H80 Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Jeg er veldig glad i løk i matlaging! Jeg bruker løk i forskjellige former nesten hver dag. Det er gul kepaløk i stekepanna nesten uansett hva annet som går der, det er rødløk i salater, hvitløk både her og der, purreløk i gryter, vårløk mot slutten av tilberedningen av asiatiske retter, gressløk til eggerøre. Løk over alt. Jeg har tenkt, hva hvis jeg måtte velge bare to eller tre typer løk å bruke i matlaging resten av livet? Hva ville jeg valgt? Hvilke to løktyper ville du valgt? 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Den gule og rødløk 😅 Anonymkode: 1edb4...590 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Hvitløksfedd stekt i ovn med tomat, rødløk, fetaost, hvite bønner og olje med masse deilige krydderurter! Fy fela, det kan jeg spise meg ihjel på. Hadde ikke klart et liv uten løk! Anonymkode: 8c27c...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Hvitløk, rødløk, vårløk. Men jeg trenger purre i noen retter, gressløk i andre, sjalottløk i mye, så jeg slipper heldigvis å velge. Anonymkode: ba1a1...644
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Charlottlauk. Anonymkode: e993c...899 Det heter sjalottløk. Anonymkode: ba1a1...644 3 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det heter sjalottløk. Anonymkode: ba1a1...644 Tror du ikke Brimi vet det bedre enn deg? 😋 Anonymkode: e993c...899 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du ikke Brimi vet det bedre enn deg? 😋 Anonymkode: e993c...899 Brimi skriver ikke "charlott" selv om han snakker dialekt og sier "lauk". Anonymkode: ba1a1...644 3 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Vår. Perfekt i så mye mat. Fin konsistens og smak. Og farge Anonymkode: d634e...984 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Brimi skriver ikke "charlott" selv om han snakker dialekt og sier "lauk". Anonymkode: ba1a1...644 Prøver å skøye litt, tar ikke gramatikk nazier fri på en søndag engang? Anonymkode: e993c...899 3 4 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden Hvitløk og rødløk. Sjarlottlauk er også godt. Anonymkode: b098b...0cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden Likar å nappe lauken fyrst. Anonymkode: a3eac...6df
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Skrevet 20 timer siden Dette går det ikke an å svare på, tror jeg... ikke når man er løkelsker! 😄 Gul- og rødløk brukes om hverandre daglig. I tillegg brukes hvitløk ofte, sjalottløk til andre retter, purreløk i andre, vårløk er herlig på våren. Jeg dyrker også luftløk selv, da får jeg "vårløk" på våren, og når man har fått en del av dem kan man spise noen av jordløkene også, ellers produserer jo disse masse "fedd" med løk på toppskudd. De krever minimalt med stell, sprer seg villig om man bare setter "feddene" ned i jorden (eller om man glemmer hele greia). Dyrker også hvitløk selv, og begynner å få dreisen på det. Sliter med å få til kepaløk og sjalottløk, men tror jeg vet hva som har gått galt med dem et par år, så har forhåpning til løkdyrking neste år. Og gressløk, selvfølgelig! Det må til også. Har ellers sørget for å ha frø til både gul-, rød- og sjalottløk i frølageret jeg har med tanke på beredskapslageret mitt. Der er det også ramsløkfrø (har ikke knekt koden på dem før heller, men gir meg ikke, om man først har fått det til ordner de jo seg selv videre). Jeg velger derfor -løk og -løk - putter inn det aktuelle ved behov 🙃 Anonymkode: f725a...6df 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 20 timer siden #15 Skrevet 20 timer siden Det er ikke mulig å velge - hver til sitt bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tror du ikke Brimi vet det bedre enn deg? 😋 Anonymkode: e993c...899 Øh. Det heter sjalottlauk på Brimis dialekt, din løk. Anonymkode: 0b91e...761 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden Kepa og purre. Anonymkode: 0bb34...46e
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Charlottlauk. Anonymkode: e993c...899 Charlot the Harlot. Anonymkode: 0bb34...46e
MarianneE Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvitløk og rødløk. Sjarlottlauk er også godt. Anonymkode: b098b...0cf Som jeg skulle sagt det sjæl! 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden MarianneE skrev (1 time siden): Som jeg skulle sagt det sjæl! Mhm, såå godt! Blir aldri for mye løk Anonymkode: b098b...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå