Gjest Maddepaddem Skrevet i går, 18:01 #1 Skrevet i går, 18:01 Kan noen hjelpe meg med å forstå hva dette betyr? Vet jeg er dum, trenger ingen kommentarer på det. ”5. Varighet Leieforholdet starter den: 01.10.2025 I denne kontrakten gjøres det ikke unntak fra kravet om minstetid. Leieforholdet opphører uten oppsigelse den 01.10.2028 Leieforholdet kan i leietiden sies opp av begge parter med 3 måneders frist til fraflytting ved utløpet av den kalendermåned fristen utløper i.”
what_no2000 Skrevet i går, 18:58 #2 Skrevet i går, 18:58 (endret) Oppsigelsestiden er 3 måneder. Du som leier kan når som helst si opp med 3 måneders oppsigelsesfrist uten grunn. Utleier kan også si opp når som helst med 3 måneder oppsigelsfrist, men må ha en lovlig oppsigelsesgrunn. Hvis ingen av partene sier opp avtalen, så avsluttes den av seg selv 1/10-2028. Slik at du må flytte ut etter 3 år, den 1/10-2028. Utleier trenger ingen grunn til å avslutte avtalen 1/10-2028, den avsluttes automatisk. Hvis både du og utleier vil så kan dere inngå en ny husleiekontrakt, fra og med 1/10-2028, men det er i så fall en ny avtale, med nye vilkår (og dermed også ny pris). Endret i går, 18:58 av what_no2000
AnonymBruker Skrevet i går, 18:58 #3 Skrevet i går, 18:58 Det betyr at du har en tidsbestemt kontrakt på tre år. Det er som oftest vanlig å ha en tidsubestemt kontrakt men i ditt tilfellet utløper kontrakten etter tre år. Anonymkode: 1ec6f...c6f
Gjest Maddepaddem Skrevet i går, 19:02 #4 Skrevet i går, 19:02 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det betyr at du har en tidsbestemt kontrakt på tre år. Det er som oftest vanlig å ha en tidsubestemt kontrakt men i ditt tilfellet utløper kontrakten etter tre år. Anonymkode: 1ec6f...c6f Åja. Trodde jeg kunne si opp når som helst med 3 mnd oppsigelsestid innenfor disse tre årene. ”Leieforholdet kan i leietiden sies opp av begge parter med 3 måneders frist til fraflytting ved utløpet av den kalendermåned fristen utløper i.” Har misforstått jeg da. Endret i går, 19:03 av Maddepaddem
Gjest Maddepaddem Skrevet i går, 19:04 #5 Skrevet i går, 19:04 what_no2000 skrev (6 minutter siden): Oppsigelsestiden er 3 måneder. Du som leier kan når som helst si opp med 3 måneders oppsigelsesfrist uten grunn. Utleier kan også si opp når som helst med 3 måneder oppsigelsfrist, men må ha en lovlig oppsigelsesgrunn. Hvis ingen av partene sier opp avtalen, så avsluttes den av seg selv 1/10-2028. Slik at du må flytte ut etter 3 år, den 1/10-2028. Utleier trenger ingen grunn til å avslutte avtalen 1/10-2028, den avsluttes automatisk. Hvis både du og utleier vil så kan dere inngå en ny husleiekontrakt, fra og med 1/10-2028, men det er i så fall en ny avtale, med nye vilkår (og dermed også ny pris). Når som helst før 01.10.2028? Skjønner ikke helt
what_no2000 Skrevet i går, 19:13 #6 Skrevet i går, 19:13 Maddepaddem skrev (7 minutter siden): Når som helst før 01.10.2028? Skjønner ikke helt Ja, med 3 måneders oppsigelsesfrist, som er det vanlige.
Gjest Maddepaddem Skrevet i går, 19:14 #7 Skrevet i går, 19:14 what_no2000 skrev (Akkurat nå): Ja, med 3 måneders oppsigelsesfrist, som er det vanlige. Ok, da har jeg forstått det riktig. Vet noen har minstetid på leie, så ble usikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå