Gå til innhold

Forsinket mens ved slanking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 172 høy og har siden siste uka i august gått ned i vekt fra 65 kg til å nå veie 58 kg. Jeg spiser helt sukkerfritt og nesten lavkarbo. Holder meg ikke helt unna karbs, men det har blitt et kaloriundeskudd på 1500 kcal per døgn. Trener også kondisjon 3 ganger i uka. Jeg er veldig fornøyd med vekten jeg har nå. Har merket at mensen kom senere i gang denne måneden. Det tok nesten en uke før den kom i gang. Bare småblødninger i ca. 4 dager før den kom i gang. Vil tro dette har noe med vektnedgangen å gjøre? 

Anonymkode: d06a2...945

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja- du vil miste menstrusjonrn etter hvert. Ta en prat med legen din 

Anonymkode: dcf1a...91f

AnonymBruker
Skrevet

7 kilo på fem uker er mer enn dobbelt så rask vektnedgang som er anbefalt helsemessig. Selvsagt henger ikke kroppen med når du har så kraftig kaloriunderskudd og høyt aktivitetsnivå. Ett kaloriunderskudd på 1500 kalorier om dagen er ekstremt. For en sunn og varig vektnedgang er det anbefalt med 500 kalorier i underskudd, du kjører på med tre ganger det. 

Jeg har samme vekt som deg, men er en del lavere. Jeg trener 3-4 ganger om dagen, og ett kaloriunderskudd på 1500 kalorier vil tilsi at jeg skal spise knapt 500 kalorier pr dag. Det er umenneskelig å skulle trene på så kraftig kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 23495...086

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette underforumet.

Sitat

* Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke.

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler at du heller tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine relatert til dette.

veronica<3, mod. 

• Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...