AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:35 #1 Skrevet søndag kl. 20:35 Hvis dere skulle velge hvor dere ville bodd av Sørlandet eller innlandet. Hvor velger dere da og hvorfor? Anonymkode: 0c651...91a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:38 #2 Skrevet søndag kl. 20:38 Innlandet. Absolutt! Mye lettere å trives, bli kjent med folk og få et nettverk Anonymkode: 243e4...0ea 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:42 #3 Skrevet søndag kl. 20:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Innlandet. Absolutt! Mye lettere å trives, bli kjent med folk og få et nettverk Anonymkode: 243e4...0ea Jeg kommer fra Sørlandet, aldri bodd i Innlandet, og denne brukeren støtter jeg. Anonymkode: 1656d...89c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:23 #4 Skrevet mandag kl. 13:23 Jeg kommer fra Innlandet og har aldri bodd på Sørlandet. Jeg besøker gjerne Sørlandet som turist på sommeren, men velger å bo i Innlandet bl.a. på grunn av klimaet. Vi har fire årstider, men ikke alle på en gang Når det snør på vinteren kommer det sjelden en meter i slengen. Ja, vi er rett og slett mindre utsatt for ekstremvær. Dessuten virker det som at det er flere som er svært religiøse og knyttet til strenge menigheter og/eller sekter på Sørlandet. Selv om bygdedyret lever i Innlandet, virker det å være enda verre der religion står sentralt. Anonymkode: b4fbd...d06 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:28 #5 Skrevet mandag kl. 13:28 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kommer fra Innlandet og har aldri bodd på Sørlandet. Jeg besøker gjerne Sørlandet som turist på sommeren, men velger å bo i Innlandet bl.a. på grunn av klimaet. Vi har fire årstider, men ikke alle på en gang Når det snør på vinteren kommer det sjelden en meter i slengen. Ja, vi er rett og slett mindre utsatt for ekstremvær. Dessuten virker det som at det er flere som er svært religiøse og knyttet til strenge menigheter og/eller sekter på Sørlandet. Selv om bygdedyret lever i Innlandet, virker det å være enda verre der religion står sentralt. Anonymkode: b4fbd...d06 Jeg er oppvokst i Kristiansand, og ja, det er mange religiøse der - men det er da vitterlig ikke slik at du tvinges til å være kristen/religiøs. De religiøse har aldri plaget meg på noe vis, og så er det jo også sånn at det er veldig mange der som ikke er kristne. Anonymkode: df188...077 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:51 #6 Skrevet mandag kl. 16:51 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er oppvokst i Kristiansand, og ja, det er mange religiøse der - men det er da vitterlig ikke slik at du tvinges til å være kristen/religiøs. De religiøse har aldri plaget meg på noe vis, og så er det jo også sånn at det er veldig mange der som ikke er kristne. Anonymkode: df188...077 Preger bare mentaliteten til hele beltet der nede. Anonymkode: 1656d...89c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:55 #7 Skrevet mandag kl. 16:55 Innlandet, helt klart. Anbefaler ingen å flytte til Sørlandet, og håper å flytte herfra selv snarlig. Anonymkode: ebecf...019 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:56 #8 Skrevet mandag kl. 16:56 Hvor burde man bo da, om man vil flytte til innlandet? Anonymkode: 5c7fe...3cf
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:00 #9 Skrevet mandag kl. 17:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor burde man bo da, om man vil flytte til innlandet? Anonymkode: 5c7fe...3cf Mjøsområdet om du vil ha rask tilgang til "alt", og Hadeland for sjarm og ro og fred. Jeg flyttet til Mjøsområdet i 2010, og siden da har det blitt veldig utbygd her og mye biler. Bodde to år på Brandbu for to år siden, og det var faktisk mye koseligere, syns det var lettere å komme i kontakt med folk også. Savner det faktisk. Anonymkode: 57cc7...2fe 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:58 #10 Skrevet onsdag kl. 16:58 AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 18.55): Innlandet, helt klart. Anbefaler ingen å flytte til Sørlandet, og håper å flytte herfra selv snarlig. Anonymkode: ebecf...019 Hva er galt med Sørlandet? Er vel mye sol der . Anonymkode: 46afd...1a2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:01 #11 Skrevet onsdag kl. 17:01 Å være innflytter i Kristiansand for eksempel, kan være ganske vanskelig hvis man ikke treffer på riktige folk. Anbefaler deg å gjøre grundige undersøkelser og ha klar en aktivitet du ønsker å drive med om du flytter hit. Og så er det viktig å ha en jobb! Anonymkode: 8b7ef...07c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:08 #12 Skrevet onsdag kl. 17:08 Blir nok Innlandet. Sørlandet er fylt av religiøse tullebukker og bygdesladder og det er vanskelig å komme "innenfor" som innflytter. Ville aldri flyttet et sted med så mange religiøse, inkl fanatikere. Anonymkode: 59452...827 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:34 #13 Skrevet onsdag kl. 20:34 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er galt med Sørlandet? Er vel mye sol der . Anonymkode: 46afd...1a2 Sol kan ikke kompensere for alle problemene på Sørlandet. Anonymkode: ebecf...019 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:38 #14 Skrevet onsdag kl. 20:38 Sørlandet, det er mye mer å finne på der. Ja, det er mange kristne, men heller det enn å bo i gokk. Anonymkode: 12038...577
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:41 #15 Skrevet onsdag kl. 20:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sørlandet, det er mye mer å finne på der. Ja, det er mange kristne, men heller det enn å bo i gokk. Anonymkode: 12038...577 For oss i Innlandet er de fleste plasser på Sørlandet gokk Anonymkode: b4fbd...d06 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sørlandet, det er mye mer å finne på der. Ja, det er mange kristne, men heller det enn å bo i gokk. Anonymkode: 12038...577 Høres ut som du har vært i Arendal eller Kristiansand i fellesferien. Prøv i november! Anonymkode: ebecf...019
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden Jeg er østfolding. Hadde valgt Innlandet uten tvil. Mange fine dialekter der, liker naturen og at det er skikkelige vintre. Lune og snille folk. Anonymkode: c537c...7b9
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er østfolding. Hadde valgt Innlandet uten tvil. Mange fine dialekter der, liker naturen og at det er skikkelige vintre. Lune og snille folk. Anonymkode: c537c...7b9 Enig, men vintrene er jævlige da. Mildere ved havet. Anonymkode: 8dccf...9fb
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden Innlandet. Vi flytta fra oslo til kristiansand i fjor, og kulturforskjellene er store - jeg angrer hele tiden. Jeg har også bodd på innlandet før, så jeg kjenner til alle alternativer her altså. Folk er mer åpne og inkluderende på innlandet, det er mindre mannssjåvanisme og man slipper bibelaspektet. Ja, man må ikke være kristen her nede, men kirke-og teosmiljøer gjennomsyrer både næringsliv og fritidsaktiviteter(både for voksne og barn) så du må forholde deg til der. Anonymkode: da929...f27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå