Gå til innhold

Toåring som får jeksler, sende i bhg med Paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tråder som dette er grunnen til min teori om at ikke alle foreldre er like glad i barna sine som jeg er. 

Og jeg snakker ikke om vold eller overgrep, de folka er jo åpenbart psyko, men helt vanlige folk som tenker at de er helt normale foreldre. Slik som TS her. 

Mitt eneste instinkt, jeg vil si det er like mye mitt behov som barna sitt faktisk, er å være der for dem når de er syke eller har det vondt. Jeg vet jeg er den aller beste omsorgen de kan få, og jeg ville fått fysisk vondt av å skulle være borte fra hen i en sånn situasjon. Det ville aldri falle meg inn å vurdere om jeg, eller en underbemannet (alle barnehager er underbemannet ja!) barnehage skulle tatt seg av mitt elskede barn når hen har smerter og ubehag og feber??? 

Og jeg vil understreke, at i kriser så gjør man det beste ut av saken, men her er det tilsynelatende snakk om at det er upraktisk for TS at ungen er syk når hun skal på jobb. 🤮

Anonymkode: dedd5...439

Så utrolig arrogant og nedsettende, Tenk å tro at du kan vurdere om TS er like glad i barnet sitt som du er, fordi hun kanskje i dette tilfellet tar andre valg enn det du ville ha gjort. Hvis dine fordommer og selvgodhet smitter over på barna dine blir de nok skikkelig sympatiske. Det å en gang i blant ta et valg som ikke er det aller beste for barnet betyr ikke at man er ikke er så glad i barnet sitt som du er i ditt. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Litt forskjell på en voksen og en 2 åring… Barnehage er veldig krevende, det er mange barn og voksne, skjer noe hele dagen, masse inntrykk og støy.

Barnet har kanskje behov for omsorg som de ansatte ikke har tid til å gi…. 

Anonymkode: 6b027...a1b

Ikke rart dagens ungdom ikke tåler en smule motstand med voksne som dere. Stakkars barn som blir pakket inn i bomull og ikke tåler en dritt. 

Anonymkode: 607d8...18e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Men dette er sikkert de samme folka som blir hjemme fra jobb hvis de har litt hodepine og må ta en Paracet før jobb. Det blir jo akkurat samme greia. Pyser. 

Men det er vel litt forskjell på at jeg sitter på jobb med hodepine eller feber, med en eller to paracett innabords, med mitt for å komme meg gjennom dagen, en som har lært å regulere følelser og ikke trenger omsorg fra andre? Enn en 2 åring? 

Anonymkode: 242da...342

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ikke rart dagens ungdom ikke tåler en smule motstand med voksne som dere. Stakkars barn som blir pakket inn i bomull og ikke tåler en dritt. 

Fortell meg, hvordan lærer en 2 åring av denne hendelsen - om de har vondt, trenger omsorg og blir sendt på dør? Hva lærer de, ikke minst? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du er en av de puslete voksne som blir hjemme hvis du har litt vondt i hodet? Ikke rart samfunnet knapt går rundt. 

Jobb litt med leseforståelsen din. Jeg skrev at jeg ikke sendte et barn i behov av smertestillende/febernedsettende i bhg. Hvor fikk du resten fra?

Anonymkode: ae776...7c5

• Liker 1
Skrevet

Heksesykepleier her påstod at det ikke er vondt for barn å få tenner. 

Anonymkode: 2c88b...22f

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jobb litt med leseforståelsen din. Jeg skrev at jeg ikke sendte et barn i behov av smertestillende/febernedsettende i bhg. Hvor fikk du resten fra?

Men da må jo voksne som har behov for en Paracet være hjemme fra jobb også da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Heksesykepleier her påstod at det ikke er vondt for barn å få tenner. 

Anonymkode: 2c88b...22f

Kommer jo helt an på. Toårsjeksler reagerer en del barn på. Det er jo ganske feite tenner som skal ut av huden. Noen barn sliter med dem i flere uker før de er ute

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tråder som dette er grunnen til min teori om at ikke alle foreldre er like glad i barna sine som jeg er. 

Og jeg snakker ikke om vold eller overgrep, de folka er jo åpenbart psyko, men helt vanlige folk som tenker at de er helt normale foreldre. Slik som TS her. 

Mitt eneste instinkt, jeg vil si det er like mye mitt behov som barna sitt faktisk, er å være der for dem når de er syke eller har det vondt. Jeg vet jeg er den aller beste omsorgen de kan få, og jeg ville fått fysisk vondt av å skulle være borte fra hen i en sånn situasjon. Det ville aldri falle meg inn å vurdere om jeg, eller en underbemannet (alle barnehager er underbemannet ja!) barnehage skulle tatt seg av mitt elskede barn når hen har smerter og ubehag og feber??? 

Og jeg vil understreke, at i kriser så gjør man det beste ut av saken, men her er det tilsynelatende snakk om at det er upraktisk for TS at ungen er syk når hun skal på jobb. 🤮

Anonymkode: dedd5...439

For et kvalmende svar.

Nå ville jeg holdt ungen hjemme om jeg var i TS sin situasjon, men jeg har ikke problemer med å forstå at hun lurer på hvordan andre gjør det. Du kjenner jo ikke hennes situasjon. Vi hadde 85 sykedager i fjor, det er kostbart å ta så mange måneder med ulønnet permisjon. Sønnen vår fikk ikke tenner før han begynte i barnehage heller så første året hadde vi enda flere sykedager pga dette (tror vi bikket 100). Hvis man også skal følge reglene om feberfri dag hjemme hver gang barnet har feber er man nesten mer hjemme enn på jobb i perioder. Ikke alle har sjefer som er like forståelsesfulle/fleksible når det kommer til syke barn og man kan straffes for dette. Er man nyansatt eller mangler tariffavtale på jobb kan man i verste fall miste jobben ved nedbemanning (jeg jobbet en plass hvor dette skjedde med en kvinne som var mye borte da hun hadde små barn.)

Dessverre tror jeg det ofte er slike situasjoner (mye sykdom og dermed fravær fra jobb) som fører til at det vokser frem disse håpløse tradwife-miljøene/husmorhæren. Man er i konstant skvis mellom jobb og familielivet så derfor tror noen kvinner at eneste løsningen er å gå tilbake til 50-tallet i stedet for å legge til rette for at man får til begge deler. 

Anonymkode: b284b...272

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Høres jo mer ut som at du sliter med mentaliserings problemer som ikke evner å tenke over hvorfor noen må sende i barnehagen. Jeg er i 100 studier for at barnet skal gå korte dager, høygravid med bekkenløsning og termin om en uke. midt i eksamen og skal ha sensor veiledning, og får jeg ikke den så er jeg ganske fucked til eksamens innlevering, vært hjemme med barnet flere dager pågrunn av tanna, mannen har allerede brukt opp alle sine sykedager og muligheter for å være hjemme ettersom jeg hadde hyperemisis i 4 måneder. Dette er første ungen min og du aner ikke hvor langt jeg har strekt meg for at hun skal få være hjemme ved sykdom. Nei vet du hva, må da søren meg være lov å høre med andre hva de hadde gjort ved tannfrembrudd. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før! Det er jo en selvfølge at jeg ikke sender henne i barnehagen med feber eller dårlig allmenntilstand. Men når det er spisingen som er problemet så må jeg jo få lov til å spørre hva andre hadde gjort uten at du skal komme å hevde deg over hvor mye empati og  omsorg du har for ungen din. 

TS

Anonymkode: d7ee6...66c

Det har ingenting med det å «ikke ha vært i denne situasjonen før å gjøre», det er bare unnskyldninger fra å ta ansvar, planlegge og gjøre prioriteringer. Hadde du planlagt bedre, ville du aldri vært i denne situasjonen du er i nå. 

Lag deg en krise og sikkerhetsplan. Slutt og ta ting som det kommer, eller tro at det alltid ordner seg.

Anonymkode: 0f022...ce8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Personen burde også jobbe en god del med hersketeknikkene sine.

Anonymkode: c81fc...e04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De voksne kan selv kjenne etter og se om de har behov for en paracet til og om de holder hele dagen. Det kan ikke små barn.

Anonymkode: c94c3...b7a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er forskjell på barn og voksen !

Anonymkode: 9f068...e35

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men det er da forskjell på en ungdom og en liten 2-åring.

En slakk ungdom kan begrense seg selv litt, ta seg en Paracet om det skulle røyne på. Drikke noe varmt. Trekke seg unna. 

En 2-åring må bare stå i det, holde ut en hel dag, inne og ute, i støy og omgitt av en haug andre under uten mulighet til å trekke  seg unna. Du kan ikke herde en 2-åring hvis det var det du tenkte. 

Anonymkode: e1d81...301

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dersom barnet behøver smertestillende har ikke barnet noe i en barnehage å gjøre. 

Anonymkode: 2b4de...938

Hvis barnet blir bra etter smertestillende har man ingen grunn til å holde barnet hjemme.

Anonymkode: 498ea...3e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis barnet blir bra etter smertestillende har man ingen grunn til å holde barnet hjemme.

Anonymkode: 498ea...3e8

Tenker du dette i alle tilfeller? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...