Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen skal på oktoberfest i telt med et annet par. 
Vi er helt rådvill her. Hvilke klær går man med på en slik fest? Har kun vært på oktoberfester hjemme hos folk, og da har jeg hatt på meg typisk sånn oktoberfest-kjole (i mangel på et bedre ord), men føler ikke at jeg jeg lyst å reise slik til byen. Er over 50 år, og føler det er litt rart. I tillegg skal vi kanskje andre steder etterpå. Noen tips til bekledning? 😊

Anonymkode: dbe88...d64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brydl. Det er vel ikke uvanlig at folk går med oktoberfest klær akkurat nå? 

Anonymkode: 981fa...b21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Brydl. Det er vel ikke uvanlig at folk går med oktoberfest klær akkurat nå? 

Ja, det er det nok, men jeg er litt ute etter om alle går med det. Jeg har ikke lyst å gå med slike klær på byen, kjenner jeg…. 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare vært på oktoberfest en gang og da hadde nesten alle kled seg ut 

Anonymkode: fd77f...cfd

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok ikke kjøpt inn spesielle klær til det, bare kledd med i varme "på byen" klær.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (36 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke kjøpt inn spesielle klær til det, bare kledd med i varme "på byen" klær.

Jeg har sett noen bilder fra slike fester «på byen», og da ser det ut som de fleste går med vanlige klær. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har bare vært på oktoberfest en gang og da hadde nesten alle kled seg ut 

Har som sagt vært på flere oktoberfester arrangert privat av venner, og da har alle «kledd seg ut». Det er litt det jeg føler, at å gå på byen på et stort arrangement, så har jeg ikke lyst å «kle meg ut». Snakket nettopp med min mor. De har vært flere ganger på oktoberfest i Tyskland, og da sa hun at det stort sett var personalet som gikk med «utkledning». 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Munchen på oktoberfest, og mange her i Norge. Nesten alle har lederhosen av mannfolka, og brydl av kvinnfolka. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært i Munchen på oktoberfest, og mange her i Norge. Nesten alle har lederhosen av mannfolka, og brydl av kvinnfolka. 

Tror nok damene hadde på seg en dirndl.

Anonymkode: 473be...c5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har sett noen bilder fra slike fester «på byen», og da ser det ut som de fleste går med vanlige klær. 

ikke der jeg har vært da var nesten alle utkledd det er jo noe av morroa og kunne kle seg ut

men man kan kjøpe kostyme i di største teltene 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg og mannen skal på oktoberfest i telt med et annet par. 
Vi er helt rådvill her. Hvilke klær går man med på en slik fest? Har kun vært på oktoberfester hjemme hos folk, og da har jeg hatt på meg typisk sånn oktoberfest-kjole (i mangel på et bedre ord), men føler ikke at jeg jeg lyst å reise slik til byen. Er over 50 år, og føler det er litt rart. I tillegg skal vi kanskje andre steder etterpå. Noen tips til bekledning? 😊

Jeans og en fin topp og sko

Anonymkode: c621f...5da

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 0.09):

Jeans og en fin topp og sko

Anonymkode: c621f...5da

Prøv heller med en sommerkjole med f.eks hvit varm strømpebukse. Det ser litt mer oktoberfest ut.

Skrevet

Jeg har bare kledd meg normalt pent når jeg har vært på oktoberfest, også i Tyskland. Og lagvis. Det kan være vanvittig varmt, det kan være trekk. 

Om du vil gjøre litt ut av det kan du flette hår, mulig med en sløyfe. Ha en enkel sommerkjole - eller bluse med buffede ermer. Ankelstøvletter i stedet for joggesko. Varme farger; blå, rødt, grønn, brun. 

Mannen velger rutete skjorte og bukseseler, da har man umiddelbart gjort litt. 

Anonymkode: 66989...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...