AnonymBruker Skrevet 5. oktober #1 Skrevet 5. oktober Noen har gjort en dårlig jobb med malingen av baderomstaket etter at vi flyttet inn det er bobler og ujevnheter i malingen og etter at jeg tok litt av det med saks var det jeg tok av tykt lag med maling eller bit fra taket???? jeg vet at hvis jeg bare maler over dette hulet er ikke det nok fordi det blir altfor tynt. Hva skal jeg bruke for å skrape av boblene slik at alt blir jevnt? Og hva kan man dekke hullet med ? Plaster? Her er et bilde(hvis dere ser rundt så ser dere bobler andre steder) Anonymkode: 5d4b7...416
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #2 Skrevet 6. oktober Det der er vannskader i plata som er malt over.. Anonymkode: a3c0c...fa5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #3 Skrevet 6. oktober Skulle til å si det samme som den over. Fukt i taket, ser det ut som, og da er det jo ingen maling som hefter skikkelig. Det er skadet og det kan være skumle skader videre opp i etasjen eller loftet over. Har dere sjekket det? Er det dere som eier det som er i etasjen rett over dette baderomstaket? Anonymkode: 22bbb...ec3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #4 Skrevet 6. oktober «..etter at vi flyttet inn.» Da vet du vel hvem og hva som er gjort. Ser for øvrig helt jævlig ut den silikonen i hjørnet på flisene også. Anonymkode: 25da0...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #6 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen har gjort en dårlig jobb med malingen av baderomstaket etter at vi flyttet inn det er bobler og ujevnheter i malingen og etter at jeg tok litt av det med saks var det jeg tok av tykt lag med maling eller bit fra taket???? jeg vet at hvis jeg bare maler over dette hulet er ikke det nok fordi det blir altfor tynt. Hva skal jeg bruke for å skrape av boblene slik at alt blir jevnt? Og hva kan man dekke hullet med ? Plaster? Her er et bilde(hvis dere ser rundt så ser dere bobler andre steder) Anonymkode: 5d4b7...416 Enhver ser jo at det der er en gammel vannskade som er malt over. Var dere blinde eller sveiseblinde ved innflytting? Og hvem i all verdens rike har gjort den dårlige fugen/silikoneringen? Enhver menigmann med 10 tommeltotter kunne gjort den jobben bedre i blinde… Anonymkode: 5afb6...da8 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #7 Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Enhver ser jo at det der er en gammel vannskade som er malt over. Var dere blinde eller sveiseblinde ved innflytting? Og hvem i all verdens rike har gjort den dårlige fugen/silikoneringen? Enhver menigmann med 10 tommeltotter kunne gjort den jobben bedre i blinde… Anonymkode: 5afb6...da8 Hvordan fjerne malingen som har fått vannskade? Skrape det bort Anonymkode: 5d4b7...416
newman01 Skrevet 6. oktober #8 Skrevet 6. oktober (endret) Tapetkniv, skjær bort alt løst. Så kjøper du en tube med sparkel beregnet for våtrom samt to sparkelspader (medium+liten, ofte 7,5cm og 15cm). Så er det bare å sparkle det jevnt, la det tørke og pusse. Gjenta prosessen til det ser fint ut. Så maler du taket med skikkelig våtromsmaling. Men du bør fundere på hvorfor du har noe som ser ut som vannskader i taket ditt på badet. Vann i taket er ikke bra. Om det bare kommer av dårlig arbeid og noen som har dusjet med for høyt trykk for lenge og ikke slått på vifta er det uproblematisk. Men om det kommer fra oven er det ikke fullt så bra. Og siden du allerede har kjøpt tapetkniv kan du også bruke den til å skjære bort den miserable silikonfugen og legge ny. Det ser bare såååå amatørmessig dårlig ut Endret 6. oktober av newman01 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå