AnonymBruker Skrevet 7. oktober #41 Skrevet 7. oktober Purre og gressløk om jeg måtte velge to Og så hadde jeg juksa og brukt hvitløkspulver 😁 Men hadde savnet kepa og rødløk ja.. Anonymkode: 39b7f...a89
Perine Skrevet 7. oktober #42 Skrevet 7. oktober H80 skrev (På 5.10.2025 den 21.26): Jeg er veldig glad i løk i matlaging! Jeg bruker løk i forskjellige former nesten hver dag. Det er gul kepaløk i stekepanna nesten uansett hva annet som går der, det er rødløk i salater, hvitløk både her og der, purreløk i gryter, vårløk mot slutten av tilberedningen av asiatiske retter, gressløk til eggerøre. Løk over alt. Jeg har tenkt, hva hvis jeg måtte velge bare to eller tre typer løk å bruke i matlaging resten av livet? Hva ville jeg valgt? Hvilke to løktyper ville du valgt? Enig med deg. Om jeg var helt nødt til å velge kun to, så måtte det være den gule løken og hvitløken.
Perine Skrevet 7. oktober #43 Skrevet 7. oktober Tvist skrev (6 timer siden): Rødløk, hvitløk og vårløk. Kjenner en som er allergisk mot løk, det er ille. Det er visst flere som er, og det virker nitrist og vanskelig, for det er en veldig vanlig ingrediens.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #44 Skrevet 7. oktober Gul kepaløk og sjalottløk er det som brukes her til steking. Sjalottløken er kjekk med at den kan settes fra år til år til dyrking. All annen løk må man kjøpe små setteløk. Anonymkode: 0d5cb...bc9 1
Ellah Skrevet fredag kl. 10:49 #45 Skrevet fredag kl. 10:49 Om jeg hadde måttet velge hadde det vært sjalottløk og hvitløk. Sjalottløk kan brukes både stekt og rå, og kan dermed på en måte erstatte gul- og rødløk, hvitløk bruker jeg i omtrent alt, så den klarer jeg meg ikke uten.
Million Skrevet fredag kl. 12:35 #46 Skrevet fredag kl. 12:35 (endret) Jeg elsker løk, jeg også. Å måtte velge er umulig nesten. Men om jeg måtte "narrow it down" til bare to.... ok, da må det vel bli de jeg bruker oftest; gul løk og hvitløk. EDIT: nei, sjalottløk og hvitløk! Sjalottløk er svinaktig godt når den er ovnsbakt sammen med andre rotgrønnsaker vendt i smeltet smør og honning ❤️ Endret fredag kl. 12:37 av Million
Hareena Skrevet fredag kl. 12:42 #47 Skrevet fredag kl. 12:42 Jeg liker rødløkene som er på størrelse med sjalottlauk. Kjøper på intern. matbutikk. Er det noe som heter rød sjalottlauk? I så fall er det det jeg mener.
Strigiformes Skrevet lørdag kl. 18:44 #48 Skrevet lørdag kl. 18:44 H80 skrev (På 5.10.2025 den 21.26): Jeg er veldig glad i løk i matlaging! Jeg bruker løk i forskjellige former nesten hver dag. Det er gul kepaløk i stekepanna nesten uansett hva annet som går der, det er rødløk i salater, hvitløk både her og der, purreløk i gryter, vårløk mot slutten av tilberedningen av asiatiske retter, gressløk til eggerøre. Løk over alt. Jeg har tenkt, hva hvis jeg måtte velge bare to eller tre typer løk å bruke i matlaging resten av livet? Hva ville jeg valgt? Hvilke to løktyper ville du valgt? Jeg klarer ikke å velge bare to 😂 1. Hvitløk: aioli, bakt, suppe, wok 2. Gul løk: alt av varme retter 😂 3. Rød løk: salat, potetsalat, syltet 4. Vårløk: nachos, salat, omelett 5. Ramsløk: pesto En middag uten løk er ikke en god middag 😆
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:47 #49 Skrevet lørdag kl. 18:47 Helt vanlig løk, deretter hvitløk 😊 Anonymkode: f13d9...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå