AnonymBruker Skrevet 5. oktober #1 Skrevet 5. oktober Kjørelæreren spurte om jeg ville ha timer i helgen, litt billigere. Jeg purte om hun mente svart og hun bekreftet det. Dette er en kjede med trafikkskoler, burde jeg si ifra til skolen? Eller er dette ok-ish? Anonymkode: 22353...dab 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #2 Skrevet 5. oktober Her kan du tipse Skatteetaten. https://www.skatteetaten.no/tipsoss/ Anonymkode: 5182e...39f 7 10
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #3 Skrevet 5. oktober Jeg ville tipset og byttet sjåførlærer. Hun snyter både arbeidsgiver og fellesskapet for inntekter. Men det er mine verdier. Du må selv finne ut hvor dine verdier ligger. Anonymkode: 4b48b...679 8 2 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #4 Skrevet 5. oktober Det hadde jeg ikke gjort. Tatt kjøretimer svart. Det er det samme som å snylte på samfunnet. Anonymkode: 81ea4...64e 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #5 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville tipset og byttet sjåførlærer. Hun snyter både arbeidsgiver og fellesskapet for inntekter. Men det er mine verdier. Du må selv finne ut hvor dine verdier ligger. Anonymkode: 4b48b...679 Ja ikke sant? Jeg bytter, dette er faktisk bare toppen av en hel haug av rare ting på den skolen. ts Anonymkode: 22353...dab 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #6 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjørelæreren spurte om jeg ville ha timer i helgen, litt billigere. Jeg purte om hun mente svart og hun bekreftet det. Dette er en kjede med trafikkskoler, burde jeg si ifra til skolen? Eller er dette ok-ish? Anonymkode: 22353...dab Du burde vente til etter at du har tatt lappen. Da kan du melde i fra til arbeidsgiveren. Det kan være oppsigelsesgrunn noen steder. Anonymkode: 8142b...391 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #7 Skrevet 5. oktober Hvordan ville det fungert i praksis? Man må jo ha et viss antall godkjente timer, og disse dokumenteres jo både med tidspunkt, lengde og betaling. Dette blir jo i praksis dyr øvelseskjøring man kan gjøre gratis på fritiden hvis man har noen å kjøre med, hvis de ikke dokumenteres i systemet deres. Anonymkode: e2e4c...254 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #8 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan ville det fungert i praksis? Man må jo ha et viss antall godkjente timer, og disse dokumenteres jo både med tidspunkt, lengde og betaling. Dette blir jo i praksis dyr øvelseskjøring man kan gjøre gratis på fritiden hvis man har noen å kjøre med, hvis de ikke dokumenteres i systemet deres. Anonymkode: e2e4c...254 Jeg må ta siste delen av lappen kun på skole, jeg flyttet på grunn av skole og faren min er veldig syk. Jeg har ikke muligheten å øve kjøre med noen og siste delen haster litt. Hun sa at hun synes det var viktig at minoritetskvinner fikk lappen, så dette er noe hun gjør ofte. Så det er snakk om de timene som ikke ville vert obligatoriske da. ts Anonymkode: 22353...dab
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #9 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg må ta siste delen av lappen kun på skole, jeg flyttet på grunn av skole og faren min er veldig syk. Jeg har ikke muligheten å øve kjøre med noen og siste delen haster litt. Hun sa at hun synes det var viktig at minoritetskvinner fikk lappen, så dette er noe hun gjør ofte. Så det er snakk om de timene som ikke ville vert obligatoriske da. ts Anonymkode: 22353...dab Skjønner. Jeg vet ikke hvor vanlig dette er rundt om på skolene, men ville vært forsiktig likevel... Anonymkode: e2e4c...254 1
blvck Skrevet 5. oktober #10 Skrevet 5. oktober (endret) Og du kan bli straffet for det. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/skatteetaten_-_-kjop-av-svart-arbeid-kan-fa-konsekvenser-som-bot-eller-anmeldelse-1.16042622 Endret 5. oktober av Rhodiola for å fjerne sitering av et slettet innlegg samt. delvis redigert innlegget for å fjerne direktesvar til slettet innhold - Rhodiola, admin. 4
Seff Skrevet 5. oktober #11 Skrevet 5. oktober Kjøreskoler har egne forsikringer som gjelder når du har kjøretimer. Den gjelder ikke når du kjører svart med kjørelæreren i helgene. Tenk om du skulle kjøre på noe/noen og f.eks. pådra deg gjeld? Jeg synes du skal holde deg langt unna det der. 1 6
blvck Skrevet 5. oktober #12 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg må ta siste delen av lappen kun på skole, jeg flyttet på grunn av skole og faren min er veldig syk. Jeg har ikke muligheten å øve kjøre med noen og siste delen haster litt. Hun sa at hun synes det var viktig at minoritetskvinner fikk lappen, så dette er noe hun gjør ofte. Så det er snakk om de timene som ikke ville vert obligatoriske da. ts Anonymkode: 22353...dab Hvis hun syns det er viktig å legge til rette for at flere får rimeligere kjøretimer kan hun: - Ha en helt lovlig rabatt på timeprisen, som ikke innebærer svart betaling - Tilby gratis kjøretimer utenfor arbeidstid 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #13 Skrevet 5. oktober (endret) Hun vet ikke hvorfor jeg må kjøre med skolen på alle timene, det var ikke ment som en tjeneste eller noe, hun leter etter folk som kanskje ikke forstår at man ikke kan det i Norge. Og det er litt ekkelt. Og hun må jo gjøre det ofte. Jeg er ikke ute etter å ta henne for en liten ting. Men jeg lurer på om noen burde vite om dette. Eller om jeg bare er dramatisk? ts Anonymkode: 22353...dab Endret 5. oktober av Rhodiola for å fjerne sitering av et slettet innlegg samt. delvis redigert innlegget for å fjerne direktesvar til slettet innhold - Rhodiola, admin.
blvck Skrevet 5. oktober #14 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun vet ikke hvorfor jeg må kjøre med skolen på alle timene, det var ikke ment som en tjeneste eller noe, hun leter etter folk som kanskje ikke forstår at man ikke kan det i Norge. Og det er litt ekkelt. Og hun må jo gjøre det ofte. Jeg er ikke ute etter å ta henne for en liten ting. Men jeg lurer på om noen burde vite om dette. Eller om jeg bare er dramatisk? ts Anonymkode: 22353...dab Jeg syns du bør melde fra om dette. Som du skriver er det ikke alle som forstår at man ikke kan gjøre dette, og som en annen her peker på: hva hvis man er i en ulykke? Hvordan blir forsikringsansvaret da? Det er det ikke sikkert alle tenker på. Du har vel sms-en også som bevis hvis det skulle bli noe spørsmål om det. 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #15 Skrevet 5. oktober Mind your own business. Det er ikke ditt problem. Hold tyst om det. Anonymkode: f9199...279 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #16 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mind your own business. Det er ikke ditt problem. Hold tyst om det. Anonymkode: f9199...279 Loven gjelder ikke for deg skjønner jeg? Det er jo mitt problem. Det er også ditt problem når folk ikke respekterer loven. ts Anonymkode: 22353...dab 3 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #17 Skrevet 5. oktober Avhengig av din alder, så ville jeg enten nevnt at du, mannen din eller mora di jobber i Skatteetaten 😆 Anonymkode: 531d2...f0c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #18 Skrevet 5. oktober Sitat Betaling for opplæring Det er kun lærer ved trafikkskole eller godkjent kursarrangør som kan ta betalt for opplæring. Det stilles mer omfattende krav til kjøretøy og lærer når du tar betalt, enn når du øvelseskjører privat. https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/ovelseskjoring/generelt-om-ovelseskjoring/#:~:text=Betaling for opplæring Det er kun lærer,tar betalt%2C enn når du øvelseskjører privat. Det er ikke lovlig å betale noen for å øvelseskjøre, så lenge det ikke går via en kjøreskole Anonymkode: d1d49...7fc 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #19 Skrevet 5. oktober Meld i fra til Statens vegvesen! De fører tilsyn med kjøreskoler. Dette er ikke lov. Skriv til de nøyaktig hvilken kjøreskole det er og de vil undersøke saken. Anonymkode: 56aef...119 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #20 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjørelæreren spurte om jeg ville ha timer i helgen, litt billigere. Jeg purte om hun mente svart og hun bekreftet det. Dette er en kjede med trafikkskoler, burde jeg si ifra til skolen? Eller er dette ok-ish? Anonymkode: 22353...dab Det er ulovlig og arbeidsgiver bør varsles. Du bør selvsagt også takke nei til tilbudet, for de få kronene spart er ikke verd å gjøre seg til kjeltring for. (Ja, skattesnytere er kjeltringer.) Anonymkode: 1f4cb...bce 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå