AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:29 #1 Skrevet søndag kl. 12:29 Hva gjør jeg når jeg har vært i svangerskapspermisjon, og så fått ulønnet permisjon fra jobben for å ta et svangerskapsvikariat et annet sted, og nå er gravid igjen slik at jeg vil gå ut i permisjon på ny når jeg skulle vært tilbake i den faste jobben min. Mister jeg noen rettigheter her? Anonymkode: 3d057...2f9
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:23 #2 Skrevet søndag kl. 13:23 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva gjør jeg når jeg har vært i svangerskapspermisjon, og så fått ulønnet permisjon fra jobben for å ta et svangerskapsvikariat et annet sted, og nå er gravid igjen slik at jeg vil gå ut i permisjon på ny når jeg skulle vært tilbake i den faste jobben min. Mister jeg noen rettigheter her? Anonymkode: 3d057...2f9 Nei du vil da få foreldrepenger basert på inntekten i vikariatet Anonymkode: ce140...800 2
HeleneHS Skrevet søndag kl. 14:55 #3 Skrevet søndag kl. 14:55 Foreldrepenger utbetales basert på om du hadde inntekt i 6 av de 10 siste månedene, mer enn 1/2G totalt. Hvor inntektene kommer fra har ingenting å si (noen utbetalinger fra Nav, som foreldrepenger, sykepenger eller dagpenger, teller også med). Det står ganske godt forklart på nav.no/barn
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:05 #4 Skrevet søndag kl. 18:05 Mener du at du har vært i foreldrepermisjon? Anonymkode: 3b0b4...18f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:09 #5 Skrevet søndag kl. 18:09 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei du vil da få foreldrepenger basert på inntekten i vikariatet Anonymkode: ce140...800 HeleneHS skrev (3 timer siden): Foreldrepenger utbetales basert på om du hadde inntekt i 6 av de 10 siste månedene, mer enn 1/2G totalt. Hvor inntektene kommer fra har ingenting å si (noen utbetalinger fra Nav, som foreldrepenger, sykepenger eller dagpenger, teller også med). Det står ganske godt forklart på nav.no/barn Takk for svar! Men mener også om jeg kan miste noen rettigheter i den faste jobben? Hvis jeg har vært borte så og så lenge, i svangerskapspermisjoner og ulønnet permisjon? For det er vel noe med at hvis man er sykemeldt i ett år så har man ikke de samme rettighetene lengre… Anonymkode: 3d057...2f9
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:09 #6 Skrevet søndag kl. 18:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mener du at du har vært i foreldrepermisjon? Anonymkode: 3b0b4...18f Ja Anonymkode: 3d057...2f9
HeleneHS Skrevet mandag kl. 05:06 #7 Skrevet mandag kl. 05:06 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for svar! Men mener også om jeg kan miste noen rettigheter i den faste jobben? Hvis jeg har vært borte så og så lenge, i svangerskapspermisjoner og ulønnet permisjon? For det er vel noe med at hvis man er sykemeldt i ett år så har man ikke de samme rettighetene lengre… Anonymkode: 3d057...2f9 I utgangspunktet skal disse permisjoner som er knyttet til barnet ikke påvirke muligheten din for å komme tilbake i samme jobb. Men arbeidsoppgavene kan jo være borte og eller har forandret seg. Og hvis du har noen andre rettigheter som går tapt pga den ulønnete permisjonen som du har nå (jeg forstår det slik at denne IKKE er relatert foreldreskap?) så er det umulig å vite for oss som ikke kjenner arbeidskontrakten din.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:53 #8 Skrevet mandag kl. 15:53 HeleneHS skrev (10 timer siden): I utgangspunktet skal disse permisjoner som er knyttet til barnet ikke påvirke muligheten din for å komme tilbake i samme jobb. Men arbeidsoppgavene kan jo være borte og eller har forandret seg. Og hvis du har noen andre rettigheter som går tapt pga den ulønnete permisjonen som du har nå (jeg forstår det slik at denne IKKE er relatert foreldreskap?) så er det umulig å vite for oss som ikke kjenner arbeidskontrakten din. Takk for svar! Anonymkode: 3d057...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå