AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #1 Skrevet 5. oktober 2025 Dette er vel fjerde eller femte gangen jeg har covid, startet med feber og luftveissymptomer, etter noen dager, kraftige anfall med mageknip. Jeg er heldig for jeg får sove hele natten uten plager, men så fort kroppen våkner om morgnen starter mageknipet, og fortsetter med jevne mellomrom gjennom dagen. Jeg begynner å bli desperat, det er så vondt, og det hemmer meg, så jeg får ikke gjort noen ting, nå har det vart i over en uke.. jeg har hatt magesmerter som en del av covid tidligere, men det har ikke vart så lenge som dette, noen som har hatt det liknende? Når oppsøker man lege, og er det egentlig noe hjelp å få? Anonymkode: 0e300...0b7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #2 Skrevet 5. oktober 2025 Fastleger har ingenting å stille opp med når det gjelder covid. De har ikke peiling-dessverre Anonymkode: 61a75...648 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #3 Skrevet 5. oktober 2025 Ja, du bør oppsøke lege. Anonymkode: d0680...45c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #4 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette er vel fjerde eller femte gangen jeg har covid, startet med feber og luftveissymptomer, etter noen dager, kraftige anfall med mageknip. Jeg er heldig for jeg får sove hele natten uten plager, men så fort kroppen våkner om morgnen starter mageknipet, og fortsetter med jevne mellomrom gjennom dagen. Jeg begynner å bli desperat, det er så vondt, og det hemmer meg, så jeg får ikke gjort noen ting, nå har det vart i over en uke.. jeg har hatt magesmerter som en del av covid tidligere, men det har ikke vart så lenge som dette, noen som har hatt det liknende? Når oppsøker man lege, og er det egentlig noe hjelp å få? Anonymkode: 0e300...0b7 Jeg har alltid fått magetrøbbel ifm covid infeksjoner. Verst var det i 2022 med Omikron varianten. Legen min sa da at Omikron trives trivdes svært godt i mage/tarm og derfor fikk mange ‘covid-magetrøbbel’. Varianten vi har nå er vel undervarianter av Omikron igjen. Det er derimot fortsatt svært individuelt hvordan virus slår ut på den enkelte. Men når de kommer til virus og magetrøbbel generelt kan det være greit å ha i bakhodet at 70% av immunforsvaret vårt ligger i tarmen. Da er det slett ikke rart at mage/tarm trøbler litt ved virusinfeksjoner generelt. Covid eller ei. Anonymkode: 78d64...577
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå