Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg vil gjerne spørre hvordan Oslo er på en søndag? Alltid pleid å reise dit på helg men ikke søndager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rolig og hyggelig stemming, med muséer og kaféer åpne. Mye å finne på. Butikker er selvfølgelig stengt.

Anonymkode: d45bd...78b

• Liker 3
Skrevet

Veldig rolig og behagelig. Om formiddagen og tidlig ettermiddag er det lite folk ute i gatene. Etter hvert går folk søndasturer, og stikker gjerne innom kaffebarer, museer osv. Senere om ettermiddagen og på kvelden synes jeg ofte det er overraskende mye folk ute - folk går på kino, møter andre på kafeer og restauranter etc. Selv liker jeg meg best i sofaen på søndager. 

Den helt annerledes stemningen det er i Oslo på søndager synes jeg er et svært godt argument for å ikke tillate søndagsåpne butikker. Det vil ødelegge søndagen i nåværende form. 

Anonymkode: c579d...836

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hmmm høres nesten ut som Trondheim. Jeg har bodd der i ganske mange år. Biblioteket er åpent?

Skrevet
origin skrev (6 timer siden):

Hmmm høres nesten ut som Trondheim. Jeg har bodd der i ganske mange år. Biblioteket er åpent?

Noen av filialene er nok søndagsåpne, men ikke alle. 

Anonymkode: 1062b...121

• Nyttig 1
Skrevet

Søndag er den BESTE dagen! Gratis parkering også, stille og rolig....kom deg ut ved 9tiden...kanskje før...mye folk på kafe fra ca 11....

Anonymkode: ff402...762

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen av filialene er nok søndagsåpne, men ikke alle. 

Anonymkode: 1062b...121

Ikke Deichman Bjørvika?

Skrevet

Hvor i Oslo? Sentrumskjernen? Butikker er stengt, utenom en suvenirbutikk ved Karl Johan. Bortsett fra rusmisbrukere, så ser du ikke nordmenn i sentrum. Der er kinesere med kamera, immigranter fra Midtøsten og Afrika  som henger rundt og skriker til hverandre - da gata er deres sosiale platform. Tiggere fra Romania på hvert hjørne. Museer stenger tidlig, det samme med bakerier. Flere restauranter er stengt, da folk ikke går ut og spiser middag på en søndag. Unge mennesker er hjemme og sover ut rusen etter lørdagen, om ikke er de på SATS. 
Jeg bor her og unngår det. Har bodd i de andre Skandinaviske hovedstader og London. Til sammenligning oppleves Oslo nitrist, livløs og shabby. 
Om du vil til Oslo på søndagstur, hadde jeg iallfall beveget meg utenfor sentrum. Frogner med Frognerparken, Sankt Hanshaugen, Bygdøy, Vålerenga, Kampen

Anonymkode: 2c4ca...569

Skrevet

Elsker Oslo på søndager!

Gjerne nær sentrum. På Grünerløkka, for eksempel, er det mange små butikker (type nisje- eller uavhengige) som holder åpent, typisk klokken 12-17, så der er det hyggelig å vandre rundt, og eventuelt handle litt.

Kaffe kan kjøpes som takeaway til å sitte i parken ved fint vær, eller selvsagt nytes innendørs ved dårligere vær. Så mange koselige kafeer:)

Museene er jo selvsagt åpne, og Botanisk Hage er flott å vandre i både vår, sommer og høst. Deichman Bjørvika er også søndagsåpent.

Man kan ta båten ut til øyene, ta bussen til Bygdøy, ta t-banen til Holmenkollen/Frognerseteren..

Eller dra til det nye Tøyenbadet!

Anonymkode: 051a2...87d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Søndag er den BESTE dagen! Gratis parkering også, stille og rolig....kom deg ut ved 9tiden...kanskje før...mye folk på kafe fra ca 11....

Anonymkode: ff402...762

Kan du tipse om noen steder med gratis parkering som også ikke er stappa fult? 😅

Ts; søndager er en bra besøksdag, spesielt på løkka der det er mye åpne butikker. 

Anonymkode: 48a3f...b60

• Nyttig 1
Skrevet

Parker gratis utenfor byen og ta kollektivt inn til sentrum. 

Anonymkode: 4e0dc...a51

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor i Oslo? Sentrumskjernen? Butikker er stengt, utenom en suvenirbutikk ved Karl Johan. Bortsett fra rusmisbrukere, så ser du ikke nordmenn i sentrum. Der er kinesere med kamera, immigranter fra Midtøsten og Afrika  som henger rundt og skriker til hverandre - da gata er deres sosiale platform. Tiggere fra Romania på hvert hjørne. Museer stenger tidlig, det samme med bakerier. Flere restauranter er stengt, da folk ikke går ut og spiser middag på en søndag. Unge mennesker er hjemme og sover ut rusen etter lørdagen, om ikke er de på SATS. 
Jeg bor her og unngår det. Har bodd i de andre Skandinaviske hovedstader og London. Til sammenligning oppleves Oslo nitrist, livløs og shabby. 
Om du vil til Oslo på søndagstur, hadde jeg iallfall beveget meg utenfor sentrum. Frogner med Frognerparken, Sankt Hanshaugen, Bygdøy, Vålerenga, Kampen

Anonymkode: 2c4ca...569

Du bor nok her ja, men med alle de ekle rasistiske fordommene dine, tyder på at du ikke er herfra. Sannsynligvis et uutdannet bygdetroll. 

Anonymkode: aabe2...ce2

• Liker 5
Skrevet

Ville ikke dratt til Oslo for tiden. Leser du ikke aviser? Nå hører du daglig om eksplosjoner, knivstikkinger, skyteepisoder, ran og drap i Oslo. Oslo har blitt en "villvest-by" hvor politiet har mistet kontrollen. 

Anonymkode: 1641a...4f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du bor nok her ja, men med alle de ekle rasistiske fordommene dine, tyder på at du ikke er herfra. Sannsynligvis et uutdannet bygdetroll. 

Anonymkode: aabe2...ce2

Høres ut som du lider av ekle fordommer du også.

Anonymkode: 0b21a...ae9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ville ikke dratt til Oslo for tiden. Leser du ikke aviser? Nå hører du daglig om eksplosjoner, knivstikkinger, skyteepisoder, ran og drap i Oslo. Oslo har blitt en "villvest-by" hvor politiet har mistet kontrollen. 

Anonymkode: 1641a...4f9

Bra, hold deg i hula di du også kan vi som bor i Oslo nyte byen. Har bodd her i mange år og har aldri følt meg utrygg. Jeg ferdes i sentrum til forskjellige tider, også midt på natten. 

Jeg rømte hit etter en uhyggelig hendelse i hjembygda. Føler meg mye tryggere her. 

Anonymkode: dd55e...a8a

• Liker 1
Skrevet
origin skrev (12 timer siden):

Ikke Deichman Bjørvika?

Om du går på https://deichman.no/ og oppretter bruker, kan du bruke appen til meråpent. Dvs, du låser deg selv inn (ingen betjening er der, da). Da er det åpent mandag til søndag fra 7 til 22.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oslo er en øde by ment for folk som liker friluftsliv og avslapning, ikke kultur, restauranter og shopping.

Dra til Gøteborg i stedet. Det er ikke like øde, det er mer å gjøre og det er billigere.

Anonymkode: 662d8...52b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
origin skrev (På 5.10.2025 den 13.57):

Meråpne biblioteker åpne fra klokken 07:00 – 22:00 alle dager. Hver dag. Hele året.  Men du må ha Oslonøkkelen som App på telefonen for å komme inn.

https://deichman.no/vi-tilbyr/meråpent-bibliotek_234b3323-adb3-44ba-ab47-8e7c27f3768f

https://www.oslo.kommune.no/oslonokkelen/

Endret av Lunda
Skrevet

Løkka er jo nydelig på søndager, da ❤️

Det var ihvertfall det, for ti år siden, da jeg bodde der. 

Anonymkode: 3c60d...397

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...