AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Toåringen holder på å få en jeksel og har hatt flere meltdowns i dag. Hadde dere sendt barnet i barnehage med Paracet og heller hentet om barnet ikke hadde det noe greit i bhg? Eller hadde dere heller blitt hjemme med barnet? Dette har holdt på i to uker nå men det er nå suggelet kom og barnet biter på ting, hyler om det spiser mat med tygge motstand. Var ganske varm ved dupp. Anonymkode: d7ee6...66c
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Hadde gitt Paracet og sendt om allmenntilstanden var god, med beskjed om at de måtte ringe om barnet virket å ha smerter. Anonymkode: 5f68d...243 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Dersom barnet behøver smertestillende har ikke barnet noe i en barnehage å gjøre. Anonymkode: 2b4de...938 15 8
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden Hvis barnet har feber er det jo syk og må være hjemme. Anonymkode: da3ea...6d9 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde gitt Paracet og sendt om allmenntilstanden var god, med beskjed om at de måtte ringe om barnet virket å ha smerter. Anonymkode: 5f68d...243 Almenntilstanden er ikke god om barnet behøver smertestillende. Anonymkode: 2b4de...938 7 5
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden Hadde holdt barnet hjemme. En toåring er liten og har nok med å plages med ubehag og å få i seg mat når det er slik. Når de sutrer er det godt å kose med mammaen eller pappaen sin. Mine har alltid fått feber ved tannfrembrudd. Hørte at der er en teori om at tannkjøttet blir mykere ved feber som gjør det lettere for tennene å komme gjennom, men det er sikkert bare tull. Anonymkode: a1ee2...a51 5 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Barnets almenntilstand er jo ikke bra om han trenger paracet. Hadde holdt barnet hjemme. Anonymkode: 7f923...6da 7 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dersom barnet behøver smertestillende har ikke barnet noe i en barnehage å gjøre. Anonymkode: 2b4de...938 Enig! Hadde selvfølgelig aldri sendt et sutrete barn som ikke vil spise og som tenger Paracet Anonymkode: 9f068...e35 4 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde gitt Paracet og sendt om allmenntilstanden var god, med beskjed om at de måtte ringe om barnet virket å ha smerter. Anonymkode: 5f68d...243 Eh allmenntilstand er jo ikke god om de trenger Paracet Anonymkode: 9f068...e35 5
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Jaa er derfor jeg spør her. Barnet har god allmenntilstand så lenge barnet ikke er sulten og trøtt, men det er jo ved spising barnet får vondt og så kommer sulten og trøttheten deretter… ettersom barnet sliter med å spise. Vi får jo i barnet fiskekake og diverse her hjemme nå men det er begrenset hva barnehagen kan servere henne. TS Anonymkode: d7ee6...66c
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden Tråder som dette er grunnen til min teori om at ikke alle foreldre er like glad i barna sine som jeg er. Og jeg snakker ikke om vold eller overgrep, de folka er jo åpenbart psyko, men helt vanlige folk som tenker at de er helt normale foreldre. Slik som TS her. Mitt eneste instinkt, jeg vil si det er like mye mitt behov som barna sitt faktisk, er å være der for dem når de er syke eller har det vondt. Jeg vet jeg er den aller beste omsorgen de kan få, og jeg ville fått fysisk vondt av å skulle være borte fra hen i en sånn situasjon. Det ville aldri falle meg inn å vurdere om jeg, eller en underbemannet (alle barnehager er underbemannet ja!) barnehage skulle tatt seg av mitt elskede barn når hen har smerter og ubehag og feber??? Og jeg vil understreke, at i kriser så gjør man det beste ut av saken, men her er det tilsynelatende snakk om at det er upraktisk for TS at ungen er syk når hun skal på jobb. 🤮 Anonymkode: dedd5...439 7 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden Da hadde jeg ikke sendt i barnehagen. Må en gi paracet da har barnet dry bedre hjemme. Men har sett dette mye når jeg jobbet i barnehagebarn. Foreldre ga febernedsettende og sendte i barnehagen så kom en til ved tiden mellom 10 og 12 så blir barnetvurolig, gråt og feber og vi må ringe. Og ofte svaret ja vi regnet med det , eller andre unnskyldninger. Anonymkode: 41792...562 3 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tråder som dette er grunnen til min teori om at ikke alle foreldre er like glad i barna sine som jeg er. Og jeg snakker ikke om vold eller overgrep, de folka er jo åpenbart psyko, men helt vanlige folk som tenker at de er helt normale foreldre. Slik som TS her. Mitt eneste instinkt, jeg vil si det er like mye mitt behov som barna sitt faktisk, er å være der for dem når de er syke eller har det vondt. Jeg vet jeg er den aller beste omsorgen de kan få, og jeg ville fått fysisk vondt av å skulle være borte fra hen i en sånn situasjon. Det ville aldri falle meg inn å vurdere om jeg, eller en underbemannet (alle barnehager er underbemannet ja!) barnehage skulle tatt seg av mitt elskede barn når hen har smerter og ubehag og feber??? Og jeg vil understreke, at i kriser så gjør man det beste ut av saken, men her er det tilsynelatende snakk om at det er upraktisk for TS at ungen er syk når hun skal på jobb. 🤮 Anonymkode: dedd5...439 Høres jo mer ut som at du sliter med mentaliserings problemer som ikke evner å tenke over hvorfor noen må sende i barnehagen. Jeg er i 100 studier for at barnet skal gå korte dager, høygravid med bekkenløsning og termin om en uke. midt i eksamen og skal ha sensor veiledning, og får jeg ikke den så er jeg ganske fucked til eksamens innlevering, vært hjemme med barnet flere dager pågrunn av tanna, mannen har allerede brukt opp alle sine sykedager og muligheter for å være hjemme ettersom jeg hadde hyperemisis i 4 måneder. Dette er første ungen min og du aner ikke hvor langt jeg har strekt meg for at hun skal få være hjemme ved sykdom. Nei vet du hva, må da søren meg være lov å høre med andre hva de hadde gjort ved tannfrembrudd. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før! Det er jo en selvfølge at jeg ikke sender henne i barnehagen med feber eller dårlig allmenntilstand. Men når det er spisingen som er problemet så må jeg jo få lov til å spørre hva andre hadde gjort uten at du skal komme å hevde deg over hvor mye empati og omsorg du har for ungen din. TS Anonymkode: d7ee6...66c 3 9 7
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden Hvis det er feber, og ikke bare dårlig humør, så ville jeg holdt hjemme. Nettopp fordi de skal være feberfri. Uansett, det går i ett i barnehagen og selv om barn ikke er direkte syke, med ting som kan smitte, så kan de ha utfordringer med å delta i barnehagens hverdag. Og da er det beste for dem - for barnehagens ansatte - og de andre barna at man holder barnet sitt hjemme Vi har en astmatiker, selv om det ikke er helt det samme, i de tøffe periodene, pleier vi se an morgenen, og leverer i barnehage med beskjed om at de kan ringe oss. Det går stort sett fint. Et par ganger har det vært vanskelig for å sove pga hoste, og selv om barnet har vært blid og glad, har de ringt oss og spurt om vi har lyst å hente litt tidligere fordi de blir betydelig mer slitne. Mannen din kan søke om ekstra omsorgsdager fra NAV hvis du ikke er i stand til å ta vare på barnet pga bekkenlåsning og høygravid. Det kan uansett være lurt hvis du blir snart opptatt med en nyfødt Ellers kan man også ta ut feriedager eller velferdspermisjon uten lønn. Anonymkode: 242da...342 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden Og kanskje du kan sende med klemmeyoghurt og myk mat så barnet slipper tygge så mye? Anonymkode: 242da...342 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Skrevet 15 timer siden Ingen feber og du vet det er tann på vei. Allmenntilstanden er generelt god, jeg hadde sendt han og hadde som deg vurdert å gi paracet. Kan ikke holde dem hjemme hver gang det kommer en tann. Jeg hadde ved levering informert om at det er en tann på vei så litt mer sutrete enn vanlig. At du får tatt sensorveiledning er viktig! Ser jeg går mot strømmen her. Hadde alltid lav terskel for å ha barna hjemme da de var syke, og har aldri sendt syke unger i bhg. Anonymkode: fe585...ba6 4
Grüner Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Toåringen holder på å få en jeksel og har hatt flere meltdowns i dag. Hadde dere sendt barnet i barnehage med Paracet og heller hentet om barnet ikke hadde det noe greit i bhg? Eller hadde dere heller blitt hjemme med barnet? Dette har holdt på i to uker nå men det er nå suggelet kom og barnet biter på ting, hyler om det spiser mat med tygge motstand. Var ganske varm ved dupp. Anonymkode: d7ee6...66c Nei, er allmenntilstanden dårlig og han attpåtil har feber, skal du IKKE sende han i bhg! Da har han ingenting der å gjøre, og de kommer mest sannsynlig til å ringe deg og be deg hente han også. Hvis du er gravid og har eksamen, får far passe han. Endret 14 timer siden av Grüner 3 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tråder som dette er grunnen til min teori om at ikke alle foreldre er like glad i barna sine som jeg er. Og jeg snakker ikke om vold eller overgrep, de folka er jo åpenbart psyko, men helt vanlige folk som tenker at de er helt normale foreldre. Slik som TS her. Mitt eneste instinkt, jeg vil si det er like mye mitt behov som barna sitt faktisk, er å være der for dem når de er syke eller har det vondt. Jeg vet jeg er den aller beste omsorgen de kan få, og jeg ville fått fysisk vondt av å skulle være borte fra hen i en sånn situasjon. Det ville aldri falle meg inn å vurdere om jeg, eller en underbemannet (alle barnehager er underbemannet ja!) barnehage skulle tatt seg av mitt elskede barn når hen har smerter og ubehag og feber??? Og jeg vil understreke, at i kriser så gjør man det beste ut av saken, men her er det tilsynelatende snakk om at det er upraktisk for TS at ungen er syk når hun skal på jobb. 🤮 Anonymkode: dedd5...439 Jeg skjønner godt at TS spør! Som forelder står man gjerne mellom barken og veden, for man er som regel en arbeidtaker også. Og det er begrenset med omsorgsdager. Har vært pedagogisk leder på småbarn i over 10 år. Er i utgangspunktet enig i at om barnet trenger paracet så bør det holdes hjemme, men her tenker jeg også at det er innafor å sende og så får de heller ha lav terskel for å ringe deg. Du ville i hvertfall ha møtt forståelse for det hos meg ❤️ (Ting jeg ikke har forståelse for er foreldre som sender forkjøla barn med feber, barn med diaré, eller hvor symptomfri etter omgangssyke på 48 timer ikke overholdes) Anonymkode: 38bc9...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Skrevet 14 timer siden Sender ikke unga i bhg med paracet innabords nei, det er jo sinnsykt. De har ikke noe i bhg å gjøre da. Anonymkode: ae776...7c5 3 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres jo mer ut som at du sliter med mentaliserings problemer som ikke evner å tenke over hvorfor noen må sende i barnehagen. Jeg er i 100 studier for at barnet skal gå korte dager, høygravid med bekkenløsning og termin om en uke. midt i eksamen og skal ha sensor veiledning, og får jeg ikke den så er jeg ganske fucked til eksamens innlevering, vært hjemme med barnet flere dager pågrunn av tanna, mannen har allerede brukt opp alle sine sykedager og muligheter for å være hjemme ettersom jeg hadde hyperemisis i 4 måneder. Dette er første ungen min og du aner ikke hvor langt jeg har strekt meg for at hun skal få være hjemme ved sykdom. Nei vet du hva, må da søren meg være lov å høre med andre hva de hadde gjort ved tannfrembrudd. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før! Det er jo en selvfølge at jeg ikke sender henne i barnehagen med feber eller dårlig allmenntilstand. Men når det er spisingen som er problemet så må jeg jo få lov til å spørre hva andre hadde gjort uten at du skal komme å hevde deg over hvor mye empati og omsorg du har for ungen din. TS Anonymkode: d7ee6...66c Hører bare masse unskyldninger jeg. Anonymkode: ab781...597 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå