AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Jeg skal holde en julefest med venner, og av de 15 gjestene så er det tre av de jeg anser som nærmest. Jeg vil gi de nærmeste to gaver, men føler det blir urettferdig når resten får én. Vurderer å gi en "billig" ekstragave til resten, fordi jeg er så lite fan av å pakke inn to gaver som ikke har noe til felles med hverandre i én gave. Vi er voksne folk, men jeg vet at om jeg hadde vært på en fest og jeg hadde vært en av de som kun får én ting når andre får to så hadde jeg blitt litt lei meg. Anonymkode: de637...a35
visp Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Jeg hadde ikke gitt gave til noen få når det er så mange til stede. Kan du gi de før eller etter? 7 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden visp skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke gitt gave til noen få når det er så mange til stede. Kan du gi de før eller etter? Alle skal få altså, vet ikke om det kom tydelig nok frem. Alle skal få en gave, mens tre stykker får to Anonymkode: de637...a35
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Hvorfor gaver på festen? Hvorfor ikke bare en til hver? Evt gi de nærmeste en ekstra ved annen anledning? Hvorfor gjør du dette så vanskelig for deg selv? Anonymkode: 200a5...d0f 5 2
visp Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle skal få altså, vet ikke om det kom tydelig nok frem. Alle skal få en gave, mens tre stykker får to Anonymkode: de637...a35 Wow, det var mye gaver Personlig ville jeg sluttet med gaver om jeg hadde så mange i vennekretsen, men om dette er noe dere vil fortsette med, så kjør på med to til disse tre. 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle skal få altså, vet ikke om det kom tydelig nok frem. Alle skal få en gave, mens tre stykker får to Anonymkode: de637...a35 Jeg hadde enten droppet gaver den kvelden eller gitt likt til alle og så hadde egen gaveutveksling med de nærmeste venninne etterpå. Anonymkode: 9c05c...560 6
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden Kan du ikke gi alle en gave hver og så heller gi dyrere gaver til de nærmeste? Eller la være å dele ut gaver og heller gi gavene senere. Anonymkode: 3eb20...e41 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden Del ut gavene ved en annen anledning. Anonymkode: 73f92...6f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Du deler jo selvsagt ut gavene en annen gang. Anonymkode: c4394...182 2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vil gi de nærmeste to gaver, men føler det blir urettferdig når resten får én. Helt enig, det er urettferdig. Kan ikke de tre nærmeste få den ekstra gaven ved en annen anledning? Eller i alle fall sånn at de andre ikke ser det. Det er forståelig at du vil gi litt mer til de aller nærmeste altså. Men ja, det er noe med å måtte se på at noen få får mer enn de andre. Anonymkode: a76d3...a67
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden Gi extra gavene før eller senere, kan love deg det er kleint for dem å stå og motta mer enn en gave foran resten og Anonymkode: ef6c9...fe6 1 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden Send med de to julegaven når de drar. Det er julegave, ikke festgave. Anonymkode: 31f2f...72c 2
Ardwinna Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Pakk to gaver inn i én pakke og gi til de nærmeste. Problem løst. Alle får hver sin gave, og med mindre gavene åpnes der og da, er det ingen som vet at du har gjort forskjell på nære og ikke så nære venner. 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden Er det tenkt at de skal åpne gavene på denne festen? Hvis ikke kan du vel bare legge gavene i en fin gavepose, teipe igjen, og gi én pose til hver person? Ingen vil vite hva som er i de andres pose. Anonymkode: 51129...936 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det tenkt at de skal åpne gavene på denne festen? Hvis ikke kan du vel bare legge gavene i en fin gavepose, teipe igjen, og gi én pose til hver person? Ingen vil vite hva som er i de andres pose. Anonymkode: 51129...936 Det er å åpne gavene på festen, ja Anonymkode: de637...a35
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Send med de to julegaven når de drar. Det er julegave, ikke festgave. Anonymkode: 31f2f...72c Det er en julefeiring med venner, tradisjon jeg har holdt i mange år. Anonymkode: de637...a35
forkjølajente Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er å åpne gavene på festen, ja Anonymkode: de637...a35 Spesielt.... 1
Blåttvann Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden Hvis de som får to gaver får en blyant og et viskelær og de som får én gave får iPhone så er det jo ikke urettferdig for de som får én gave. Antallet har ingenting å si.
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Skrevet 16 timer siden Blåttvann skrev (18 minutter siden): Hvis de som får to gaver får en blyant og et viskelær og de som får én gave får iPhone så er det jo ikke urettferdig for de som får én gave. Antallet har ingenting å si. Alle får gave på samme skala, men de nære får da tenkt to Anonymkode: de637...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå