Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som synes det er i overkant sløvt å tro at ungdomsbillett gir ekstra oppfølging fra flyselskapet? Det er jo bare en rimeligere billett for unge 12-25. De holder jo ikke oversikt over om reisende  er 12 eller 25, og har ikke noe ansvar om det blir forsinkelser ol. Ønsker man noe mer må man bestille følge. Trodde det var allment kjent, men kanskje ikke.

https://www.vg.no/nyheter/i/4B5106/uvaeret-amy-det-var-kaotisk-i-gaar-og-det-vil-det-ogsaa-bli-i-dag

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leeloo skrev (1 time siden):

Bare jeg som synes det er i overkant sløvt å tro at ungdomsbillett gir ekstra oppfølging fra flyselskapet? Det er jo bare en rimeligere billett for unge 12-25. De holder jo ikke oversikt over om reisende  er 12 eller 25, og har ikke noe ansvar om det blir forsinkelser ol. Ønsker man noe mer må man bestille følge. Trodde det var allment kjent, men kanskje ikke.

https://www.vg.no/nyheter/i/4B5106/uvaeret-amy-det-var-kaotisk-i-gaar-og-det-vil-det-ogsaa-bli-i-dag

Huff nei, det er ikke bare deg! Dette har man som forelder plikt til å sjekke selv - som SAS sier, det finnes egne billetter for "unaccompanied minor". Youth-billetten er jo fra 25 og yngre, og en 23-åring bør kunne klare seg selv. 

Dessuten snakker jo "Rannveig Olsen, som var på flyet med to svømmedøtre" ut - så da var det vel voksne med i den gruppa da, eller?

• Liker 2
Skrevet
Leeloo skrev (19 timer siden):

En ting er at de selvfølgelig skal være klar over alle som reiser alene under 18. Alle som reiser på Youth bilett alene og er under 18 år, er pr def "unaccompanied minor". 

En annen er at de er ansvarlig for å ivareta sine passasjerer i denne typen sitausjoner og skaffe hotell og transport. Dette er i samsvar med reglene for flytransport. 

Mezzosoprena skrev (17 timer siden):

Dessuten snakker jo "Rannveig Olsen, som var på flyet med to svømmedøtre" ut - så da var det vel voksne med i den gruppa da, eller?

Poenget hennes var at HUN tok ansvar, men mener det er SAS som ungene har bilett med, som skal ta ansvar.

Ingen døde, eller ble forlatt, poenget er at de som var ansvarlig for transporten ikke gjorde oppgaven sin. 

Skrevet

Sånn er det. Femtenåringen min ble strandet på en norsk flyplass en søndag ettermiddag etter mellomlanding med et forsinket fly i sommer. Jeg ringte rundt i nettverket mitt og fikk tak i en bekjent som bor i den byen som hun kunne ta taxi til og sove der. Ungdommen selv syntes det var skikkelig kult. Jeg derimot kjente meg ganske hjelpesløs så langt unna🫠🫠🫠🫠

• Liker 1
Skrevet
Druid skrev (21 minutter siden):

Poenget hennes var at HUN tok ansvar, men mener det er SAS som ungene har bilett med, som skal ta ansvar.

Ingen døde, eller ble forlatt, poenget er at de som var ansvarlig for transporten ikke gjorde oppgaven sin. 

De tok det ansvaret de skal ta i en slik situasjon. Det er foreldrenes ansvar å sørge for at mindreårige reiser med en billett som gir dem ekstra sikkerhet når slike ting skjer.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...