AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #21 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dette tror jeg dessverre er et godt poeng. Det kommer an på totalpakken. Følger det mye kaos på kjøpet, enten praktisk i forbindelse med barnet eller mentalt fra ditt hode, så er det få som vil orke det over tid. Hvis du bærer for mye preg av at du er ute etter en mann til å løse alle problemene dine, så vil nok de fleste fornuftige menn gå i store sirkler unna deg. At man må trives som singel for å være en god partner kan du mulig ha noe belegg for å si. Dette er nok en kraftig omskrivning av det at man bør stå støtt i seg selv, føle seg trygg uten å bruke andre som støttepillarer osv for å kunne være en god partner for andre. Men det er noe annet. Om folk er incel eller ikke, vet jeg ikke. Men noen menn har større problemer med å ta til seg andre barn enn andre, ja. Noen er rause og andre har vrangforestillinger. 👆 Dette er nok noen helt riktige, men brutale sannhetens ord. Fra mitt perspektiv er det veldig mange unge alenemødre på datingmarkedet. Og en fornuftig mann vil jo stille seg spørsmål om hvorfor: Har dama fått unger med og gått fra en super mann bare fordi hun ikke hadde nok "følelser og sommerfugler"? Hun kommer til å gjøre det igjen, og igjen.. = Rødt flagg. Har dama fått unger med et skikkelig rasshøl og kommet seg ut av et giftig forhold? Bra at hun har kommet seg ut, men hva er grunnen til at hun setter seg i en sånn situasjon og velger såpass dårlige menn? Se opp for traumer, dopaminavhengighet, rastløshet osv. = Gult flagg. Det finnes andre mer plausible grunner for brudd. Eksen trenger ikke ha vært direkte en "bad boy", men allikevel, kanskje utroskap, dødsfall(?) + mange andre grunner som dama ikke kan lastes for. Hvis hun har et ærlig og ryddig forhold til sin fortid og er åpen om ting og trygg i seg selv. = Grønt flagg I tillegg er det mange single damer i 30-årene som ikke har barn men som ønsker å stifte familie. Må dessverre si at konkurransen er hard. Din fordel: Det positive er nok at det finnes mange single menn i 30-årene (og 40-årene) som ønsker stabile forhold men som bare finner lettvinte damer som kjører en "bruk-og-kast" mentalitet i datinglivet. Du, TS, har muligens en fordel fremfor de ved at du er ute etter noe seriøst, selv om du har barn fra før. Men du er i konkrranse i mange andre som er i akkurat samme situasjon som deg. Da vil det å fremstå som en ryddig pakke være en fordel. Tenk litt på om det er noe du kan gjøre der. Enten mentalt gjennom samtaleterapi for å rydde i egne tanker, eller praktisk når det gjelder situasjonen din i hverdagen. Menn i 30-årene uten barn kan være aktuelle. Litt eldre menn hvis barn er på et nivå som gjør at de har overskudd og stabilitet til deg, kan også være aktuelle. Småbarnspappaer som er i ville konflikter med barnemor og/eller finansielt ute og kjøre osv må jo være ditt perfekte mareritt. Personlig kommentar til TS: Selv er jeg alt for gammel for deg. Jeg har utflyttede barn. Men jeg var i forhold med ei dame som hadde barn fra før. En utflyttet og en hjemmeboende. Jeg likte tanken på å bli en større familie. Jeg nøt hvert sekund sammen med henne og sønnen hennes, som var i tenårene. Jeg så mer og mer på sønnen hennes som en av mine, og hjalp ham med ting og hadde gode samtaler. Jeg står støtt i mitt liv og har overskudd. Dessverre slo rastløsheten hennes inn og forholdet ble alt for konfliktfylt og bruddet ble uungåelig. Jeg syntes det var sårt. Jeg mistet ikke bare henne. Det er klart, at jeg føler meg litt "brent" her og vil kanskje nøle litt mer med å gå inn i en sånn situasjon igjen. Men jeg tror konklusjonen er at tross "konkurranse" og alle utfordringene, så finnes det menn som mer enn gjerne går inn i et forhold med deg dersom du er en "god pakke". Gode mennesker er det ikke mange nok av. Det er mange dårlige epler der ute. Men treffer du en god mann og du er en god dame, så kan det bli hjerter og lykke av det. Lykke til! Anonymkode: 29633...e4f Veldig mye gode poenger her! Ville bare legge til en liten understreking: Altfor mange alenemødre tror at problemet med å bli sammen med en alenemor er at det å ha barn blir fordomsfullt sett på omtrent som å ha en eller annen "sykdom". Vel, dette er feil. Problemet er at ift. en barnløs kvinne konkurrerer du om førsteplassen i livet hennes, mens ift. en alenemor konkurrerer du om andreplassen. Så enkelt og så tydelig. Og nei: Ingenting prinsipielt "galt" ved dette. Tvert imot, det som ville være galt er om en mor ikke setter barna sine foran alle andre. Samfunnet trenger gode mødre, for all del! Det er bare ikke fullt så gøy å konkurrere om en andreplass som om en førsteplass… … og hva hvis han ikke har barn selv? Skal hun da på førsteplass i livet hans, mens han skal på andreplass i livet hennes? Han skal sette henne foran alle, men hun skal sette ungene sine foran ham? Eller skal hun ikke på førsteplass i livet hans, fordi hun er alenemor? Ingen av disse alternativene høres helt sunne ut, så hvordan fungerer dette egentlig? Det er faktisk reelle problemer vi snakker om. Anonymkode: 5fb25...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #22 Skrevet 6. oktober 2025 For min del er det ingen fordel at du har barn. Jeg har ikke barn og vil ikke ha barn, og vil jo helst unngå å bli stefar også. Samtidig er det jo sånn at de aller fleste både vil ha og får barn, så er du over en viss alder blir det fort veldig vanskelig å møte noen om barnløshet skal være et absolutt krav. Anonymkode: 21143...d7f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #23 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b Vi er mange, men er du sikker på at det er dette du ser etter? Hva er det som får deg til å tvile på at vi finnes? Anonymkode: 73744...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #24 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b Det finnes mange Mr. Big og Aiden der ute. Og her må du ta valget - Skal det være trygt og vare eller skal det være intenst men kortvarig? Det gjenspeiler din modenhet og burde gjøre det enklere å sortere ut det du ikke vil ha Anonymkode: f268f...bda 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #25 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt uenig i at det er et spørsmål om menn er attraktive eller ikke. Min erfaring er at de attraktive typene ikke tenker så spesifikt på om hun har barn eller ikke. Incel-typene derimot ser på å bli sammen med en kvinne smed barn som nederlag. Anonymkode: 5333e...9ec Skjønner ikke helt koblingen «incel» og ønsket om ikke å leve med andre sine barn. Jeg har selv barn og har all forståelse i verden for at folk ikke hadde inngått et forhold med meg, om jeg skulle blitt singel. Jeg hadde selv ikke involvert meg med en som har barn. Jeg er på ingen måte en «incel». Anonymkode: d646d...69c 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #26 Skrevet 6. oktober 2025 Jeg er en singel 4 barns mor, å jeg får tilbud hele tiden, mange som vil være kjæresten min, problemet mitt er at jeg ikke vil ha en mann inn i mitt liv, jeg vil ikke bo med en mann igjen. Det blir faktisk mer slitsomt og hele tiden forklare at jeg ikke ønsker mer enn å treffes innimellom. Så ikke vær redd for å ikke møte noen, er mange menn som dater og vil ha et forhold med en i som har barn. De som sier at dem ikke vil ha drama, der føler jeg nesten er motsatt, jo mer det er jo mer menn vil ha deg. Anonymkode: 60411...aa1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #27 Skrevet 6. oktober 2025 M40. Jeg har ingenting imot at vedkommende har barn. Jeg har barn selv, så hadde blitt hyklerisk hvis jeg anså det som ett problem. Mine krav og grenser er at man er åpen, ærlig, og kommuniserer. Anonymkode: 32191...bd9
Gjest Sjarmør Skrevet 6. oktober 2025 #28 Skrevet 6. oktober 2025 Om ungene har flyttet ut eller er på kanten til å flytte så er det ingen problem. Det kan fort komme i veien for alenetid med kvinnen. M39
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #29 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b Det hadde blitt aktuelt når barna er gamle nok til å klare seg selv. Orker ikke barn som må følges opp og passes på. Anonymkode: 5e5d9...8a9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #30 Skrevet 6. oktober 2025 Både ja og nei eg var i mitt lykkeligste når eg var ihop med en småbarnsmor med 2 små på 3 og 5. Det var alt annet en lett, men likevel lengter eg tilbake. Det ble derimot slutt hun ville prøve igjen med barnefar (det gikk jo til helvete) Eg hadde håpet på at det kunne bli oss, men nei eg mistet både hun og barna som eg hadde blitt glad i. Noe som gjorde ekstremt vondt og endte i langvarig depresjon. Så det å date kvinner med barn har eg i utgangspunktet ikke noe imot, men eg vil helst unngå. Når eg tenker meg om så dater eg heller kvinne med barn en kvinner som ikke vil ha barn. Noe som er rart da eg absolutt ikke hadde hatt noe imot eit barnløst forhold, men muligheten til å stifte egen familie vil eg ha. Anonymkode: 35622...09e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #31 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b Nei. Må være en barnløs kvinne. Anonymkode: 77908...588
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #32 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt uenig i at det er et spørsmål om menn er attraktive eller ikke. Min erfaring er at de attraktive typene ikke tenker så spesifikt på om hun har barn eller ikke. Incel-typene derimot ser på å bli sammen med en kvinne smed barn som nederlag. Anonymkode: 5333e...9ec Her prosjekterer du egne skuffelser og sårede følelser. Det er menn som har tatt et aktivt valg om å ikke få barn. Jeg tokk valget da jeg var i begynnelsen av trettiårene, og det var riktig valg for meg. Det var flere forhold som tok slutt fordi de jeg var sammen med ønsket barn. Jeg ser ikke på en kvinne med barn som et nederlag, jeg ser på det som en unødvendig komplikasjon som jeg bevisst har styrt unna de siste 20 årene. Men du tydeligvis, mener at du har krav på at folk skal ofre egne prinsipper fordi du hva, er verdt det? Anonymkode: 5e5d9...8a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #33 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Her prosjekterer du egne skuffelser og sårede følelser. Det er menn som har tatt et aktivt valg om å ikke få barn. Jeg tokk valget da jeg var i begynnelsen av trettiårene, og det var riktig valg for meg. Det var flere forhold som tok slutt fordi de jeg var sammen med ønsket barn. Jeg ser ikke på en kvinne med barn som et nederlag, jeg ser på det som en unødvendig komplikasjon som jeg bevisst har styrt unna de siste 20 årene. Men du tydeligvis, mener at du har krav på at folk skal ofre egne prinsipper fordi du hva, er verdt det? Anonymkode: 5e5d9...8a9 Hva legger du i Incel- begrepet egentlig? Slik du argumenterer her er du frivillig barnløs men vasser i villige damer?😅 Anonymkode: 5a3ec...8f8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #34 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva legger du i Incel- begrepet egentlig? Anonymkode: 5a3ec...8f8 Incels er menn som hater damer og av diverse idiotiske grunner. Sitat Slik du argumenterer her er du frivillig barnløs men vasser i villige damer?😅 Nei. Og ingen rettferdig person som leser denne tråden vil hevde at det var det jeg skrev. Anonymkode: 5e5d9...8a9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #35 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Incels er menn som hater damer og av diverse idiotiske grunner. Nei. Og ingen rettferdig person som leser denne tråden vil hevde at det var det jeg skrev. Anonymkode: 5e5d9...8a9 Nei, de kaller vi bare rasshøl. En incel er en som ikke får seg dame på tross av et ønske om det og skylder det på alt og alle andre enn seg selv. Altså motsatt av det du sier; de kan absolutt hate damer men bare fordi de ikke får dame (og da ikke heller barn) Anonymkode: 5a3ec...8f8
Fjellmannover190 Skrevet 6. oktober 2025 #36 Skrevet 6. oktober 2025 Mann her, med egne barn der en fortsatt bor delt 50% Nå er jeg litt eldre en deg, men fortsatt i 40-årene. Jeg sluttet å date kvinner uten barn, da de enten ville ha barn(jeg kunne hatt et barn til, men ikke med stress) eller så forsto de ikke hva det betyr å ha egne barn. (jeg er ikke singel nå)
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #37 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, de kaller vi bare rasshøl. En incel er en som ikke får seg dame på tross av et ønske om det og skylder det på alt og alle andre enn seg selv. Altså motsatt av det du sier; de kan absolutt hate damer men bare fordi de ikke får dame (og da ikke heller barn) Anonymkode: 5a3ec...8f8 Ok Litt vanskelig å vite når det er et av mange begrep som brukes i tide og utider. Jeg tolket det uansett slik at AB jeg siterte mente at man måtte være incel for å ikke ville være sammen med alenemødre. Noe som ironisk nok, er typisk "nice girl" mentalitet. Anonymkode: 5e5d9...8a9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #38 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, de kaller vi bare rasshøl. En incel er en som ikke får seg dame på tross av et ønske om det og skylder det på alt og alle andre enn seg selv. Altså motsatt av det du sier; de kan absolutt hate damer men bare fordi de ikke får dame (og da ikke heller barn) Anonymkode: 5a3ec...8f8 En incel er en som ønsker sex, men ikke får det. Hva eller hvem de skylder på kan være så mangt. Ikke alle i ufrivillig sølibat er drittsekker. Anonymkode: 21143...d7f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #39 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Incels er menn som hater damer og av diverse idiotiske grunner. Nei. Og ingen rettferdig person som leser denne tråden vil hevde at det var det jeg skrev. Anonymkode: 5e5d9...8a9 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, de kaller vi bare rasshøl. En incel er en som ikke får seg dame på tross av et ønske om det og skylder det på alt og alle andre enn seg selv. Altså motsatt av det du sier; de kan absolutt hate damer men bare fordi de ikke får dame (og da ikke heller barn) Anonymkode: 5a3ec...8f8 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En incel er en som ønsker sex, men ikke får det. Hva eller hvem de skylder på kan være så mangt. Ikke alle i ufrivillig sølibat er drittsekker. Anonymkode: 21143... Det er akkurat dette jeg skriver? Anonymkode: 5a3ec...8f8
Egenskap Skrevet 6. oktober 2025 #40 Skrevet 6. oktober 2025 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b Den er tøff. Pga du har hatt et forhold før, og har barn. Det store utfordringen er hvilke oppdragelse barnet har fått, og super tøff utfordring for ny mann å involvere seg til igrunn etablert kvinne som ikke kan flytte noen steder i verden. Dessuten trenges det utdypende intervju med deg angående fra mann du har bodd med før. For at ny mann ikke skal komme 1 % i klem på noen måter. Dessuten er det mye detaljer som må plass.Besteforeldres involvering og barnepass. Endret 6. oktober 2025 av Egenskap
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå