Gå til innhold

Bestemor som har med klær til mine barn..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ja- det er svigermor ja. Hadde det vært min mor hadde jeg klikket og sagt tydelig i fra. Men jeg oppfører meg her. Enn så lenge. 

Vi har vært på ferie med svigers. Fine folk og alt det, men fra barna var små har hun alltid tatt vel mye ansvar føler jeg, og kanskje ikke helt innsett at det er jeg som er mor (og jeg følger opp de ypperlig), alt i fra at hun lager egne album (med bilder og tekst, se her mister jeg min første tann, og se her har jeg lært meg å sykle), til at hun alltid må dobbeltsjekke at vi har gjort det vi skal med barnet. Greit nok. Men nå har jeg vært mor i mange år og har grei oversikt. Når vi er på ferie med de nå så har hun (igjen!!) pakket med sokker, badebukser og undertøy til mine barn. Det er jo ikke en slem tanke bak det, men jeg blir lei. Få sønnen til å si noe går ikke, han er jo så mammadalt. Er dette noe du ville blitt sint for? Jeg har jo aldri glemt noe… De har alltid mer enn nok med seg. Likevel er det slik. Hver gang. Det er ikke hennes ansvar å pakke til mine barn…

Anonymkode: 07b80...005

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør hun et stort nummer ut av at hun tror du ikke har med nok og/eller forlanger at de skal bruke det hun har med, eller er hun bare av det slaget som gjør mye ekstra "for sikkerhets skyld "? I utgangspunktet høres det ut som et ikke-problem som du velger å ta deg nær av og få til å handle om deg.

Anonymkode: 7fe92...115

• Liker 9
  • Nyttig 19
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sint, men tenkt at hun pakket til sine egne barnebarn. Det er jo ikke noe problem for noen?

Anonymkode: 33a19...200

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Du sier det ikke er vondt ment, fokuser på at hun gjør det for å være snill. Slitsomt og nedverdigende? Ja sikkert. Men absolutt noe du kan bite i deg for å bevare freden. Du kan jo si på fleip at du har husket alt du trenger å huske denne gangen også. Eller noe. Dersom du ikke kan si noe direkte.

Skrevet (endret)

Det er så mange tråder her på KG om folk som er lei seg for at bestforeldrene ikke stiller opp, ikke bryr seg og ikke vil være en del av livet deres. 

Se det positve i dette, og vær glad for at hun er så engasjert 🙏

Endret av blvck
  • Liker 20
  • Nyttig 12
Skrevet

Ja jeg er jo glad for at hun er engasjert, men hun trenger jo ikke pakke!! Jeg synes det er nedverdigende og unødvendig.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, det er jo slik at den gyldne middelvei er best. Noen besteforeldre gjør null og niks, og andre gjør for mye. Pakker hun det som er gjenglemt hos henne eller kjøper hun nytt? Hvis hun kjøper nytt, så kan jo du spare de pengene til en «regnværsdag» (spa for mor?)

Anonymkode: 971cf...0c5

Skrevet

jeg tror ikke mannen min heller hadde sakt noe siden det er jo ikke noe grunn for å bli sur 

Anonymkode: 86fba...f40

• Liker 7
Skrevet

Det har mye å si hvorfor hun pakker med ekstra. Har hun kjøpt nytt hun tenker barnet uansett kan få? Og at det uansett ikke skader å ha ekstra undertøy og sokker. Her kjøper svigermor ofte strømpebukser og sokker da det gjerne må skiftes ut litt oftere. Hender hun kjøper unødvendige klær vi allerede har mer enn nok av (holder med x antsll kjoler i samme str). Prøvd å hinte at vi ikke trenger mer klær og ikke har plass. Jeg har gitt noe videre hvis jeg har tenkt det ikke er noe barnet trenger. Hun spør heldigvis ikke om barnet har brukt klærne. Barnet er enda liten, så jeg som tar imot gavene. Men blir annerledes når barnet blir større, da kan jeg ikke gi noe videre 

Eller pakker hun med fordi hun er redd dre ikke har nok? 

Anonymkode: 417f0...53b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Dette er jo helt harmløst. Unødvendig, ja, i den forstand at dine barn ikke trenger det, men det skader jo ingen. Det er bare du som blir krenket.

Hvis dette gleder farmor, så la henne holde på. Du får riste litt på hodet for seg selv, og gå videre i livet.

Av alle merkelige ting besteforeldre gjør, er dette en bagatell.

Anonymkode: 083fa...124

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke giddet å bruke energi på. 

Jeg mener dette er en bagatell som jeg hadde forbigått i stillhet. Alternativet kunne vært så mye verre. 

Anonymkode: 48409...d30

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Alle eldre damer i min familie er sånn. De styrer og steller for alle, dobbelt sjekker, tar med ekstra greier. Altså dette er en ikke sak og jeg ville aldri giddet å lage noe stor sak ut av dette. De har levd hele livet ved å stelle for familien og nå er du og barna del av denne familien. For dem handler dette om omsorg ikke at du ikke egner deg som mor. 

Det er så alt for mange besteforeldre som enten ikke stiller opp, misliker barnets partner og behandler dem dårlig og mye annet som er et faktisk problem. Dette er en ikke sak. Ingen menneske er perfekt og at svigermor drasser med ekstra sokker er virkelig noe som de fleste bare ville ristet på hodet over også latt henne fylle sin eget koffert med viss dette gjorde henne lykkelig. 

Selvsagt helt unødvendig men hun er tydeligvis av typen hønemor. 

Anonymkode: 90bec...b2a

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Blåttvann skrev (19 minutter siden):

Du sier det ikke er vondt ment, fokuser på at hun gjør det for å være snill. Slitsomt og nedverdigende? Ja sikkert. Men absolutt noe du kan bite i deg for å bevare freden. Du kan jo si på fleip at du har husket alt du trenger å huske denne gangen også. Eller noe. Dersom du ikke kan si noe direkte.

Det er ikke nedverdigende. Det er sånn mange damer er.

Så lenge ts og mannen pakker det barna trenger, er det bare å se bort fra det. Tror kanskje menn er flinkere til å ikke bry seg om slikt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å ja- det er svigermor ja. Hadde det vært min mor hadde jeg klikket og sagt tydelig i fra. Men jeg oppfører meg her. Enn så lenge. 

Vi har vært på ferie med svigers. Fine folk og alt det, men fra barna var små har hun alltid tatt vel mye ansvar føler jeg, og kanskje ikke helt innsett at det er jeg som er mor (og jeg følger opp de ypperlig), alt i fra at hun lager egne album (med bilder og tekst, se her mister jeg min første tann, og se her har jeg lært meg å sykle), til at hun alltid må dobbeltsjekke at vi har gjort det vi skal med barnet. Greit nok. Men nå har jeg vært mor i mange år og har grei oversikt. Når vi er på ferie med de nå så har hun (igjen!!) pakket med sokker, badebukser og undertøy til mine barn. Det er jo ikke en slem tanke bak det, men jeg blir lei. Få sønnen til å si noe går ikke, han er jo så mammadalt. Er dette noe du ville blitt sint for? Jeg har jo aldri glemt noe… De har alltid mer enn nok med seg. Likevel er det slik. Hver gang. Det er ikke hennes ansvar å pakke til mine barn…

Nei, dette er livet for kort til å bli sint for. 

Hvorfor plager dette deg? Jeg tror bare jeg hadde humret over dette og hatt litt humor med mannen min på dette.

Det er egentlig ganske drøyt å bli irritert for at en bestemor lager egne album til barnebarna sine. 

Anonymkode: 51ea3...8a5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Har du ett veldig kontrollbehov? 

Anonymkode: 51ea3...8a5

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det kan jo være hun har mannen din sin glemsomhet  i tankene og ikke deg? 
Det er da ikke nødvendigvis kvinnens ansvar å pakke alltid.

Anonymkode: 64818...a5b

• Nyttig 3
Skrevet

Dette hadde ikke jeg brukt tiden min til å irritere meg over. Hun får bare pakke og styre. Plutselig er dagen er hvor barna er store og da er det slutt på det å kunne irritere seg.

Jeg har gode svigerforeldre, men de og kunne blande seg litt innimellom. Og ja, jeg også var irritert. Svigerfar hadde en uvane å dukke opp hos oss ofte på ettermiddag. Ofte mens vi spiste middag. Det var veldig hyggelig med besøk, men jeg må innrømme at det irriterte meg ofte. 
Men så plutselig så døde han, 66 år gammel. Og nå savner jeg det som irriterte meg før.

Livet er altfor kort til å bruke tiden på sånne ting. Jeg lærte det litt for sent dessverre.

Anonymkode: 81f4d...6fd

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Her var vi på ferie i sommer og svigers hadde «pakka med» både badetøy og flere typer sommerklær til barna. Dette var derimot gaver som dem fikk på ferien (med paw patrol og frost- klær jeg hater og aldri kjøper selv).

Men herregud så stas for barna, og jeg kan jo ikke annet enn å glede meg på dens vegne! Jeg synes jo det er utrolig snilt og rørende av svigerforeldrene mine å faktisk se/kjenne barna så godt at de vet hva som ønskes og settes pris på. Og helt ærlig- det var kjekt med ekstra sett badetøy 😆 Hadde gått bra med bare vårt, men er jo deilig for ungene å måtte slippe kle på seg våte badedrakter og badebukser.

Du er heldig og har en fin og omtenksom svigermor - synes jeg utifra beskrivelsen ☺️

Anonymkode: e44d5...a80

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja jeg er jo glad for at hun er engasjert, men hun trenger jo ikke pakke!! Jeg synes det er nedverdigende og unødvendig.

Hun vil bare være grei, så jeg ville ikke sagt noe om det. 

Anonymkode: 60078...658

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når vi er på ferie med de nå så har hun (igjen!!) pakket med sokker, badebukser og undertøy til mine barn. 

Hun har en hel garderobe til barna hjemme hos seg selv? 

Anonymkode: 811b6...c41

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...