Gå til innhold

regner dere sushi som fastfood på lik linje med f.eks. burger king?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå spiser ikke jeg sushi og hadde fortrukket alt annet enn det men vil jo tro at Sushi er sunnere enn min quarter pounder. :) 

Anonymkode: 50a71...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet
000VF000 skrev (8 timer siden):

Sov du i heimkunnskapstimene? 

I den tiden jeg hadde heimkunnskap var ikke sushi et begrep engang her til lands.

Anonymkode: 16cb5...706

• Liker 1
Skrevet

Aldri smakt sushi.

Fisk er ille nok om den ikke skal være rå i tillegg😅

Skrevet

Sushi kommer i ulik kvalitet. Har vært på enkelte sushi restauranter som er ren gourmetmat og det er helt fantastisk å spise der. 

Så har vi slike små take away greier på nabo hjørnet. Det er kjapp enkel mat som smaker godt men kan ikke måle seg med gourmetmat.

Når det kommer til burger så er en ordentlig burger på en ordentlig burger resturant mye bedre enn MC Donald's. Foretrekker billig sushi fremfor MC'er mat.

Anonymkode: 65801...cb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sushi kommer i ulik kvalitet. Har vært på enkelte sushi restauranter som er ren gourmetmat og det er helt fantastisk å spise der. 

Så har vi slike små take away greier på nabo hjørnet. Det er kjapp enkel mat som smaker godt men kan ikke måle seg med gourmetmat.

Når det kommer til burger så er en ordentlig burger på en ordentlig burger resturant mye bedre enn MC Donald's. Foretrekker billig sushi fremfor MC'er mat.

Anonymkode: 65801...cb3

En McD er en "ordentlig burger"

Fyi.

• Liker 3
Skrevet

Styrer unna frityr-sushi. 

Tenker på sushi som fancy fastfood. 

Tenker det er et bedre alternativ enn burger og fries.

Samme med pokebowl.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer jo helt an på hva man anser som usunt.

Jeg er tynn og trenger kcal, men jeg spiser ikke sushi. Mistet nesten livet til salmonella som barn. Det jeg spiser SKAL være varmebehandlet. Fått mange kommentarer på det gjennom livet når jeg ønsker ihjelstekt biff, men jeg gidder ikke det der en gang til.

Burger, pomfri, pizza osv har jeg null problem med å bestille.

Anonymkode: 559c8...47b

Skrevet

Næh, ser ikke på det som fast food egt. Det er jo laget med kokt ris og fisk etc.

Anonymkode: 468e8...715

• Liker 4
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Det produseres raskt og er ikke særlig næringsrikt.

Anonymkode: f7b28...460

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

AHa!! Visste det måtte være noe 

OK, da er det ikke mer sushi på meg i år 

Anonymkode: 1c002...b5f

Hun mener nok suller som i karbohydrater. Risen har mye karbohydrater, men er neppe tilført raffinert sukker i tillegg. Sausene derimot, de har ofte en del sukker.

Jeg vil sitat om en først skal bestille take away, så er kinesisk og sushi sunne varianter fremfor junk.

Anonymkode: 7609f...822

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er dere så redde for risen? Vi trenger karbohydrater til energi 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker ikke på det som fast food, av en eller annen grunn så er det liksom bare sånn Burger King og McDonald's som jeg assosierer med det begrepet. Burger og pommes frites, kanskje pølse og gatekjøkkenmat. Men ikke sushi, thai, etc. 

Om man regner noe som fast food eller ikke har jo ikke så mye å si for næringsinnhold eller sunnhetsgrad, som vel er det du etterspør. Jeg kan også se på grillet kylling servert på burgersjappa som fast food men det er jo ikke nødvendigvis usunt likevel. 

Hvor sunt sushi er kommer jo an på bitene. Jeg spiser mest sashimi, som jo kun er rå fisk. 

Det mest usunne, eller kaloririke, er jo de som er frityrstekte.

Anonymkode: da3c2...fbb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun mener nok suller som i karbohydrater. Risen har mye karbohydrater, men er neppe tilført raffinert sukker i tillegg. Sausene derimot, de har ofte en del sukker.

Jeg vil sitat om en først skal bestille take away, så er kinesisk og sushi sunne varianter fremfor junk.

Anonymkode: 7609f...822

Jo, risen er sukret.

Anonymkode: d4bac...271

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I den tiden jeg hadde heimkunnskap var ikke sushi et begrep engang her til lands.

Vel, du går glipp av noe godt. 

Skrevet
000VF000 skrev (7 timer siden):

Vel, du går glipp av noe godt. 

Nei. Har smakt det og det uten sammenlikning det jævligste jeg noensinne har smakt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke på sushi som fast food.

Fast food for meg er typisk gatekjøkken-mat, kebab og burgerkjeder med lav kvalitet. 

Men jeg er mer opptatt av innholdet og smaken, enn hvorvidt det kalles fastfood eller ikke. 

Anonymkode: 32c06...e06

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sushi er ikke det man spiser ofte dersom man vil holde seg slank. 

Anonymkode: 2f98b...92b

Skrevet

Regner det som litt sunnere, litt mindre godt og mye dyrere. Dette er selvfølgelig avhengig av hvilke biter du velger.

Spiser både biter med frityrstekt tofu og de med nori og grønnsaker. Også masse edamame til. Kan bestille grønn te til. 

Til burger er det best med brus. 

Det er en hel vibe som kom er med ulik mat, og sushi har en sunnere mer fancy vibe. 

Anonymkode: 16668...735

Skrevet

Nei.

Det jeg spiser av sushi er ekstremt mye sunnere enn søpla fra BK/McD.

Anonymkode: 1a5e2...523

• Liker 2
Skrevet

Mat laget med fisk er vel alltid sunnere enn mat fra Burger King og McDonald. Jeg elsker sjømat og spiser heller sushi enn billig burger.

Anonymkode: 73ce5...133

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...