Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har damer det hver dag.

Anonymkode: 98a2e...b8c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvorfor må du vente på at hun skal spørre før du kan fortelle noe? Jeg beklager, men du får meg til å tenke på en entusiastisk og utålmodig hund som surrer i beina på eieren for oppmerksomhet så snart hun er innenfor døra. Du er et menneske  du kan kommunisere - fortell henne om uken din, om hva du har gjort, men ikke forvent at det første hun skal legge merke til  er at du har vasket inne i skapene...

Anonymkode: 6d51a...fd1

Er det da innafor å si at du høres ut som en hundeeier som ikke burde hatt hund..?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjør ikke ting sjeldent. Jeg bidrar med mitt. Hun klager meget sjeldent på min innsats i huset. For å poengtere så er det faktisk mere rent i huset akkurat nå, enn etter en vanlig fredagsvask. (når vi begge har tatt vår andel) 

Det kjipe er at jeg har savnet henne, men selvfølgelig unnet henne ferie uten meg og ungene. Så litt interesse for hva jeg har gjort ser jeg nå at jeg blir lei meg av. Ikke noe, hva har du gjort på? Hvordan har du hatt det?

Hentet henne på flyplassen (som verdens mest naturlige ting) hun kom hjem, spiste, sa takk for maten, jeg ryddet etter middagen, hun pakket ut og la seg på sofaen. 

Ts

Anonymkode: c82dc...961

Snakk med henne i morgen. Det er mange oppgaver i hjemmet og det er ikke alltid lett å se hva og hvor mye partneren har gjort nå man ikke er tilstede. Men, man skal anerkjenne hverandre som partnere. Fortell hvordan din uke har vert og hvis ikke hun forteller om sin uoppfordret så spør, vær litt nysgjerrig. Kanskje uka har vert en stor skuffelse for henne, ikke bare tenk at hun har hatt en fantastisk uke uten deg. Men, snakk om hvordan du føler det ❤️

Macro skrev (47 minutter siden):

Er det da innafor å si at du høres ut som en hundeeier som ikke burde hatt hund..?

😂

Anonymkode: 50d79...32d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres egentlig ut som mindre enn det jeg gjør på en normal uke. Jeg forventer ikke at mannen skal komme hjem og være supertakknemlig for at jeg holder huset. Eller at den første som er hjemme lager middagen. 

Han vasket ned kjøkkenet i går. Jeg tar nok badet i løpet av uka. Jeg lagde middag lørdag, han i går. Vi takker ikke hverandre for det. 

Anonymkode: 66088...c37

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (9 timer siden):

Hos oss er det ikke naturlig at den som har vært hjemme, blir spurt om hvordan den har hatt det - det er den som har vært på tur som har noe utenom det vanlige å fortelle. Men jeg hadde kommentert på det vaskede huset, ferdig middag og ikke minst nytt sengetøy - så ja, du har lov til å være litt lei deg ❤️ 

Går dere virkelig og kommenterer på slikt? Eller er dere så utsultet på at mannen bidrar? 

Jeg bytter sengetøy hver søndag og alle handklær annenhver dag. Sørger også for at det er rene kluter rundt omkring. Og vasker alle klær. Jeg planlegger og handler middag, og lager den som regel også. Han støvsuger ca annenhver dag, følger opp oppvask, nedvask kjøkken, alt av renovering, og at badene er rene. 

Dette er jo bare bittelitt av det vi gjør i løpet av en uke. Ser vi at noe må gjøres, så gjør vi det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hun hatt tid til å faktisk kikke seg rundt og starte en samtale? 
Jeg inspiserer hvertfall ikke huset i det jeg går inn døra, og kan godt ta en hvil før jeg er veldig klar til å ha en samtale. 
du skrev innlegget rundt klokken 6, og siden du hadde middag klar kom hun vel hjem i 3-4 tiden. 

Anonymkode: 7d4c3...68f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min kone kom hjem i dag fra ferie, hun var borte i en uke. Jeg har vært alene hjemme. Ukedagene gikk fort, men jeg har brukt helgen til nedvask av kjøkkenet og badet. Laget middag til henne, som var klar da hun kom. Vasket soverommet og skiftet på sengen. Jeg spurte hvordan hun har hatt det, og hun fortalte om ferien. Men så er det sånn at hun har ikke spurt meg om hvordan jeg har hatt det. Ikke kommentert at både kjøkkenet og badet er nedvasket. Nå ligger hun på sofaen og ser tv. 

Faen... Ja, har jeg lov til å være lei meg? 

Nei, men du har lov til å fortelle om nedvasken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, men å ta "julevasken" på tre rom er litt mer jobb enn fredagsvasken. 

Ts

Pleier du å si noe når hun har brukt mye tid på vasking og annet husarbeid? Hvis ikke, synes jeg ikke du skal forvente noe heller. Det er kjipt å legge masse tid og energi i ting andre ikke legger merke til/eller ser som en selvfølge. For alle.

Men jeg synes uansett hun kunne ha spurt om hvordan du har hatt det mens hun var borte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle som svarer. 

Rart at dere som ikke har forståelse for at jeg er lei meg ikke ser at det ikke handler om vaskingen. Men det handler om at jeg savner gjensynsgleden. Hun har faktisk ikke spurt meg om hvordan jeg har hatt det hjemme. Jeg har spurt henne om dette og blitt glad for at hun har hatt det fint. Jeg vasket en hylle på badet, som utelukkende består av hennes ting. Nå har jeg telt de, og det var 17! Plastdingser med vaske og rense produkter til kropp og hår. 

Hun ligger på sofaen i ett par timer og ser på tv, nesten uten et ord. Trist at noen har menn som ikke vasker sine egne hender engang, men håper ihvertfall dere blir pratet til. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Går dere virkelig og kommenterer på slikt? Eller er dere så utsultet på at mannen bidrar? 

Jeg bytter sengetøy hver søndag og alle handklær annenhver dag. Sørger også for at det er rene kluter rundt omkring. Og vasker alle klær. Jeg planlegger og handler middag, og lager den som regel også. Han støvsuger ca annenhver dag, følger opp oppvask, nedvask kjøkken, alt av renovering, og at badene er rene. 

Dette er jo bare bittelitt av det vi gjør i løpet av en uke. Ser vi at noe må gjøres, så gjør vi det. 

Spør dere ikke hverandre hvordan dere har hatt det når dere er borte fra hverandre i en uke? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (10 minutter siden):

Pleier du å si noe når hun har brukt mye tid på vasking og annet husarbeid? Hvis ikke, synes jeg ikke du skal forvente noe heller. Det er kjipt å legge masse tid og energi i ting andre ikke legger merke til/eller ser som en selvfølge. For alle.

Men jeg synes uansett hun kunne ha spurt om hvordan du har hatt det mens hun var borte.

Ja, jeg legger ihvertfall merke til det, og sier at det er kjekt å komme hjem til middag og rent hus. 

Men det er som du skriver. Jeg har forstått nå at det handler om å bli sett. Jeg er faktisk ganske god på å se henne i hverdagen. Så det å ikke bli anerkjent med en liten. "kjekt at du har laget mat og ryddet, hvordan har du hatt i helgen?" Det er faktisk litt kjipt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har hun hatt tid til å faktisk kikke seg rundt og starte en samtale? 
Jeg inspiserer hvertfall ikke huset i det jeg går inn døra, og kan godt ta en hvil før jeg er veldig klar til å ha en samtale. 
du skrev innlegget rundt klokken 6, og siden du hadde middag klar kom hun vel hjem i 3-4 tiden. 

Anonymkode: 7d4c3...68f

Det er jo også et poeng. Her er både kjøkken og bad såpas ok at det skal litt til at jeg merker en nedvask.. Hadde nok først og fremst merket det på at produktene mine ikke stod der de skal 😂 (er en god grunn til at han tok kjøkkenet og jeg tar badet i denne runden).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Spør dere ikke hverandre hvordan dere har hatt det når dere er borte fra hverandre i en uke? 

Vi snakker hver dag når vi er fra hverandre - begge reiser en del i jobb. 

Når vi møtes hjemme så snakker vi også om hvordan de siste timene har vært, og annet som har måttet dukke opp.

Så nei, vi driver ikke og spør hverandre. Vi har en trygg nok relasjon til å prate åpent, og å si det vi ønsker å si. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, men å ta "julevasken" på tre rom er litt mer jobb enn fredagsvasken. 

Ts

Men det er jo noe HELE tiden. 

Forrige uke vasket han ned kjøkken, og tok i mot mengder med ved. Jeg så ekstremværvarselet, og brukte en time utendørs på å sikre og gå over, og så tok vi de tunge tingene sammen. Jeg plukket med og renset alle filter til ting, og tok dyprens av apparatene samtidig. Ryddet ned og sorterte sesongklær og -sko i gangen. Han malte karmene på baderommene. Denne uka venter nedvask bad på meg. Bilene trenger litt stell, og da tar han vel en sesongrunde i garasjen samtidig. Ser vi har en opphopning av lege-tannlege-dyrlege som vil kreve timer på farten. 

Om dette hadde stoppet opp om jeg var borte en uke ville jeg blitt ekstremt skuffet. Og jeg orker heller ikke være evig giver eller mottaker av takking for dette. Vi vet at vi fungerer veldig fint som et team, og drar lasset sammen, og setter stor pris på hverandre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For å utdype det som er nevnt over: selv om man er borte en uke har man kontakt, ofte hver dag, flere ganger om dagen. Så det er unødvendig å spørre hvordan noen har hatt det hele uken? 

Anonymkode: b8be1...e77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Poenget er at jeg føler meg litt ensom, med store unger som enten har flyttet eller har sin sosiale krets. Selvfølgelig skal ikke de underholde meg når moren er borte. Men hadde liksom ønsket at hun lurte på hvordan jeg har hatt det. 

Ts 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi snakker hver dag når vi er fra hverandre - begge reiser en del i jobb. 

Når vi møtes hjemme så snakker vi også om hvordan de siste timene har vært, og annet som har måttet dukke opp.

Så nei, vi driver ikke og spør hverandre. Vi har en trygg nok relasjon til å prate åpent, og å si det vi ønsker å si. 

samme her. Mannen reiser veldig mye med jobb, og vi snakker sammen flere ganger per dag, og derfor vet hva den andre har brukt tiden på og hvordan den andre har hatt det. 

Hadde jeg vasket ned hele huset, så hadde jeg nevnt det når mannen ringte.. også hadde han sikkert sagt at det var digg.. men da hadde han ikke sagt noe på det når han kom hjem igjen. 

TS. Har dere ikke snakket sammen hele uken? 

Sånn bort sett fra det, så hadde jeg nok også blitt lei meg om det ikke var noen gjensynsglede.

Er vi hjemme når den andre kommer hjem, så møtes vi alltid i gangen med en kyss og et «godt å se deg».

Anonymkode: db26c...4e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At hun ikke spurte om hvordan uken din har vært er kjipt.

Men at du har vasket og ryddet eget hjem?

Det gjør jeg hver uke. Ikke noe jeg forventer å bli rost for av mannen hver gang liksom.

Ikke roser jeg han når han gjør praktiske ting i hjemmet heller. Det er liksom et selvfølge 🤷

Anonymkode: ed020...d7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en situasjon som oppstår iblant i et langt samliv. Hos oss skjer følgene innen 3 minutter etter at den ene parten har følt seg såret: 

"Jeg er veldig glad for at du er hjemme igjen, men jeg ble litt lei meg for at du ikke har sagt noe på at jeg har *utført spesifikk oppgave*, la du ikke merke til det? Jeg ble også litt såret fordi du ikke har spurt meg om hvordan jeg har hatt det mens du var borte."

"Oi, beklager! Jeg sa ikke noe fordi *sett inn årsak, f.eks. sliten, hadde tenkt til å se ordentlig før jeg skrøt e.l.*. Det skjønner jeg at du ble! Jeg setter veldig pris på at du har gjort det, det ble kjempefint! Hvordan har uken din vært?" 

Har du snakket med henne om det, TS? Man kan ikke lese hverandres tanker, og heller ikke alltid få med seg at den andre parten føler seg såret. Derfor er kommunikasjon helt essensielt. 

Anonymkode: 74052...40d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare atter en gang si at det handler ikke primært om ros for vask. Det handler om manglende gjensynsglede, og det jeg opplever som lite interesse for hvordan jeg har hatt det. Jeg har spurt henne på mld hvordan hun har det ila ferien, men hun har ikke spurt meg om det samme. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil bare atter en gang si at det handler ikke primært om ros for vask. Det handler om manglende gjensynsglede, og det jeg opplever som lite interesse for hvordan jeg har hatt det. Jeg har spurt henne på mld hvordan hun har det ila ferien, men hun har ikke spurt meg om det samme. 

Ts

Men har du sagt det til henne da? Kommentaren min ovenfor var et eksempel som kan brukes på alle ting i et forhold der en part blir såret av den andre partens handlinger, inkludert mangel på gjensynsglede og spørsmål om hvordan man har hatt det.

Anonymkode: 74052...40d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk til alle som svarer. 

Rart at dere som ikke har forståelse for at jeg er lei meg ikke ser at det ikke handler om vaskingen. Men det handler om at jeg savner gjensynsgleden. Hun har faktisk ikke spurt meg om hvordan jeg har hatt det hjemme. Jeg har spurt henne om dette og blitt glad for at hun har hatt det fint. Jeg vasket en hylle på badet, som utelukkende består av hennes ting. Nå har jeg telt de, og det var 17! Plastdingser med vaske og rense produkter til kropp og hår. 

Hun ligger på sofaen i ett par timer og ser på tv, nesten uten et ord. Trist at noen har menn som ikke vasker sine egne hender engang, men håper ihvertfall dere blir pratet til. 

Må du gi deg. Du får veldig mye medfølelse i tråden. 

Det kan godt være hun er på vei ut av forholdet (er det det du vil høre?) og derfor har hun ikke sjekket inn hos deg. Det kan være mange grunner til det. 

Anonymkode: 8f539...c03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...