Min mor solgte nettopp for 500 000 under prisantydning. Fint område, "vanlig" behov for oppgradering, stor plass, nydelig stor terrasse osv - men hadde nok litt uflaks med både tidspunkt og aktuelle kjøpere. Valgte å selge fordi hun hadde kjøpt og bare ville ha det ut av verden (og jeg var helt enig med henne). Det var bare den ene interesserte etter visningshelgen. Så du kan ha flaks! Anonymkode: 1566c...41d 1
frivis Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min mor solgte nettopp for 500 000 under prisantydning. Fint område, "vanlig" behov for oppgradering, stor plass, nydelig stor terrasse osv - men hadde nok litt uflaks med både tidspunkt og aktuelle kjøpere. Valgte å selge fordi hun hadde kjøpt og bare ville ha det ut av verden (og jeg var helt enig med henne). Det var bare den ene interesserte etter visningshelgen. Så du kan ha flaks! Anonymkode: 1566c...41d Dette sier jo ingenting.. hun har nok satt prisen for høyt i utgangspunktet, og 500k ned er kanskje der hun burde satt den.. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden frivis skrev (6 minutter siden): Dette sier jo ingenting.. hun har nok satt prisen for høyt i utgangspunktet, og 500k ned er kanskje der hun burde satt den.. Smart å gå gjennom grunnboken for alle leilighetene i blokka du kjøper. Sjekke kjøpesum for leilighetene så får du en god pekepinn på det ekte prisnivået der. Anonymkode: a3f02...46d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå