Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 17:14 #41 Skrevet søndag kl. 17:14 Virrevirrevapp skrev (7 minutter siden): Får dere lov til det? Ja, ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:17 #42 Skrevet søndag kl. 17:17 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tror nok det er du som ikke riktig kalibrert her. Brudekjole på finn er kjøpers marked. Det er slettes ikke urimelig å forvente å prøve kjolen først. Det er det vanlige, "alle" gjør det. Anonymkode: 3bfc0...98b Det er lite relevant hvordan jeg er «kalibrert», all den tid selger ikke tilbyr prøving, og det er det TS må forholde seg til. Det enkle svaret her er jo at TS må kjøpe en annen kjole, som innfrir alle hennes ønsker og krav. Anonymkode: 529bc...556
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:21 #43 Skrevet søndag kl. 17:21 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du vet de blir renset? Har vært i flere bryllup med brukte brudekjoler og hadde aldri tenkt over det hvis ikke brudene hadde sagt det selv (ofte stolt over å ha gjort en god deal og noe bra for miljøet). Å gifte seg i en billig bomullskjole til 199 derimot.. Anonymkode: 54c9f...e89 Hvis jeg måtte velge mellom brukt kjole og en billig fra HM som var ny og prøvd før kjøp så hadde jeg tatt den nye Jeg hadde jo kjøpt en ny kjole uansett som var perfekt laget til meg, hadde aldri kjøpt brukt brudekjole til en slik dag og iallfall ikke fra en tulling som ikke en gang lar en prøve kjolen først. Er det en dag man kan unne seg noe nytt så er det til en slik dag, så kan man heller selge den videre til andre poå Finn. Kjøper aldri noe brukt jeg, men selger mye videre. Anonymkode: 7c5b8...fa0 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:21 #44 Skrevet søndag kl. 17:21 Hun får aldri solgt den. Gi henne et lavt bud Anonymkode: a28dd...cc6 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:23 #45 Skrevet søndag kl. 17:23 bryllup 2025 skrev (1 time siden): må si noe så trist og kjøpe en kjole på finn, hvorfor ikke spare opp til en i butikk For en lite bærekraftig tanke. Jeg synest det er flott at en kjøper brudekjole brukt. Den har oftest bare vert brukt en gang. 🙈 Men jeg er enig med TS, jeg hadde ikke kjøpt den uprøvd. Merkelig at selger ikke går med på det. Da hadde jeg lett videre. Lykke til TS. Anonymkode: f6550...2b6 3 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:31 #46 Skrevet søndag kl. 17:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig slipper man ikke fremmede inn i huset for å prøve klær de kanskje skal kjøpe. Hvis du vil prøve får du kjøpe i butikk. Dette ville jeg ha trodd var allmen kunnskap ? Du får be om mål, også får du selv vurdere om du kan få kjolen tilpasset deg. Anonymkode: 529bc...556 Ikke en selvfølge for meg i allefall. Selger jeg klær forventer jeg at kjøper vil prøve. Da får de bruke gjestebadet i gangen og speilet i gangen. Det er ikke vanskelig eller skummelt. Anonymkode: bbce1...e22 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:35 #47 Skrevet søndag kl. 17:35 Da jeg solgte bunad foreslo kjøper å treffes på en klesbutikk, hvor hun prøvde der etter avtale med personalet. For min del kunne hun gjerne prøvd hos meg også, men det er litt rart og personlig både for kjøper og selger. Anonymkode: 03685...4c7 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:35 #48 Skrevet søndag kl. 17:35 bryllup 2025 skrev (1 time siden): må si noe så trist og kjøpe en kjole på finn, hvorfor ikke spare opp til en i butikk Hva i all verden er trist med det? Jeg skal bruke den én dag, og så selge den videre selv. Det er både økonomisk og bærekraftig👌🏼 ts Anonymkode: 1d0c6...d30 7 2
Sago Skrevet søndag kl. 17:39 #49 Skrevet søndag kl. 17:39 Det er flott å kjøpe en brukt brudekjole, men du kan helt sikkert gjøre et bedre kjøp enn en til 18000 som du ikke får prøve. 3
Rødvinsfilosofen Skrevet søndag kl. 17:41 #50 Skrevet søndag kl. 17:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har funnet en brukt brudekjole på Finn, og tok kontakt for å prøve den. Fikk beskjed om at hun ikke ønsker at noen prøver i huset hennes og at kjolen må kjøpes uprøvd. Er dette vanlig? Det er en kjole til 18 000 vil jo gjerne vite om den passer. Anonymkode: 1d0c6...d30 Kan delvis forstå henne. Skulle en fremmed ha prøvd kjolen på men klart å ødelegge den så har hun plutselig en kjole hun ikke lenger kan selge. Og så er det jo ikke alle som vil ha fremmede mennesker i hus generelt. Knapt nok i gangen. 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:44 #51 Skrevet søndag kl. 17:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde aldri giddet å la fremmede folk komme hjem til meg for å prøve klær, men hadde kanskje vurdert å gjøre et unntak for en brudekjole. Med mindre man fikk fremmede rennende på døra hver dag… Anonymkode: cd0cf...afc Du selger vel ikke klær hver dag? Anonymkode: bd46b...94a 1
Brunello Skrevet søndag kl. 17:46 #52 Skrevet søndag kl. 17:46 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, og det er jo risikoen man tar når man kjøper på Finn; Passer ikke plagget så må man videreselge selv. Trodde dette var noe alle visste. 🤷♀️ Selger driver jo ikke butikk. Hvor da, på et offentlig toalett? Anonymkode: 529bc...556 Det er noe du og andre smålige folk innbiller dere. Når det gjelder svært dyre og/eller spesielle klær, lar de fleste interessenter prøve. De aller fleste vil ikke kjøpe noe dyrt uprøvd, og de som legger ut på finn er interessert i å selge. Endret søndag kl. 17:51 av Brunello 7 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:48 #53 Skrevet søndag kl. 17:48 Sago skrev (8 minutter siden): Det er flott å kjøpe en brukt brudekjole, men du kan helt sikkert gjøre et bedre kjøp enn en til 18000 som du ikke får prøve. Hun sier den kostet 36 000 ny, så 18 000 er kanskje ikke helt galt? ts Anonymkode: 1d0c6...d30
Brunello Skrevet søndag kl. 17:50 #54 Skrevet søndag kl. 17:50 Sago skrev (9 minutter siden): Det er flott å kjøpe en brukt brudekjole, men du kan helt sikkert gjøre et bedre kjøp enn en til 18000 som du ikke får prøve. Man vet ikke om dette er et godt eller dårlig kjøp. Er nypris 60’, er det i utgangspunktet en god pris. Er nypris 30, er det ikke et veldig godt kjøp. Men man må selvsagt prøve.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:50 #55 Skrevet søndag kl. 17:50 Rødvinsfilosofen skrev (6 minutter siden): Kan delvis forstå henne. Skulle en fremmed ha prøvd kjolen på men klart å ødelegge den så har hun plutselig en kjole hun ikke lenger kan selge. Og så er det jo ikke alle som vil ha fremmede mennesker i hus generelt. Knapt nok i gangen. Men hvordan skal noen vite at den passer? Mål på byste, midje etc. hjelper jo ikke når alle kropper er forskjellige, om man har lang eller kort overkropp etc. spiller jo stor rolle for hvor midjen er for eksempel… Jeg aner jo ikke om denne kjolen passer og 18 000 er mye når jeg ikke vet om jeg får solgt den igjen med en gang. Plutselig sitter jeg med en ubrukelig kjole og ikke råd til å kjøpe en annen… ts Anonymkode: 1d0c6...d30 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:51 #56 Skrevet søndag kl. 17:51 Brunello skrev (Akkurat nå): Man vet ikke om dette er et godt eller dårlig kjøp. Er nypris 60’, er det i utgangspunktet en god pris. Er nypris 30, er det ikke et veldig godt kjøp. Men man må selvsagt prøve. Nypris var 36, syntes du 18 er for mye? ts Anonymkode: 1d0c6...d30
Brunello Skrevet søndag kl. 17:55 #57 Skrevet søndag kl. 17:55 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nypris var 36, syntes du 18 er for mye? ts Anonymkode: 1d0c6...d30 Aner ikke. Har ikke peiling på hva brudekjoler selges for. Men halv pris er kanskje ok såfremt du får prøvd. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:59 #58 Skrevet søndag kl. 17:59 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig slipper man ikke fremmede inn i huset for å prøve klær de kanskje skal kjøpe. Hvis du vil prøve får du kjøpe i butikk. Dette ville jeg ha trodd var allmen kunnskap ? Du får be om mål, også får du selv vurdere om du kan få kjolen tilpasset deg. Anonymkode: 529bc...556 Allmen kunnskap som du har lager? Slike ting må prøves, og om selger ikke vil ha noen hjemme må hun ordne noe annet som gir mulighet til å prøve. Er ikke trist å kjøpe en kjole som er brukt en gang. Det som er trist er at folk belaster miljøet ved å kjøpe klær til engangsbruk. Folk må jobbe med holdningene sine. Anonymkode: 43713...e91 8
Rødvinsfilosofen Skrevet søndag kl. 17:59 #59 Skrevet søndag kl. 17:59 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvordan skal noen vite at den passer? Mål på byste, midje etc. hjelper jo ikke når alle kropper er forskjellige, om man har lang eller kort overkropp etc. spiller jo stor rolle for hvor midjen er for eksempel… Jeg aner jo ikke om denne kjolen passer og 18 000 er mye når jeg ikke vet om jeg får solgt den igjen med en gang. Plutselig sitter jeg med en ubrukelig kjole og ikke råd til å kjøpe en annen… ts Anonymkode: 1d0c6...d30 Noen prøver i salong eller bestiller og returnerer fra en nettbutikk. 18.000,- er veldig mye penger. Men kjøper man privat så har man færre rettigheter enn om man kjøper i butikk.
BobbySocks Skrevet søndag kl. 18:00 #60 Skrevet søndag kl. 18:00 Hun som kjøpte bunaden min prøvde den, og jeg har prøvd en annen dyr kjole. Skal man ut med 1000lapper er det forventet at man skal få prøve. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå