AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #1 Skrevet 5. oktober 2025 Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b
Brunello Skrevet 5. oktober 2025 #2 Skrevet 5. oktober 2025 I og med at mange i samme situasjon har fått kjæreste før deg, er det åpenbare svaret ja. Samtidig må du regne med at de mest attraktive mennene normalt går for de barnløse damene. 4 3
Macro Skrevet 5. oktober 2025 #3 Skrevet 5. oktober 2025 Jeg er dame. Hvordan kan du eller en mann forvente eller love livslang kjærlighet? Det kreves kjemi, flaks, tid og vilje. Men tro meg, mange kan love når de fikler med kondomen. Du virker for i drømmeland til å date. Ta vare på barna dine. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #4 Skrevet 5. oktober 2025 Nei. Ønsker ikke liv sammen med noen som har barn fra før. Anonymkode: fc1e6...bdd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #5 Skrevet 5. oktober 2025 Kan verken love eller forvente en livslang kjærlighet selvsagt. Som folk flest, ønsker jeg å møte "den store kjærligheten". Det var heller mer et spørsmål om det finnes en mann der ute som har det samme utgangspunktet som meg og som kan se det bildet for seg sammen med en kvinne som har barn fra før. Enig med deg at alt handler om kjemi, tid, vilje, gi og ta osv... Ts. Anonymkode: 98cca...b8b
Rødvinsfilosofen Skrevet 5. oktober 2025 #6 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan verken love eller forvente en livslang kjærlighet selvsagt. Som folk flest, ønsker jeg å møte "den store kjærligheten". Det var heller mer et spørsmål om det finnes en mann der ute som har det samme utgangspunktet som meg og som kan se det bildet for seg sammen med en kvinne som har barn fra før. Enig med deg at alt handler om kjemi, tid, vilje, gi og ta osv... Ts. Anonymkode: 98cca...b8b Er et hav av menn som gjerne dater kvinner med barn. Vet til og med av menn som helst ser at hun også har barn. ( Selv om det byr på en større logistikk ) Utfordringen er vel ofte «totalpakken». Hvis du har små barn, har barna på fulltid, er i konflikter med faren til barna, er kronisk bekymret for økonomien, og egentlig ikke har tid til å date. Det er vanskelig å bli ordentlig kjent med noen hvis det går 6-7 uker i mellom hver gang de har anledning til å kunne treffes. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #7 Skrevet 5. oktober 2025 Jeg (M34) skal ikke helt utelukke det, sånn i teorien. Nå er jeg gift og skal snart bli far, så det er jo ikke faktisk aktuelt lenger, men jeg har tidligere blitt sammen med en alenemor og det tok slutt av andre årsaker enn at hun var mamma. Det var en fin liten fyr, sønnen hennes, jeg ble raskt glad i ham og han raskt glad i meg. Faren var en dust, fulgte ikke opp hverken samvær eller bidrag så fort han fant seg en ny 14-dagerskjæreste, og jeg fikk en veldig fin relasjon med han lille. Han var heldigvis så ung at bruddet mellom hans mor og meg gikk greit. Så er det åpenbart en kompliserende faktor. Mer logistikk, viktig å være varsom overfor barnet/barna i datingfasen og jeg vil åpenbart være annenprioritet (og det er selvfølgelig også helt riktig!). Jeg skal være ærlig på at jeg alltid ville valgt hun uten barn hvis det var to aktuelle partnere som ellers var kliss like, men det betyr ikke at døren er helt lukket heller. Hvis ting flyter usedvanlig bra kunne det - i en univers der jeg ikke var gift med min store kjærlighet og gledet meg til å bli far til hennes barn - vært aktuelt. Så forutsetter det for ordens skyld også at hun var åpen for å gi meg det samlivet jeg også drømmer om, innenfor rammene av det hennes situasjon tillater. Blant annet har jeg alltid hatt et sterkt ønske om egne barn, og det betyr jo at vi bevisst ville styrt mot dine og våre barn og halvsøsken og litt ekstra logistikk i den forbindelse. Ikke uhåndterlig, men selvfølgelig litt krevende. Anonymkode: a2686...85a 5
Macro Skrevet 5. oktober 2025 #8 Skrevet 5. oktober 2025 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kan verken love eller forvente en livslang kjærlighet selvsagt. Som folk flest, ønsker jeg å møte "den store kjærligheten". Det var heller mer et spørsmål om det finnes en mann der ute som har det samme utgangspunktet som meg og som kan se det bildet for seg sammen med en kvinne som har barn fra før. Enig med deg at alt handler om kjemi, tid, vilje, gi og ta osv... Ts. Anonymkode: 98cca...b8b Jeg var lykkelig som singel mor og møtte en lykkelig singel mann gjennom tilfeldigheter og hobby. Du må trives som singel for å bli en god partner tenker jeg. Du må stå sterkt alene for å kunne bære tyngden av to. For alle har ups and downs. Du må kunne gi ekstra om du skal ha partner. Det er mange menn som vil ha kvinner med barn fra før, men der er det mange fallgruver. Derfor er folk generelt skeptiske til konseptet. Endret 5. oktober 2025 av Macro Skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #9 Skrevet 5. oktober 2025 Macro skrev (6 minutter siden): Jeg var lykkelig som singel mor og møtte en lykkelig singel mann gjennom tilfeldigheter og hobby. Du må trives som singel for å bli en god partner tenker jeg. Du må stå sterkt alene for å kunne bære tyngden av to. For alle har ups and downs. Du må kunne gi ekstra om du skal ha partner. Det er mange menn som vil ha kvinner med barn fra før, men der er det mange fallgruver. Derfor er folk generelt skeptiske til konseptet. Jeg står sterkt alene og måtte være sterk i forholdet med eksen. Hadde vært deilig å møtt en mann som kunne tatt litt vare på meg også 🙂 Jeg drog lasset alene og gav alt i mitt tidligere forhold, uten at det kom så mye i retur. Gjensidig kjærlighet og samarbeid om vårt felles liv hadde vært noe. Anonymkode: 98cca...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #10 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b Nå er jeg ikke singel, men jeg hadde absolutt ikke hatt noe problem med det. Snarere tvert imot faktisk. Som barnløs og kanskje litt for gammel for egne barn og Så lenge du ikke har et anstrengt forhold eller drama med barnets/barnenes far, så hadde jeg hatt null problem med det. Anonymkode: 876cc...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #11 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg (M34) skal ikke helt utelukke det, sånn i teorien. Nå er jeg gift og skal snart bli far, så det er jo ikke faktisk aktuelt lenger, men jeg har tidligere blitt sammen med en alenemor og det tok slutt av andre årsaker enn at hun var mamma. Det var en fin liten fyr, sønnen hennes, jeg ble raskt glad i ham og han raskt glad i meg. Faren var en dust, fulgte ikke opp hverken samvær eller bidrag så fort han fant seg en ny 14-dagerskjæreste, og jeg fikk en veldig fin relasjon med han lille. Han var heldigvis så ung at bruddet mellom hans mor og meg gikk greit. Så er det åpenbart en kompliserende faktor. Mer logistikk, viktig å være varsom overfor barnet/barna i datingfasen og jeg vil åpenbart være annenprioritet (og det er selvfølgelig også helt riktig!). Jeg skal være ærlig på at jeg alltid ville valgt hun uten barn hvis det var to aktuelle partnere som ellers var kliss like, men det betyr ikke at døren er helt lukket heller. Hvis ting flyter usedvanlig bra kunne det - i en univers der jeg ikke var gift med min store kjærlighet og gledet meg til å bli far til hennes barn - vært aktuelt. Så forutsetter det for ordens skyld også at hun var åpen for å gi meg det samlivet jeg også drømmer om, innenfor rammene av det hennes situasjon tillater. Blant annet har jeg alltid hatt et sterkt ønske om egne barn, og det betyr jo at vi bevisst ville styrt mot dine og våre barn og halvsøsken og litt ekstra logistikk i den forbindelse. Ikke uhåndterlig, men selvfølgelig litt krevende. Anonymkode: a2686...85a Gratulerer så mye! Det å bli forelder er virkelig livets gave. Nyt hvert øyeblikk, tiden går så altfor fort! Takk for at du tok deg tid til å svare. Er enig med synspunktene dine og har de samme verdiene som deg. Viktig at barna kommer først, og at den nye kjæresten tar barna under sine vinger og behandler de som egne barn. Litt krevende kan det selvsagt bli, det å få logistikken til å gå rundt. Samtidig tenker jeg at dersom begge går all in å satser på forholdet, går resten seg til etterhvert🙂 Tenker ut fra innlegget ditt at det kan finnes et håp for meg i fremtiden. Masse lykke til med den lille! Ts. Anonymkode: 98cca...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #12 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er jeg ikke singel, men jeg hadde absolutt ikke hatt noe problem med det. Snarere tvert imot faktisk. Som barnløs og kanskje litt for gammel for egne barn og Så lenge du ikke har et anstrengt forhold eller drama med barnets/barnenes far, så hadde jeg hatt null problem med det. Anonymkode: 876cc...a6d Herlig! 🙂 Ts. Anonymkode: 98cca...b8b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #13 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gratulerer så mye! Det å bli forelder er virkelig livets gave. Nyt hvert øyeblikk, tiden går så altfor fort! Takk for at du tok deg tid til å svare. Er enig med synspunktene dine og har de samme verdiene som deg. Viktig at barna kommer først, og at den nye kjæresten tar barna under sine vinger og behandler de som egne barn. Litt krevende kan det selvsagt bli, det å få logistikken til å gå rundt. Samtidig tenker jeg at dersom begge går all in å satser på forholdet, går resten seg til etterhvert🙂 Tenker ut fra innlegget ditt at det kan finnes et håp for meg i fremtiden. Masse lykke til med den lille! Ts. Anonymkode: 98cca...b8b Takk for hyggelige ord, og bare hyggelig å kunne være litt til nytte. Tenker absolutt at det er håp. Det var, som sagt, andre ting enn han lille karen hun hadde fra før som var grunnen til at det tok slutt mellom oss. Jeg kan også ta meg selv i å savne ham iblant, sikkert nettopp fordi jeg har gått med dette ønsket om å bli far så lenge selv. Nå blir jeg i hvert fall pappa, og får det som min viktigste rolle herfra og ut, veldig snart. Alt godt til deg (dere) 😊 Anonymkode: a2686...85a 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #14 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for hyggelige ord, og bare hyggelig å kunne være litt til nytte. Tenker absolutt at det er håp. Det var, som sagt, andre ting enn han lille karen hun hadde fra før som var grunnen til at det tok slutt mellom oss. Jeg kan også ta meg selv i å savne ham iblant, sikkert nettopp fordi jeg har gått med dette ønsket om å bli far så lenge selv. Nå blir jeg i hvert fall pappa, og får det som min viktigste rolle herfra og ut, veldig snart. Alt godt til deg (dere) 😊 Anonymkode: a2686...85a Det er det som er med barn, de sitter dype spor i oss. Absolutt din viktigste rolle. Takk for det, i like så 🙂 ts. Anonymkode: 98cca...b8b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #15 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b Neppe. Anonymkode: 920c3...348
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #16 Skrevet 6. oktober 2025 Helt uenig i at det er et spørsmål om menn er attraktive eller ikke. Min erfaring er at de attraktive typene ikke tenker så spesifikt på om hun har barn eller ikke. Incel-typene derimot ser på å bli sammen med en kvinne smed barn som nederlag. Anonymkode: 5333e...9ec
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #17 Skrevet 6. oktober 2025 Brunello skrev (5 timer siden): I og med at mange i samme situasjon har fått kjæreste før deg, er det åpenbare svaret ja. Samtidig må du regne med at de mest attraktive mennene normalt går for de barnløse damene. De fleste går for den de virkelig faller for. Min er absolutt attraktiv, og skulle aldri bli sammen med en som hadde barn fra før. Så traff han meg, som hadde barn fra før, falt hardt, og så ble det likevel det. Som han sa til kamerater som påpekte det "Ekte kærlighet opplever man ikke så ofte eller lett at man kan gi slipp på det når man finner det, selv om det ikke er helt slik man så for seg. Da er man dum isåfall. Vi får snakkes når du finner kvinnen i ditt liv, angående om hun er akkurat det du tenkte på alle måter." Anonymkode: 5a054...410
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #18 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt ærlig.. Finnes det noen menn der ute som ønsker et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før? En lidenskapelig kjærlighet som varer livet ut? Anonymkode: 98cca...b8b Tror du bør snu spørsmålet: Hvis en mann både er attraktiv nok til at du er interessert og er villig til å investere i et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før, hva er da sannsynligheten for at han er singel? Og når du forstår at slike menn er etterspurte, fordi det er veldig mange single kvinner 30+ som har barn fra før, og ikke på langt nær like mange attraktive menn som vil investere seriøst i en alenemor: Det hele kommer til syvende og sist an på deg. For det er absolutt ikke umulig å finne en slik mann for en kvinne 30+ som har barn fra før. Slikt skjer stadig vekk. Men da må du ellers være det en mann vil ha i en kvinne (nei, andre menns barn er ikke "attraktivt" for en normal mann, styr unna sånne). Og hva vil "har barn fra før" si? Ett barn med eks-mannen din som du har et ryddig formelt samarbeid med men som ellers er helt ute av bildet? Og du tar din del av ansvaret for bruddet deres? Eller en drøss med unger fra forskjellige fedre du aldri har hatt noe ryddig forhold til, som kommer og går og som du tildels er i åpen konflikt med? Og alt som har gått galt er noen andres skyld? Dette har faktisk også noe å si. Men hvis dette er noe du ønsker å finne, så husk at dette handler om sannsynligheter. Og du må gjøre alt du kan for å vri sannsynlighetene i din retning: Du er i konkurranse med veldig mange i tilsvarende situasjon som deg selv, om et begrenset utvalg menn. Hva vil du gjøre for å vinne denne konkurransen? Anonymkode: 5fb25...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #19 Skrevet 6. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt uenig i at det er et spørsmål om menn er attraktive eller ikke. Min erfaring er at de attraktive typene ikke tenker så spesifikt på om hun har barn eller ikke. Incel-typene derimot ser på å bli sammen med en kvinne smed barn som nederlag. Anonymkode: 5333e...9ec Er du mann? Anonymkode: 5a8bc...54d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #20 Skrevet 6. oktober 2025 Rødvinsfilosofen skrev (6 timer siden): Utfordringen er vel ofte «totalpakken». Hvis du har små barn, har barna på fulltid, er i konflikter med faren til barna, er kronisk bekymret for økonomien, og egentlig ikke har tid til å date. Dette tror jeg dessverre er et godt poeng. Det kommer an på totalpakken. Følger det mye kaos på kjøpet, enten praktisk i forbindelse med barnet eller mentalt fra ditt hode, så er det få som vil orke det over tid. Hvis du bærer for mye preg av at du er ute etter en mann til å løse alle problemene dine, så vil nok de fleste fornuftige menn gå i store sirkler unna deg. Macro skrev (6 timer siden): Du må trives som singel for å bli en god partner tenker jeg. Du må stå sterkt alene for å kunne bære tyngden av to. For alle har ups and downs. Du må kunne gi ekstra om du skal ha partner. Det er mange menn som vil ha kvinner med barn fra før, men der er det mange fallgruver. Derfor er folk generelt skeptiske til konseptet. At man må trives som singel for å være en god partner kan du mulig ha noe belegg for å si. Dette er nok en kraftig omskrivning av det at man bør stå støtt i seg selv, føle seg trygg uten å bruke andre som støttepillarer osv for å kunne være en god partner for andre. Men det er noe annet. AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt uenig i at det er et spørsmål om menn er attraktive eller ikke. Min erfaring er at de attraktive typene ikke tenker så spesifikt på om hun har barn eller ikke. Incel-typene derimot ser på å bli sammen med en kvinne smed barn som nederlag. Anonymkode: 5333e...9ec Om folk er incel eller ikke, vet jeg ikke. Men noen menn har større problemer med å ta til seg andre barn enn andre, ja. Noen er rause og andre har vrangforestillinger. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tror du bør snu spørsmålet: Hvis en mann både er attraktiv nok til at du er interessert og er villig til å investere i et liv sammen med en kvinne 30+ som har barn fra før, hva er da sannsynligheten for at han er singel? Og når du forstår at slike menn er etterspurte, fordi det er veldig mange single kvinner 30+ som har barn fra før, og ikke på langt nær like mange attraktive menn som vil investere seriøst i en alenemor: Det hele kommer til syvende og sist an på deg. For det er absolutt ikke umulig å finne en slik mann for en kvinne 30+ som har barn fra før. Slikt skjer stadig vekk. Men da må du ellers være det en mann vil ha i en kvinne (nei, andre menns barn er ikke "attraktivt" for en normal mann, styr unna sånne). Og hva vil "har barn fra før" si? Ett barn med eks-mannen din som du har et ryddig formelt samarbeid med men som ellers er helt ute av bildet? Og du tar din del av ansvaret for bruddet deres? Eller en drøss med unger fra forskjellige fedre du aldri har hatt noe ryddig forhold til, som kommer og går og som du tildels er i åpen konflikt med? Og alt som har gått galt er noen andres skyld? Dette har faktisk også noe å si. Men hvis dette er noe du ønsker å finne, så husk at dette handler om sannsynligheter. Og du må gjøre alt du kan for å vri sannsynlighetene i din retning: Du er i konkurranse med veldig mange i tilsvarende situasjon som deg selv, om et begrenset utvalg menn. Hva vil du gjøre for å vinne denne konkurransen? Anonymkode: 5fb25...6fa 👆 Dette er nok noen helt riktige, men brutale sannhetens ord. Fra mitt perspektiv er det veldig mange unge alenemødre på datingmarkedet. Og en fornuftig mann vil jo stille seg spørsmål om hvorfor: Har dama fått unger med og gått fra en super mann bare fordi hun ikke hadde nok "følelser og sommerfugler"? Hun kommer til å gjøre det igjen, og igjen.. = Rødt flagg. Har dama fått unger med et skikkelig rasshøl og kommet seg ut av et giftig forhold? Bra at hun har kommet seg ut, men hva er grunnen til at hun setter seg i en sånn situasjon og velger såpass dårlige menn? Se opp for traumer, dopaminavhengighet, rastløshet osv. = Gult flagg. Det finnes andre mer plausible grunner for brudd. Eksen trenger ikke ha vært direkte en "bad boy", men allikevel, kanskje utroskap, dødsfall(?) + mange andre grunner som dama ikke kan lastes for. Hvis hun har et ærlig og ryddig forhold til sin fortid og er åpen om ting og trygg i seg selv. = Grønt flagg I tillegg er det mange single damer i 30-årene som ikke har barn men som ønsker å stifte familie. Må dessverre si at konkurransen er hard. Din fordel: Det positive er nok at det finnes mange single menn i 30-årene (og 40-årene) som ønsker stabile forhold men som bare finner lettvinte damer som kjører en "bruk-og-kast" mentalitet i datinglivet. Du, TS, har muligens en fordel fremfor de ved at du er ute etter noe seriøst, selv om du har barn fra før. Men du er i konkrranse i mange andre som er i akkurat samme situasjon som deg. Da vil det å fremstå som en ryddig pakke være en fordel. Tenk litt på om det er noe du kan gjøre der. Enten mentalt gjennom samtaleterapi for å rydde i egne tanker, eller praktisk når det gjelder situasjonen din i hverdagen. Menn i 30-årene uten barn kan være aktuelle. Litt eldre menn hvis barn er på et nivå som gjør at de har overskudd og stabilitet til deg, kan også være aktuelle. Småbarnspappaer som er i ville konflikter med barnemor og/eller finansielt ute og kjøre osv må jo være ditt perfekte mareritt. Personlig kommentar til TS: Selv er jeg alt for gammel for deg. Jeg har utflyttede barn. Men jeg var i forhold med ei dame som hadde barn fra før. En utflyttet og en hjemmeboende. Jeg likte tanken på å bli en større familie. Jeg nøt hvert sekund sammen med henne og sønnen hennes, som var i tenårene. Jeg så mer og mer på sønnen hennes som en av mine, og hjalp ham med ting og hadde gode samtaler. Jeg står støtt i mitt liv og har overskudd. Dessverre slo rastløsheten hennes inn og forholdet ble alt for konfliktfylt og bruddet ble uungåelig. Jeg syntes det var sårt. Jeg mistet ikke bare henne. Det er klart, at jeg føler meg litt "brent" her og vil kanskje nøle litt mer med å gå inn i en sånn situasjon igjen. Men jeg tror konklusjonen er at tross "konkurranse" og alle utfordringene, så finnes det menn som mer enn gjerne går inn i et forhold med deg dersom du er en "god pakke". Gode mennesker er det ikke mange nok av. Det er mange dårlige epler der ute. Men treffer du en god mann og du er en god dame, så kan det bli hjerter og lykke av det. Lykke til! Anonymkode: 29633...e4f 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå