Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke rart å forvente ros for noe du bidro med for å være hyggelig og omtenksom? Har dere det ofte slik? Og blir dere ofte irriterte på hverandre for omtenksomhet gitt til den andre. Kanskje din kone også gjør det samme for deg når du er på ferie uten at hun blir lei seg? Jeg synes ikke det er lov å bli seg, hadde blitt gal om mannen min holdt på sånn. Mye deiligere om man uforbeholdent gjør noe for å glede den andre. Om målestokken at hun ikke ble glad nok så…. Var det en lite altruistisk atferd i utgangspunktet 

Anonymkode: e6dc6...c92

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble litt trist når jeg leste dette må jeg si. Jeg hadde garantert spurt mannen min hvordan han hadde hatt det mens jeg var borte og så ville jeg blitt rørt både av middagen og nedvask av flere rom. Har dere satt dere fast i et spor etter som barna deres har blitt voksne og har sine egne liv? Du burde snakke med henne og finne ut hva som skjer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min kone kom hjem i dag fra ferie, hun var borte i en uke. Jeg har vært alene hjemme. Ukedagene gikk fort, men jeg har brukt helgen til nedvask av kjøkkenet og badet. Laget middag til henne, som var klar da hun kom. Vasket soverommet og skiftet på sengen. Jeg spurte hvordan hun har hatt det, og hun fortalte om ferien. Men så er det sånn at hun har ikke spurt meg om hvordan jeg har hatt det. Ikke kommentert at både kjøkkenet og badet er nedvasket. Nå ligger hun på sofaen og ser tv. 

Faen... Ja, har jeg lov til å være lei meg? 

Anonymkode: c82dc...961

Hos oss er det ikke naturlig at den som har vært hjemme, blir spurt om hvordan den har hatt det - det er den som har vært på tur som har noe utenom det vanlige å fortelle. Men jeg hadde kommentert på det vaskede huset, ferdig middag og ikke minst nytt sengetøy - så ja, du har lov til å være litt lei deg ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kommentert at både kjøkkenet og badet er nedvasket. Nå ligger hun på sofaen og ser tv. 

Faen... Ja, har jeg lov til å være lei meg? 

For du klapper sikkert i hendene hver gang hun vasker noe eller lager middag til deg… 

Anonymkode: 8f539...c03

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv noe nytt :

" skal du ikke spørre om hvordan jeg har hatt det"? 

Anonymkode: 4a82b...ae7

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Poenget er at jeg føler meg litt ensom, med store unger som enten har flyttet eller har sin sosiale krets. Selvfølgelig skal ikke de underholde meg når moren er borte. Men hadde liksom ønsket at hun lurte på hvordan jeg har hatt det. 

Ts

Så skaff deg et sosialt nettverk da vel. Har du bare vært hjemme og stirret i veggen denne uken da? 

Du har jo tydeligvis kun rengjort litt ekstra for å få oppmerksomhet fra kona (og kanskje sex i samme slengen eller??) og ikke med tanke på boligen. 

Hun er sikkert sliten etter reisen. Gi henne litt slack da vel. Ikke forvent full oppmerksomhet med en gang. Det kan ha skjedd ting på ferien, eller noe annet med andre i mellomtiden som du ikke vet om (enda). 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For du klapper sikkert i hendene hver gang hun vasker noe eller lager middag til deg… 

Slutt. Du kjenner ikke meg, slike nedlatende kommentarer gjør meg glad for at jeg ikke er gift med deg.

• Liker 3
Skrevet

Ja, det synes jeg absolutt!

Jeg synes det er viktig å sette pris på hverandre. :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så skaff deg et sosialt nettverk da vel. Har du bare vært hjemme og stirret i veggen denne uken da? 

Du har jo tydeligvis kun rengjort litt ekstra for å få oppmerksomhet fra kona (og kanskje sex i samme slengen eller??) og ikke med tanke på boligen. 

Hun er sikkert sliten etter reisen. Gi henne litt slack da vel. Ikke forvent full oppmerksomhet med en gang. Det kan ha skjedd ting på ferien, eller noe annet med andre i mellomtiden som du ikke vet om (enda). 

Skaff meg sosialt nettverk? Ja, jeg var inne fra fredag til søndag. Pga full storm og haloi. Men altså, jeg savner litt  vanlig oppmerksomhet. Litt småprat i sofaen om uken vår. Litt min, litt hennes, litt datteren vår jeg spiste middag i den nye leiligheten hennes, litt mer "godt å se deg igjen" - stemning. Skjønner? Ikke rett på opptak fra oppussing av gamle hus på NRK... 

Ts 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Så mange surmaga svar du får her. 
Det koster så lite å sette pris på noe andre har gjort og det betyr så mye å bli satt pris på. 
Det handler om å se hverandre. 

Anonymkode: abc17...761

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt "over the moon" hvis jeg kom hjem til nedvasket hus og middag. Hadde tatt meg en dusj og gjort meg klar for en skikkelig kosekveld med mannen i senga😁

Men jeg er ikke hun.

Lurer på om det har vært noe "stemning" før hun dro på ferie ? Hvorfor vasker du ned huset mens hun er på ferie? Noe hun har klaget på og du må bevise ?

Hvis ikke, så forstår jeg hvorfor du blir lei deg. Kanskje du får la henne slappe av litt etter reisen og heller ta en prat med henne senere.

Anonymkode: 14df2...541

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skaff meg sosialt nettverk? Ja, jeg var inne fra fredag til søndag. Pga full storm og haloi. Men altså, jeg savner litt  vanlig oppmerksomhet. Litt småprat i sofaen om uken vår. Litt min, litt hennes, litt datteren vår jeg spiste middag i den nye leiligheten hennes, litt mer "godt å se deg igjen" - stemning. Skjønner? Ikke rett på opptak fra oppussing av gamle hus på NRK... 

Ts 

Dette må du snakke med henne om, det virker jo ikke som om hun setter pris på deg. Da må dere finne ut hvorfor. Det virker som om hun tar deg som en selvfølge.

Anonymkode: e49ac...f98

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg, jeg. Min mann kom også hjem fra en ukes ferie på lørdag. Jeg hentet også på flyplassen, og han kom hjem til et strøkent hus. Jeg har tatt meg av små barn og hunder alene mens han var borte så noen nedvask rakk jeg dog ikke 😅 

Men uansett, han var litt trøtt når han kom hjem, men det tok ikke veldig lang tid før han dro på butikken og handlet middag, og så drakk vi litt vin og koste oss på kvelden. Jeg tenker det er helt normalt at man koser seg litt ekstra sammen hvis man har vært borte fra hverandre i en uke. Skryt for ryddingen er nå en ting, det er ikke jeg heller god på, men litt sånn gjensynsglede fortjener du jo🥰

Anonymkode: 84fa8...0dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skjønner deg, jeg. Min mann kom også hjem fra en ukes ferie på lørdag. Jeg hentet også på flyplassen, og han kom hjem til et strøkent hus. Jeg har tatt meg av små barn og hunder alene mens han var borte så noen nedvask rakk jeg dog ikke 😅 

Men uansett, han var litt trøtt når han kom hjem, men det tok ikke veldig lang tid før han dro på butikken og handlet middag, og så drakk vi litt vin og koste oss på kvelden. Jeg tenker det er helt normalt at man koser seg litt ekstra sammen hvis man har vært borte fra hverandre i en uke. Skryt for ryddingen er nå en ting, det er ikke jeg heller god på, men litt sånn gjensynsglede fortjener du jo🥰

Anonymkode: 84fa8...0dd

Takk. Ja, du setter rett ord på det. Gjensynsglede er ordet jeg ikke fant. Det er jo akkurat det jeg ikke kjenner på. Nå har jeg lagt meg, og hun ser på Jaget. Startet slik at hun kan spole forbi reklamen. 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dama reiser på ferie alene, og fremstår som lite entusiastisk.

Kanskje på tide å komme seg videre?

Anonymkode: b0c1c...f89

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lei deg for å ha gjort det elementære som å holde det ryddig rundt deg? Ærlig talt, du er ikke 6 år. 

Lei deg for at hun ikke bryr seg om hva du har gjort og hvordan du har hatt det. Helt innafor. 

Anonymkode: a6b38...0ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lei deg for å ha gjort det elementære som å holde det ryddig rundt deg? Ærlig talt, du er ikke 6 år. 

Lei deg for at hun ikke bryr seg om hva du har gjort og hvordan du har hatt det. Helt innafor. 

Anonymkode: a6b38...0ff

Det er de to siste setningene som stemmer. De to første er bare teit. 

Ts 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts 

Men hvorfor må du vente på at hun skal spørre før du kan fortelle noe? Jeg beklager, men du får meg til å tenke på en entusiastisk og utålmodig hund som surrer i beina på eieren for oppmerksomhet så snart hun er innenfor døra. Du er et menneske  du kan kommunisere - fortell henne om uken din, om hva du har gjort, men ikke forvent at det første hun skal legge merke til  er at du har vasket inne i skapene...

Anonymkode: 6d51a...fd1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk. 

Men har dere ikke hatt jevnlig kontakt? 
Hører fra mannen støtt når jeg er borte.  

Anonymkode: b8be1...e77

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår deg godt TS.

Her forventer vi at begge bidrar og legger inn ekstra iblant, men vi forventer også at vi annkjenner og setter pris på hverandre. Det er det som er kjærlighet og samarbeid. 

Fint gjort av deg TS. Synd hun ikke "så" deg og din gest.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...