AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Slet veldig med restless legs i 1.svangerskap og nå har det kommet tilbake i 3.trimester også med nr.2. Er dessverre av de som er veldig hardt rammet og holder på å miste vett og forstand. Kan gå flere døgn uten søvn, og hvis jeg sovner er det av total utmattelse kl.4-5 om morgenen. Under mitt første svangerskap sov jeg på det minste kun noen timer pr.uke. Det var tortur, men hadde den gangen ingen andre barn som trengte meg. Denne gangen har jeg jo ett barn og er rett og slett livredd for hvordan det blir dersom beina blir like ille. På så lite søvn er man rett og slett ikke i stand til å fungere, gå bare rundt som en zombie, kan ikke kjøre bil, gråter hele tiden og er generelt alt for ustabil til å ivareta et barn. Far stiller heldigvis opp så godt han kan, men frykter at jeg må flytte ut for en periode dersom det blir like ille nå. Noen som vet om en slik situasjon vil være grunnlag nok til å bli satt i gang, eventuelt få keisersnitt før termin? Ikke at jeg ønsker noen av delene egentlig, men vet rett og slett ikke om jeg klarer å holde ut 9-10 uker til på denne måten - er i uke 30 nå. Forstår jo at de ikke vil sette i gang nå, men dersom jeg f.eks i uke 35 er like nedkjørt. (Og ja, jeg tar magnesium og jern, bader for å varme opp beina, er i så mye aktivitet som jeg klarer, tøyer ut beina hver kveld og binder de opp for å lindre - uten at det fungerer) Anonymkode: 9ac12...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Om du tar magnesium og jern sammen, er ikke det optimalt for de har like reseptorer. Man bør også innta C-vitamin for å gi bedre opptak. Anonymkode: 4393e...835 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Ville kun tatt magnesium en periode. Er du koffeinfri? Jeg får super rastløse bein når jeg er gravid hvis jeg sliter meg ut for mye. Hvis jeg overgår energi nivået jeg egentlig har. Da er det helt grusomt når kvelden kommer og beina kribler. Som at kroppen er veldig urolig og overtrøtt Anonymkode: d25b1...e16 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Sliter med dette kronisk og har oppdaget at magnesium er mye forskjellig. Denne fungerer best hos meg: Solaray Solaray Magnesium Glysinat | Sunkost https://share.google/CZsQXRcXW4dpZkkn8 Anonymkode: 26aaa...a76 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Sliter med dette kronisk og har oppdaget at magnesium er mye forskjellig. Denne fungerer best hos meg: Solaray Solaray Magnesium Glysinat | Sunkost https://share.google/CZsQXRcXW4dpZkkn8 Anonymkode: 26aaa...a76 Kan dette hjelpe mot kløe også? Samboeren min sliter gjerne med rastløse ben parallelt med kløe. Det er en kløe som føles som maur under huden - og den kommer gjerne samtidig som de rastløse bena forverres. For hans del hjelper det å få fotmassasje og oppover leggene, samt bruke en fotrulle med veldig skarpe pigger, før leggetid. Er han varm blir problemet gjerne enda verre, så han tar gjerne en kald dusj rett før han legger seg på kvelden om sommeren. Anonymkode: 03920...ab8
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #7 Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan dette hjelpe mot kløe også? Samboeren min sliter gjerne med rastløse ben parallelt med kløe. Det er en kløe som føles som maur under huden - og den kommer gjerne samtidig som de rastløse bena forverres. For hans del hjelper det å få fotmassasje og oppover leggene, samt bruke en fotrulle med veldig skarpe pigger, før leggetid. Er han varm blir problemet gjerne enda verre, så han tar gjerne en kald dusj rett før han legger seg på kvelden om sommeren. Anonymkode: 03920...ab8 Ikke umulig, det er jo bare å prøve. De jeg linket til virker ganske fort. Anonymkode: 26aaa...a76
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #8 Skrevet 32 minutter siden En bekjent knyttet en tråd (garn eller hyssing eller noe) rundt begge anklene og følte det hjalp. Har også hørt at det å knytte en sokk rundt foten før du legger deg, ca midt på, kan hjelpe da trykket fra sokken rundt foten får hjernen til å fokusere på annet stimuli. Kjerringråd I know, men prøv. Keisersnitt er mulig å få innvilget på psykisk grunnlag/eget ønske, snakk med jordmor om muligheten for henvisning. Anonymkode: 761d3...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå