Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kone kom hjem i dag fra ferie, hun var borte i en uke. Jeg har vært alene hjemme. Ukedagene gikk fort, men jeg har brukt helgen til nedvask av kjøkkenet og badet. Laget middag til henne, som var klar da hun kom. Vasket soverommet og skiftet på sengen. Jeg spurte hvordan hun har hatt det, og hun fortalte om ferien. Men så er det sånn at hun har ikke spurt meg om hvordan jeg har hatt det. Ikke kommentert at både kjøkkenet og badet er nedvasket. Nå ligger hun på sofaen og ser tv. 

Faen... Ja, har jeg lov til å være lei meg? 

Anonymkode: c82dc...961

• Hjerte 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min kone kom hjem i dag fra ferie, hun var borte i en uke. Jeg har vært alene hjemme. Ukedagene gikk fort, men jeg har brukt helgen til nedvask av kjøkkenet og badet. Laget middag til henne, som var klar da hun kom. Vasket soverommet og skiftet på sengen. Jeg spurte hvordan hun har hatt det, og hun fortalte om ferien. Men så er det sånn at hun har ikke spurt meg om hvordan jeg har hatt det. Ikke kommentert at både kjøkkenet og badet er nedvasket. Nå ligger hun på sofaen og ser tv. 

Ja, selvfølgelig har du lov til det :)

Bortskjemt dame du har.

Men er hun vant til at du gjør disse tingene? Og tar det for gitt? Ta det opp med henne senere denne uka. At hun kunne ha vist litt interesse og takknemlighet. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er lov å være lei seg. Spesielt på at du ikke får spørsmål om hvordan du har hatt det. 

Men det andre er en del av det usynlige arbeide som svært få anerkjenner. Man får vanligvis ikke skryt hver gang man har vasket ned et kjøkken. Men om du ikke gjør det så ofte, så kanskje du forventer skryt når du først har gjort det? 

Anonymkode: 77058...e1b

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Burde være en selvfølge at du klarer å holde huset rent mens du er hjemme alene? Så det er ikke noe du bør forvente kommentar på.

men selvsagt burde hun hatt interesse for hvordan uka di har vært, kanskje det kommer etter hun har hvilt litt :)

Anonymkode: c1aee...d1e

• Liker 28
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i nedvask, egentlig..?

Anonymkode: 0805b...272

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen grunn til at hun er litt off nå etter å ha vært borte en uke? Hva var årsaken til at hun dro alene uten deg? Var forholdet helt ok før hun dro?

Anonymkode: 20b72...215

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For å være litt djevelens advokat her: Kanskje hun bare er skikkelig utslitt etter ferie og reise? Bruker hun ellers å spørre hvordan du har hatt det, kommentere vasking og sånn? Eller er dette noe som er "vanlig" hos dere? Jeg hadde også blitt lei meg, når det er sagt. 

Anonymkode: 9d548...ee2

• Liker 7
Skrevet

Det er jo en selvfølge at du rydder og gjør rent, forstår meg ikke på folk som ønsker skryt fordi de har gjort rent. Men når det er sagt, kunne hun spurt om hvordan du har hatt de den uken hun var på ferie. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hva du legger i nedvask!

Vanlig vask forventes vel, og ikke nødvendigvis noe man legger merke til. 

Jeg vet ikke om jeg hadde lagt merke til "full" nedvask heller egentlig, sånn flyttevask, for alt er jo egentlig strøkent og skinner når jeg har vasket over bad/kjøkken på "vanlig" måte. Full nedvask inkluderer noe mer skrubbing av fuger og vask inni skaper og vegger, men likevel - ikke så lett å legge merke til? Hvis du hadde tatt før/etter-bilde av badet når det er vasket vanlig og når det er full nedvask, hadde du sett stor forskjell?

Men synes du har vært flink altså :) Det er jo kjipt å ha lagt tid og krefter i noe man vil gjøre for den andre, og så ser de det ikke. 

Også kjipt å ikke spørre hvordan du har hatt det!

Anonymkode: 8d132...1c0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva legger du i nedvask, egentlig..?

Anonymkode: 0805b...272

Vaske vegger og ut av hyller med alt før hyller og skap vaskes. Skapdører tørkes av, pluss lister selvfølgelig. Alt ut av kjøleskapet og så vaskes det. Badet er tatt likedann. 

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja 😊

Anonymkode: f9c02...f1a

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (3 minutter siden):

Det er jo en selvfølge at du rydder og gjør rent, forstår meg ikke på folk som ønsker skryt fordi de har gjort rent. Men når det er sagt, kunne hun spurt om hvordan du har hatt de den uken hun var på ferie. 

Ja, men å ta "julevasken" på tre rom er litt mer jobb enn fredagsvasken. 

Ts

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spørs jo hva du legger i nedvask!

Vanlig vask forventes vel, og ikke nødvendigvis noe man legger merke til. 

Jeg vet ikke om jeg hadde lagt merke til "full" nedvask heller egentlig, sånn flyttevask, for alt er jo egentlig strøkent og skinner når jeg har vasket over bad/kjøkken på "vanlig" måte. Full nedvask inkluderer noe mer skrubbing av fuger og vask inni skaper og vegger, men likevel - ikke så lett å legge merke til? Hvis du hadde tatt før/etter-bilde av badet når det er vasket vanlig og når det er full nedvask, hadde du sett stor forskjell?

Men synes du har vært flink altså :) Det er jo kjipt å ha lagt tid og krefter i noe man vil gjøre for den andre, og så ser de det ikke. 

Også kjipt å ikke spørre hvordan du har hatt det!

Anonymkode: 8d132...1c0

Det er vel det siste som er kjipest. 

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men å ta "julevasken" på tre rom er litt mer jobb enn fredagsvasken. 

Ts

Ja, helt enig i det, jeg hadde blit lei meg selv. Har opplevd ded flere ganger. Det er mye forventning i at man vil at partner skal bli glad men så er det bare "meh"

:klem3:

Anonymkode: c5fcb...ed2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vaske vegger og ut av hyller med alt før hyller og skap vaskes. Skapdører tørkes av, pluss lister selvfølgelig. Alt ut av kjøleskapet og så vaskes det. Badet er tatt likedann. 

Jeg hadde absolutt skrytt av mannen min hvis han hadde gjort skikkelig rent på kjøkken og lagt nytt på sengen. Det er slikt jeg elsker. Samme med mat klart til meg. Jeg ville satt veldig pris på det. Skjønner godt at du er skuffet

Anonymkode: 3b4dd...a06

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (6 minutter siden):

Selvsagt skal hun ikke komme hjem til en svinesti. Men nedvask? 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis det hjelper noe så er jeg imponert. Mannen min mener det er imponerende når han setter inn i oppvaskemaskinen liksom... hadde du vært min mann hadde jeg vært drithappy! Så cudos til deg,kanskje hun rett og slett bare er sliten og ikke la merke til det. Håper hum setter pris på deg sånn ellers.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja det er lov å være lei seg. Spesielt på at du ikke får spørsmål om hvordan du har hatt det. 

Men det andre er en del av det usynlige arbeide som svært få anerkjenner. Man får vanligvis ikke skryt hver gang man har vasket ned et kjøkken. Men om du ikke gjør det så ofte, så kanskje du forventer skryt når du først har gjort det? 

Anonymkode: 77058...e1b

Vi holder huset sammen. Men slike store ting er liksom noe vi legger litt i når vi gjør det sammen. 

Kan også si at jeg ryddet inn alle utemøblene tidligere i uken. Pluss at jeg har tatt ned alle sprossene på huset. Vi har kjøpt nye som skal leveres ila oktober. 

Ts

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Du har anstrengt deg for at det skal bli hyggelig for kona di å komme hjem, og så får du ingen anerkjennelse. Ser flere skriver at det er en selvfølge å gjøre rent, men jeg tenker at det er hyggelig å vise sin partner at man ser at de har gjort en innsats. Det koster ikke så mye å si en setning eller to om at man setter pris på det.

Anonymkode: 600f7...5f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi holder huset sammen. Men slike store ting er liksom noe vi legger litt i når vi gjør det sammen. 

Kan også si at jeg ryddet inn alle utemøblene tidligere i uken. Pluss at jeg har tatt ned alle sprossene på huset. Vi har kjøpt nye som skal leveres ila oktober. 

Ts

Personlig hadde jeg vel blitt så rørt over den ferdige maten at jeg hadde begynt å gråte litt tror jeg:laugh: Men jeg er ikke så godt vant da. 

Det mest interessante her er vel om du syns det alltid er slik, eller at du reagerer på at hun ikke sier noe om det akkurat nå? Eller har du begynt å legge merke til at hun sjeldent viser interesse og engasjement, og derfor er du veldig obs på dette hver gang det skjer? 

Det kan jo være at hun ikke legger merke til alt du har gjort før det har gått noen dager?

• Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...