Gå til innhold

Koster det noe å komme inn på Jul i vinterland i Oslo ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et dumt spørsmål kanskje,men vi har aldri vært der før. Vi er en liten tur i Oslo i midten av november og tenkte å gå innom hvis vi har tid.

Det er ikke julemarked i hjembyen og jeg trenger noe som gir julestemning.

Anonymkode: a7174...f3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, koster ingenting. Men aktivitetene, som pariserhjulet, koster penger. 

Anonymkode: a5f56...688

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En stusselig opplevelse, altfor mye folk som presser seg frem og dyre ting. Burgere og epler på pinne.

Anonymkode: da8d9...fae

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jul I vinterland er dårlige greier.. Overprisa dårlige karuseller, helt under par mat og altfor mye folk..

Anonymkode: 2f2a8...464

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En stusselig opplevelse, altfor mye folk som presser seg frem og dyre ting. Burgere og epler på pinne.

Synes det er koselig der jeg.

Tar en tur hvert år.

Anonymkode: 3e381...eb2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Veldig fint der. Fint å drikke gløgg og se på de som står på skøyter.

• Hjerte 1
Skrevet

Var der en lørdag da jeg var gravid i 6. måned. Det var skummelt for det var så mange folk at det ble vanskelig å beskytte magen. 

Anonymkode: 49438...c9f

• Liker 1
Skrevet

Synes det er veldig koselig hvert år, har ikke merket noe til trengsel eller kjøpepress. 

Anonymkode: 877bc...552

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jul I vinterland er dårlige greier.. Overprisa dårlige karuseller, helt under par mat og altfor mye folk..

Under par er bra. Under pari er det du mener. 

Anonymkode: f0725...96b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig, helt elendig 

Anonymkode: 9c939...5bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes det er veldig koselig hvert år, har ikke merket noe til trengsel eller kjøpepress. 

Anonymkode: 877bc...552

Så bra. Jeg tenker bare å stikke innom for litt julestemning og har ikke planer om å handle noe.

Anonymkode: a7174...f3b

Skrevet

Det er gratis. 

Anbefaler å dra en søndag eller hverdag tidlig ettermiddag. Mindre trengsel enn fredag kveld og lørdag. 

Anonymkode: 14497...1d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som også gjerne skal stå i klynger og skravle, flytter seg ikke. Eller ha med bikkjene sine som er nervøse og usikre, folk som mååååå stå med den fordømte sigaretten og dampe. 

Anonymkode: 00143...2cb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Under par er bra. Under pari er det du mener. 

Anonymkode: f0725...96b

Haha, jepp. Men det ville ikke auto'n min har noe av, og så så ikke jeg det siden jeg ikke leste over en ekstra gang 🙈🤭

Skrevet

Elendige greier, bodene er av dårlig kvalitet.

Anonymkode: cf224...f9b

Skrevet

Jeg har vært på Jul i Vinterland et par ganger, og alltid vært gratis å komme inn på selve området 😊 

Men selv om jeg syns det er et koselig opplegg, syns jeg det noen ganger har vært litt vel folksomt for min smak, noe som kan være greit å være obs på 😅 Er i utgangspunktet ikke så glad i mye folk trøkka sammen på et lite område, men syns det har vært kos å stikke innom bare for å få litt ekstra julestemning i byen 😁

Skrevet

Har kun vært der én gang, og på bakgrunn av det så er jeg enig med de som sier det er elendige greier. Det var klaustrofobisk å gå gjennom og veldig lite av interesse i bodene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er veldig hyggelig med lysene og pynten, så er alltid innom en gang ila førjula. Det er absolutt verdt turen, men man må ikke stille med altfor høye forventninger til julekos tenker nå jeg. For mye «unorsk jul» for det, og aldri funnet noe interessant å kjøpe der annet enn en snack. Også er det ikke så hyggelig på de mest folkefylte tidene, da blir det sild i tønne effekt, og mer fokus på å ikke gå på noen enn omgivelsene. Så velge en rolig tid, ikke ha så store forventninger til innhold og lev med at det er noe «turistfelle»-preg over endel av bodene. De samme man ser rundt på alle bymesser og tivoli med samme juggelet. Synes som sagt det er verdt turen innom, det er bare ikke på langt nær like gjennomført som tyske eller østerrikske julemarked. Eller julestemningen i Tivoli/Liseberg.

Anonymkode: 74427...18b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...