Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye gir dere for i julegaver til barna?  Vi gir for ca 1000-1500kr til hver. Har 4 barn, samlet inntekt ca 1,3 mill. 

Anonymkode: 186ee...4b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye gir dere for i julegaver til barna?  Vi gir for ca 1000-1500kr til hver. Har 4 barn, samlet inntekt ca 1,3 mill. 

Da de var små hadde vi ikke så god råd, da jeg jobbet deltid. Det ble nok under 500 på hver. Nå er de voksne, og de får nok for 1000 eller litt mer. Enten noe de trenger, eller noe hobby.

Anonymkode: 17aba...990

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen fast sum. Kommer an på hva de trenger/ønsker seg. Det kan være fra 500-5.000 kr.

Vi har tre barn i ulike aldersgrupper. De får ikke nødvendigvis likt, innenfor det samme året. 

Anonymkode: 22d9a...0d8

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det å høre at noen tjener over dobbelt så mye, og gir det tredobbelte? 

Anonymkode: f72ba...a2f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke en pris klasse går på hva de ønsker seg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir som regel det de ønsker seg. Det pleier å være rundt 2000 kr på hver av de tre, men noen ganger mer. Det avhenger helt av hva ønskene er akkurat den julen det. 

Anonymkode: 429ea...6d0

Skrevet (endret)

Vi gir de som regel noe de trenger. Så er det en som trenger ny mobil, blir det julegaven. Det samme med dyrt sportsutstyr som skiutstyr. Vi gir nødvendig vis ikke for likt beløp til alle tre. Dersom de ikke trenger noe spesielt, blir det for mellom 1000 og 2000  tipper jeg.

Endret av Brunello
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her får vårt barn penger til å kjøpe klær og utstyr til idretten han driver med. Minst 5000 kr. Ofte mer. 
Må sies at det er ting han trenger siden han er en av topp 10 i landet, og den er ikke akkurat billig å drive med dette

Anonymkode: 92880...d57

AnonymBruker
Skrevet

Det varier fra år til år, og hva de ønsker seg. Men pleier å gi for samme sum til alle 3. Nå er de riktignok ikke hjemmeboende noen av de, så nå går det vel mer i ting de ønsker seg til leiligheten.

Anonymkode: ef6c5...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 5 og 10 000

Anonymkode: baaf5...738

AnonymBruker
Skrevet

Gir som regel noe de trenger som vi uansett må kjøpe.

I år blir det nytt skiutstyr til hu eldste, hu trenger også en egen spark så dette ønsker hun seg fra besteforeldre. Han yngste trenger rattkjelke så han får nok det :) 

Både sparker og rattkjelker er bra fremkomstmiddel for oss på vinteren, så det er noe vi uansett må ha 😅 

Anonymkode: c7242...7b7

AnonymBruker
Skrevet

Her inne virker det egentlig som er kun folk med ræva full av penger som svarer.

Vi har ikke kunnet gi mer en max 1000kr i gaver til ungene. Har de fått noe dyrt har de ofte fått gaven sammen, og at flere i familien har gått sammen om gaven

Anonymkode: c03e7...466

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor gir oss barna gaver for kr 500 kr pr pers. Det er der hun har råd til. 

Jeg har nettopp blitt mamma selv, og er litt usikker på hvor mye baby kommer til å få. Er ikke så sikker på om baby kommer til å få julegave av meg i år engang 😂 for fremtiden vil det selvsagt bli gaver, men tipper det kommer til å havne på rundt 1000 lappen. Kun 1 barn. 

Anonymkode: cdcfd...e5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her inne virker det egentlig som er kun folk med ræva full av penger som svarer.

Vi har ikke kunnet gi mer en max 1000kr i gaver til ungene. Har de fått noe dyrt har de ofte fått gaven sammen, og at flere i familien har gått sammen om gaven

Vi har ikke ræva full av penger, vi gir ofte ting de må ha allikevel. Noen ganger blir det dyrt. Andre ganger blir det rimeligere. I år er det ingen ting de trenger, da blir det et moderat julegavebudsjett. 

Anonymkode: 22d9a...0d8

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har en tendens til å være ganske kjip med penger 😅 Handler alltid på tilbud og er sjelden ute å spiser. Noe jeg har lært av mine foreldre🙈Ønsker ikke å være kjip med julegaver til barna, og gir selvsagt for samme sum til alle. Ville bare høre hva andre ga - men tenker at jeg ligger på normalen 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Har 4 barn i alderen 10-17 og de får gaver for 4000-5000 hver. 

Anonymkode: 61b5b...45b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har absolutt ikke ræva fult av penger, men sparer igjennom året til de 😉 

Anonymkode: 61b5b...45b

AnonymBruker
Skrevet

Følger denne. Har to barn en på 3 og en på da 1 år. Har tenkt å kjøpe for 1000kr, men kjøper ikke bare for å kjøpe. Blir evt noe klær de trenger og en leke. Evt kjøpe noe 3 åringen ønsker seg når det nærmer seg. De får så mye av andre i familien også. 

Anonymkode: cf151...b07

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 5-10.000,-

Har ikke ræva full av penger som noen her skriver. Men sprer gjennom hele året. De får ting de trenger og ting de ønsker seg. Oppigjennom årene har det vært ps4, ps5, data, telefon, sykkler, ski ol.  

De får også mye klær, spill og interiør som ikke nødvendigvis er på ønskelisten, men som kan være greit å ha. 

Anonymkode: 6750d...f2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Min mor gir oss barna gaver for kr 500 kr pr pers. Det er der hun har råd til. 

Jeg har nettopp blitt mamma selv, og er litt usikker på hvor mye baby kommer til å få. Er ikke så sikker på om baby kommer til å få julegave av meg i år engang 😂 for fremtiden vil det selvsagt bli gaver, men tipper det kommer til å havne på rundt 1000 lappen. Kun 1 barn. 

Anonymkode: cdcfd...e5a

Jeg gav gaver som kostet ca 500kr frem til de var ihvertfall 10 år gamle. Noen ganger ble det mer i verdi da ting ble kjøpt på tilbud, men budsjett var 500 pr barn. Etter 10 år begynte de å ønske noe dyrere ting så da er budsjett 1000 kr, men de får mer om jeg finner ting på tilbud. Jeg begynner å kikke etter ting de ønsker seg allerede i januar og så gjemmer jeg det jeg kjøper i løpet av året.

Alenemor, ufør nå men har vært igjennom flere økonomiske situasjoner etter jeg ble mamma og det viktigste er at det er noe som bringer barna glede, ikke hva Det koster i kr og øre.

Anonymkode: c8dcb...210

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...