AnonymBruker Skrevet 5. oktober #21 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun vet ikke hvorfor jeg må kjøre med skolen på alle timene, det var ikke ment som en tjeneste eller noe, hun leter etter folk som kanskje ikke forstår at man ikke kan det i Norge. Og det er litt ekkelt. Og hun må jo gjøre det ofte. Jeg er ikke ute etter å ta henne for en liten ting. Men jeg lurer på om noen burde vite om dette. Eller om jeg bare er dramatisk? ts Anonymkode: 22353...dab La dette gå. Takk nei, og gå videre med livet ditt. Anonymkode: 21be8...be8 3
Rhodiola Skrevet 5. oktober #22 Skrevet 5. oktober Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov, avsporing og tilhørende svar. Den er i tillegg flyttet fra underforumet Bil og trafikk. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #23 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): La dette gå. Takk nei, og gå videre med livet ditt. Anonymkode: 21be8...be8 Nei, synes dette ble for drøyt egentlig. Jeg må ta det videre. ts Anonymkode: 22353...dab 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #24 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, synes dette ble for drøyt egentlig. Jeg må ta det videre. ts Anonymkode: 22353...dab Du er garantert ikke den eneste hun har spurt. Og som noen andre nevnte, forsikringen som gjelder når du har lovlig kjøretime, vil ikke gjelde når du kjører svart. Det kan potensielt bli veldig dyrt. Anonymkode: e2e4c...254 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #25 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 18.01): Du er garantert ikke den eneste hun har spurt. Og som noen andre nevnte, forsikringen som gjelder når du har lovlig kjøretime, vil ikke gjelde når du kjører svart. Det kan potensielt bli veldig dyrt. Anonymkode: e2e4c...254 Burde jeg si ifra til skolen så kan de gjøre det de synes er best? Eller bare melde det inn selv? ts Anonymkode: 22353...dab
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #26 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Burde jeg si ifra til skolen så kan de gjøre det de synes er best? Eller bare melde det inn selv? ts Anonymkode: 22353...dab Usikker. For alt jeg vet, kan dette være noe de "alle" driver med, eller de "alle" vet at hun driver med, og dermed vil du ikke bli tatt alvorlig. Ville ventet til etter oppkjøring i så fall... Anonymkode: e2e4c...254 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #27 Skrevet 8. oktober men hvis noen er ansatt hos en kjøre-skole, så burde det vel bli registrert hos denne skolen hvis en av deres ansatte flere ganger ikke er til stede ved skolen (altså ute på kjøre-timer sammen med en elev) samtidig som skolen ikke kommer til å få noen betaling for disse timene, ettersom læreren tydeligvis forsøker å arbeide svart. Anonymkode: 4a182...f27
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #28 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): men hvis noen er ansatt hos en kjøre-skole, så burde det vel bli registrert hos denne skolen hvis en av deres ansatte flere ganger ikke er til stede ved skolen (altså ute på kjøre-timer sammen med en elev) samtidig som skolen ikke kommer til å få noen betaling for disse timene, ettersom læreren tydeligvis forsøker å arbeide svart. Anonymkode: 4a182...f27 De jobber ikke helg, hun jobber i helgen svart. Anonymkode: 22353...dab 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #29 Skrevet 8. oktober Jeg vil ikke bli involvert i svart arbeid, det er verken lov å betale svart eller ta seg betalt svart og da kan man selvfølgelig også straffes for det. Anonymkode: 3fc2e...3a7 1
Eric_B Skrevet 8. oktober #30 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Burde jeg si ifra til skolen så kan de gjøre det de synes er best? Eller bare melde det inn selv? ts Anonymkode: 22353...dab Det er side på skatteetaten du kan melde inn anonymt, det er vel det enkleste. Kjøreskolen vet nok godt at hun holder på med det der svart, de ser jo bilene er i bruk utenfor arbeidstid. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #31 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Burde jeg si ifra til skolen så kan de gjøre det de synes er best? Eller bare melde det inn selv? ts Anonymkode: 22353...dab Meld det til politiet! For alt du vet er dette en ukultur ved skolen som flere driver med, og da vil ingenting skje, de vil bare fortsette. Politiet er riktig instans å melde til her! Anonymkode: fe97d...71d 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #32 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): men hvis noen er ansatt hos en kjøre-skole, så burde det vel bli registrert hos denne skolen hvis en av deres ansatte flere ganger ikke er til stede ved skolen (altså ute på kjøre-timer sammen med en elev) samtidig som skolen ikke kommer til å få noen betaling for disse timene, ettersom læreren tydeligvis forsøker å arbeide svart. Anonymkode: 4a182...f27 Kjørelærere er som regel selvstendige næringsdrivende, som driver sammen under samme kjøreskoleparaply. Så deler de på noen av utgiftene, f.eks. større materiell, lokaler osv. Dermed er det gjerne ingen som vil legge merke til at en kjørelærer bruker egen vanlige kjøreskolebil utenfor ordinære tider, det vil bare den aktuelle læreren selv vite. Og om den blir observert er det jo lett å si at den tilbød noen timer på ugunstige tidspunkt fordi det var eneste tidspunktene elev hadde mulighet. Anonymkode: fe97d...71d 2
Eric_B Skrevet 9. oktober #33 Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 14.14): Kjørelærere er som regel selvstendige næringsdrivende, som driver sammen under samme kjøreskoleparaply. Så deler de på noen av utgiftene, f.eks. større materiell, lokaler osv. Dermed er det gjerne ingen som vil legge merke til at en kjørelærer bruker egen vanlige kjøreskolebil utenfor ordinære tider, det vil bare den aktuelle læreren selv vite. Og om den blir observert er det jo lett å si at den tilbød noen timer på ugunstige tidspunkt fordi det var eneste tidspunktene elev hadde mulighet. Anonymkode: fe97d...71d Er ikke nok å si, det er jo dokumentkrav. Om det er betalt svart når bilen er brukt vil jo skatteetaten se fort at det er uredeligheter. Hvis skatteetaten får nyss i dette så vil 100% av alle bli tatt. Det handler bare om at man pr nå ikke sjekker alt. Det vil snart bli endring på med innfasingen av KI-systemer som på sikt vil sjekke alle selskap i dybden hvert år. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #34 Skrevet 9. oktober Seff skrev (På 5.10.2025 den 15.16): Kjøreskoler har egne forsikringer som gjelder når du har kjøretimer. Den gjelder ikke når du kjører svart med kjørelæreren i helgene. Tenk om du skulle kjøre på noe/noen og f.eks. pådra deg gjeld? Jeg synes du skal holde deg langt unna det der. Ledsager er ansvarlig og bilen må jo være forsikret. Anonymkode: a8b98...abc 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #35 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 15.04): Jeg må ta siste delen av lappen kun på skole, jeg flyttet på grunn av skole og faren min er veldig syk. Jeg har ikke muligheten å øve kjøre med noen og siste delen haster litt. Hun sa at hun synes det var viktig at minoritetskvinner fikk lappen, så dette er noe hun gjør ofte. Så det er snakk om de timene som ikke ville vert obligatoriske da. ts Anonymkode: 22353...dab Dette er faktisk ikke noe verre enn at tilfeldige folk tilbyr mattehjelp eller piano-timer. Folk har lov til å jobbe selvstendig og ta betalt for det. Om du hjelper en bekjent å flytte, er det ikke ulovlig å få penger for det. Selvfølgelig er det litt teit når lærer sier at det er svart.. Men det er uansett hennes ansvar å oppgi hva hun tjener som bi-inntekt, holde seg under grensene eller faktisk betale skatt av det. Det er ikke så mye verre enn at naboen din hadde tilbydd seg å øvelseskjøre med deg, for en liten betaling. Anonymkode: c3b8b...b16
K.B. Skrevet 11. oktober #36 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er faktisk ikke noe verre enn at tilfeldige folk tilbyr mattehjelp eller piano-timer. Folk har lov til å jobbe selvstendig og ta betalt for det. Om du hjelper en bekjent å flytte, er det ikke ulovlig å få penger for det. Selvfølgelig er det litt teit når lærer sier at det er svart.. Men det er uansett hennes ansvar å oppgi hva hun tjener som bi-inntekt, holde seg under grensene eller faktisk betale skatt av det. Det er ikke så mye verre enn at naboen din hadde tilbydd seg å øvelseskjøre med deg, for en liten betaling. Anonymkode: c3b8b...b16 Hjelpes! Logikk er ikke din sterke side skjønner jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #37 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 14.41): Ja ikke sant? Jeg bytter, dette er faktisk bare toppen av en hel haug av rare ting på den skolen. ts Anonymkode: 22353...dab Du må varsle. Vil du ha farlige sjåfører på veien som kan kjøre ned uskyldige mennesker? Anonymkode: 0d3b5...d67 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #38 Skrevet 11. oktober K.B. skrev (27 minutter siden): Hjelpes! Logikk er ikke din sterke side skjønner jeg. Forklar hva du mente var ulogisk? Og hvordan du kan vite at lærer ikke også har et enk med egen bil? Hvem som helst kan øvelseskjøre med folk. Er ikke noe ulovlig i det. Anonymkode: c3b8b...b16
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #39 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forklar hva du mente var ulogisk? Og hvordan du kan vite at lærer ikke også har et enk med egen bil? Hvem som helst kan øvelseskjøre med folk. Er ikke noe ulovlig i det. Anonymkode: c3b8b...b16 Men hun tar seg betalt for det. Anonymkode: 22353...dab 1
blvck Skrevet 11. oktober #40 Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forklar hva du mente var ulogisk? Og hvordan du kan vite at lærer ikke også har et enk med egen bil? Hvem som helst kan øvelseskjøre med folk. Er ikke noe ulovlig i det. Anonymkode: c3b8b...b16 Hvis hun har enk og rapporterer inn på det, så sier hun ikke at det er svart, og tar betalt for det. Svart arbeid er en betegnelse for arbeid som utføres uten at det betales skatt, arbeidsgiveravgift, trygdeavgift, eller merverdiavgift. Å utføre svart arbeid er ulovlig. Hvem som helst kan øvelseskjøre (nesten), men da gratis. Ikke mot betaling uten at det rapporteres inn som inntekt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå