Gå til innhold

Er skjevdeling av arbeidsoppgaver i hjemmet skilsmissegrunn nr. 1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg jobber som prosjektleder i bygg og anleggsbransjen. Kan love deg at prosjekt- bygge terrasse hjemme krever mye mindre  enn prosjekt- arrangere barnebursdag 😂

Tror du virkelig en barnebursdag er bare å skrive i kalenderen, så er det fiksa? 

-Hvem skal vi invitere? Ola vil invitere hele kullet, men det blir vel for mange? Kan jo evt sjekke hva det koster å leie gymsalen. Eller så kan vi invitere bare guttene, men han leker jo mest med jentene. Kan vi invitere bare de nærmeste, eller er det dårlig mtp klassemiljøet?

-Hvordan skal vi sende ut invitasjoner? Ola synes det er gøy med lapper, det må vi få skrevet ut. Men sikkert også lurt med melding til foreldrene, hadde vi ikke en liste med nummerer til alle i klassen?

- Hva skal vi servere? Et av barna tåler ikke gluten, og et av barna spiser bare vegetar. Er det flere hensyn å ta jeg ikke vet om? Og det er jo så mye sukker hele tiden, kanskje vi skulle funnet på et litt sunnere alternativ? 

-Ola vil ha sjørøvertema. Gøy, da må vi få kjøpt inn litt stæsj til det. Og så må vi jo ha skattejakt, da må jeg få fiksa skattekart og premie. Vent, passer sjørøverkostymet hans fortsatt? Det må jeg huske å få sjekka før bursdagen. 

Jeg har erfaring med begge- jeg synes det å bygge platting er easy kontra å arrangere barnebursdag!

Anonymkode: cb793...12f

Dersom dere velger å legge lista så høyt at det er snakk om å leie lokaler til en barnebursdag er det ingen grunn til å klage, og syte !  

Undres bare på hvor stort lokale dere må ha den dagen  da barna  skal konfirmeres, og hvor mange år dere må ha til å skrive gjestelisten. ?  Trur du skal fortsette med å bygge terrasse stakkar. 

Her i huset har vi 5 voksne barn som forlengst er komt inn i voksenalderen, og det samtlige konfirmasjoner ble holdt hjemme,og og har bare unntaksvis leid lokaler  til barnadåper. 

Anonymkode: a3a4f...7cf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere som snakker om at menn gjør mange skjulte oppgaver som vi kvinner ikke får med oss, kan dere ramse opp noen av disse oppgavene?

Jeg har vært skilt i ti år, men har enda ikke støtt på en oppgave jeg ikke også gjorde da jeg var skilt. Så jeg lurer veldig på hva de er alle disse skjulte oppgavene som kun menn kjenner til. Jeg må jo ha et voldsomt stort vedlikeholdsetterslep når jeg har bodd her uten en mann i 11 år. 

Anonymkode: 71afa...0b8

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere som snakker om at menn gjør mange skjulte oppgaver som vi kvinner ikke får med oss, kan dere ramse opp noen av disse oppgavene?

Jeg har vært skilt i ti år, men har enda ikke støtt på en oppgave jeg ikke også gjorde da jeg var skilt. Så jeg lurer veldig på hva de er alle disse skjulte oppgavene som kun menn kjenner til. Jeg må jo ha et voldsomt stort vedlikeholdsetterslep når jeg har bodd her uten en mann i 11 år. 

Du har selvfølgelig ikke bil, veranda, hage, dusjsluk, takrenner eller gressklipper i livet ditt! Hvordan holde noe man ikke eier vedlike! 

😂

Anonymkode: bc662...617

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom dere velger å legge lista så høyt at det er snakk om å leie lokaler til en barnebursdag er det ingen grunn til å klage, og syte !  

Undres bare på hvor stort lokale dere må ha den dagen  da barna  skal konfirmeres, og hvor mange år dere må ha til å skrive gjestelisten. ?  Trur du skal fortsette med å bygge terrasse stakkar. 

Her i huset har vi 5 voksne barn som forlengst er komt inn i voksenalderen, og det samtlige konfirmasjoner ble holdt hjemme,og og har bare unntaksvis leid lokaler  til barnadåper. 

Herregud, tenk deg hvor privilegert man må være for å faktisk bruke tid på sånne trivielle spørsmål… og så på toppen av det hele bli sliten av det! 😂

Hvem skal vi invitere? Ola vil invitere hele kullet, men det blir vel for mange? Kan jo evt sjekke hva det koster å leie gymsalen. Eller så kan vi invitere bare guttene, men han leker jo mest med jentene. Kan vi invitere bare de nærmeste, eller er det dårlig mtp klassemiljøet?

Svar: Kommer an på barnets alder og antall elever på kullet. Dette er ikke nok info til å svare.

-Hvordan skal vi sende ut invitasjoner? Ola synes det er gøy med lapper, det må vi få skrevet ut. Men sikkert også lurt med melding til foreldrene, hadde vi ikke en liste med nummerer til alle i klassen?

Svar: Begge deler. Finner vi ikke klasselister kontakter vi skolen.

- Hva skal vi servere? Et av barna tåler ikke gluten, og et av barna spiser bare vegetar. Er det flere hensyn å ta jeg ikke vet om? Og det er jo så mye sukker hele tiden, kanskje vi skulle funnet på et litt sunnere alternativ? 

Svar: Det tar vi i mailen til foreldrene. Det blir pizza, vi lager 1 margherita og 1 med glutenfri bunn, og så ser vi om det dukker opp noe mer (diabetes osv). Gelé er uansett glutenfritt. Dette er ikke vanskelig.

-Ola vil ha sjørøvertema. Gøy, da må vi få kjøpt inn litt stæsj til det. Og så må vi jo ha skattejakt, da må jeg få fiksa skattekart og premie. Vent, passer sjørøverkostymet hans fortsatt? Det må jeg huske å få sjekka før bursdagen. 

Svar: Sjørøvertema betyr sjørøver-borg-kake! Med lakris-kanoner og smågodt-krokodiller i en vollgrav av blå gelé rund! Og lik av seigmenn som ligger strødd, og gjerne mangler et bein eller en arm, i ferd med å bli spist av en krokodille! Og med sånn cocktail-pinne-sverd i plast stikkende ut gjennom magen! Dette holder du deg unna, jeg lager! Dette skal det gå historier om i nabolaget i lang tid!

… herregud, er dette stress? 😂

Anonymkode: 48d97...2b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har en kone. Og barn. Og Jeg har av og til tatt meg i å tenke noe slikt som følgende:

«Nå må du faen få fingeren ut, vi kan ikke sitte og kuke i en time med fargen på lysene på kaken eller hva det nå er du sitter og diller med. Jeg har 100 andre ting å gjøre, en av dem er å fordele og følge opp minst 90 av dem som jeg ikke kommer til å rekke over selv. Dette går rett og slett ikke, velg noe og bli ferdig!»

Men det sier jeg ikke. Tvert imot.

For jeg er jo glad i henne. Jeg vil ikke at alt dette stresset skal plage henne også. Jeg vil at hun skal ha det bra. Og hun ser ut til å kose seg med å lage flott barnebursdag, noe hun for øvrig er kjempeflink til også. Så jeg lar henne holde på med det.

Men det du sier er at hun kanskje egentlig går og irriterer seg over en eller annen idiot-feministisk forestilling om at "det er hun som gjør alt arbeidet"…?

Det tror jeg fortsatt ikke på. Du mener ikke alvor?

Nå skal jeg se bort fra ironien i at du snakker om å få fingeren ut og rekke over oppgaver, og har selv brukt halve søndagen på å kuke på KG når du egentlig skulle jobbe.

Ingen har påstått noe om hva din imaginære kone tenker eller irriterer seg over. 

Det er gjort forskning på dette, hvor også mennene i utvalget mente det var en skjevdeling. 

Det betyr ikke at det er det hos alle. Det betyr ikke at alle tenker på det. Det betyr ikke at alle irriterer seg om det.

Men det er et arbeid som er glemt. Du sier jo du sitter med planlegging av profilering og klager på at det er så mye jobb med egen bedrift. Ifølge deg er jo ikke planlegging jobb. Så jeg skjønner ikke hva du tyter om - du har jo verdens letteste jobb, å bare tenke på ting og planlegge. Sitte og dille med profilering. Velg noe og bli ferdig. 

Anonymkode: b1f37...25f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har selvfølgelig ikke bil, veranda, hage, dusjsluk, takrenner eller gressklipper i livet ditt! Hvordan holde noe man ikke eier vedlike! 

😂

Selvfølgelig har jeg det. Hvilken enebolig har ikke det?  
 Men sluk og takrenner krever jo minimalt med vedlikehold, det er kanskje to ganger i året, og tar virkelig ikke mye tid.
Bil er også bare 2-3 ganger i året.  
Vedlikehold av terrasse en gang i året.  
Gressklipping tar heller ikke mye tid.  
Disse tingene tar meg ikke mange timene totalt per år, og om man sammenligner det med tidsbruk på f.eks. klesvask blir det jo kun en fis i vinden. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fortsatt er 90 % av alle ansatta i brannvernet menn .

Fortsatt er 90 % av alle som jobber -innenfor bygg-og anlegg menn 

Fortsatt er 90 % av alle fiskere menn.

Fortsatt er 100 % av alle som føder barn kvinner, og kan dette endres ?

Fortsatt er 80 % av alle sykepleiere kvinner, og forslag til endring her ?

Fortsatt er 90 % av alle yrkessjåfører i landet menn. 

Fortsatt er  90 % av alle som som jobber innenfor skip-og offshore menn

Fortsatt er  90 % av alle som jobber innenfor mekanisk-industri (skipsverft) menn

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har jeg det. Hvilken enebolig har ikke det?  
 Men sluk og takrenner krever jo minimalt med vedlikehold, det er kanskje to ganger i året, og tar virkelig ikke mye tid.
Bil er også bare 2-3 ganger i året.  
Vedlikehold av terrasse en gang i året.  
Gressklipping tar heller ikke mye tid.  
Disse tingene tar meg ikke mange timene totalt per år, og om man sammenligner det med tidsbruk på f.eks. klesvask blir det jo kun en fis i vinden. 

Yo, det var ironi. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes masse forskning på dette.

Statistisk Sentralbyrå gjennomfører f.eks hvert tiende år det de kaller Tidsbruk-undersøkelsen. Og allerede for over et tiår siden ble det klart at menn har passert kvinner i samlet arbeidstid (dvs arbeid i og utenfor hjemmet totalt).

(Og ja, jenter: Hvis dere jobber mindre enn ham faller mer av husarbeidet på dere. Det er faktisk slik de voksnes verden fungerer…)

Så det er klart, menn som "ikke gjør en dritt" eksisterer jo. Men det er langt fra normen. Og da må nødvendigvis også kvinner som "ikke gjør en dritt" også eksistere for at det samlede snittet skal kunne bli det som SSB har kartlagt.

At skilsmisser i Norge primært skyldes noe slags "tredje skift som faller på kvinner" kan vi derfor utelukke som noe som selv i beste fall bare var sant for mange år siden.

Tviler på at du har følt problemet på kroppen.

Hvis du leser her inne og snakker med folk, så er det faktisk flere kvinner som sier det var en befrielse å skille seg og bli alene med ungene, for da slapp de å rydde opp etter et voksent barn i tillegg som aldri bidro med noe. 

Anonymkode: 005c8...57d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har en kone. Og barn. Og Jeg har av og til tatt meg i å tenke noe slikt som følgende:

«Nå må du faen få fingeren ut, vi kan ikke sitte og kuke i en time med fargen på lysene på kaken eller hva det nå er du sitter og diller med. Jeg har 100 andre ting å gjøre, en av dem er å fordele og følge opp minst 90 av dem som jeg ikke kommer til å rekke over selv. Dette går rett og slett ikke, velg noe og bli ferdig!»

Men det sier jeg ikke. Tvert imot.

For jeg er jo glad i henne. Jeg vil ikke at alt dette stresset skal plage henne også. Jeg vil at hun skal ha det bra. Og hun ser ut til å kose seg med å lage flott barnebursdag, noe hun for øvrig er kjempeflink til også. Så jeg lar henne holde på med det.

Men det du sier er at hun kanskje egentlig går og irriterer seg over en eller annen idiot-feministisk forestilling om at "det er hun som gjør alt arbeidet"…?

Det tror jeg fortsatt ikke på. Du mener ikke alvor?

Dere snakker ikke sammen om alt dette? Ikke rart du har en del skivebom når det gjelder temaet... 

Anonymkode: 077f9...f28

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er vel ganske vanlig at man lar alt gå litt for "lut og kaldt vann" når man har mange. Mens når man har få så legger man en del ekstra i det for å lage spesielle og individuelle minner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vent litt… har du på en eller annen måte fått for deg at du "tenker" mer enn jeg gjør? Og du derfor "gjør mest", på en eller annen måte?

Det kan da ikke være mulig…?

Jeg driver en bedrift med ansatte, ditt naut! Tror du at du "tenker på barnebursdag", og derfor på en eller annen måte "gjør mer tankearbeid" enn meg? 🤣🤣🤣

Er det DENNE vrangforestillingen dere har sullet dere borti?

Å drive familien AS eller en bedrift. Er akkurat det samme. Bedrift er faktisk lettere. 

Det er mye logistikk som skal på plass, og det er sjeldent man har ulydige ansatte 😂

Ja jeg bruker mer av min hjernekapasitet. Det er jeg faktisk overbevist om.

Om det er mer nyttig. Det er en helt annen sak...

Er da ingen vrangforestilling dette.

Mannfolk i alle generasjoner rømmer på arbeid så de slipper å forholde seg til det...

Er da en viden kjent kjensgjerning det.

De takler ikke støy, ikke bråk og Gud forby at de må skifte en bleie eller tørke spy etter sitt eget barn, mens de tenker over alt som skulle vært gjort.

Logistikken har i noen hjem tatt så overhånd at med mindre han er en superelsker, så er det middagsplanene som opptar hjernekapasiteten 😂

Har aldri kost meg så mye som de gangene jeg kunne gå å klippe gresset i fred og ro skal jeg si deg 😆

For å understreke mitt poeng så kan du bare se denne filmsnutten her. 

Det topper seg snart nemlig 😂

Anonymkode: e7952...a76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fuck yeah vi skal ha sjørøver-bursdag!!!

Finne en sjokolade-drage vi kan ha stående oppå tårnet?

Skattejakt etter snop. Må graves opp i hagen der det er merket med X på kartet.

Far i full Sabeltann-mundur, det sier seg selv. Eller kanskje heller Langemann, så kan mor glede seg til litt alene-tid etterpå.

Dette blir helt kanon – pun intended!

Men nå, tilbake til å planlegge konferanse.

IMG_2259.webp

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fortsatt er  90 % av alle som jobber innenfor mekanisk-industri (skipsverft) menn

Hva har dette med fordeling av husarbeid og tredje skiftet å gjøre?  
Jeg etterspurte skjulte husarbeidsoppgaver i hjemmet som flere menn skryter av. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

70% av medisinstudentene er kvinner

55% av de som tar høyere utdannelse er kvinner, med en sterkt økende trend

Jenter har i snitt 44,3 grunnskolepoeng, mot gutters 39,7 poeng. 

Og nå må en god del av disse i tillegg til å dra det økonomiske lasset, dra det praktiske lasset.

Resultatet ser vi i stadig flere bitre og enslgie menn i samfunnet generelt, og særlig her inne. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du (og artikkelen) snakker om det andre skiftet, husarbeid. 
Av de jeg kjenner som er skilt, er det ikke skjevfordeling av husarbeidet de oppgir som årsak, men utroskap, forskjellige verdier, manglende investering i familien/barna/det tredje skiftet(det sosiale, det langsiktige)… ikke at den ene/mannen rotet og ikke vaska. 

Men ut fra hva jeg leser her, vil jeg tro skjevdeling av både andre og tredje skift er en hyppig årsak, mennene som beskrives her er jo udugelige som partnere, fedre og i det hele tatt i livet virker det som. 

Anonymkode: 4a10d...095

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du (og artikkelen) snakker om det andre skiftet, husarbeid. 
Av de jeg kjenner som er skilt, er det ikke skjevfordeling av husarbeidet de oppgir som årsak, men utroskap, forskjellige verdier, manglende investering i familien/barna/det tredje skiftet(det sosiale, det langsiktige)… ikke at den ene/mannen rotet og ikke vaska. 

Men ut fra hva jeg leser her, vil jeg tro skjevdeling av både andre og tredje skift er en hyppig årsak, mennene som beskrives her er jo udugelige som partnere, fedre og i det hele tatt i livet virker det som. 

Anonymkode: 4a10d...095

Neida det er håp for fedrene.

De må bare vite hva knappene på støvsugeren betyr, kunne lage en omelett, sette på en vask samtidig som de hjelper minsten med lekser 😂

Ta det med ro. Pust med magen. En ting av gangen.

Hastverk er lastverk.

Før du vet ordet av det har omeletten svidd seg og hybelkaninene vokser i takt med skittentøyskurven 😂

For vi hadde jo glemt at vi skulle på langtur i skogen. Det er jo tross alt søndag må du vite.

Eller er søndag mors bakedag slik at det blir boller til kaffen?

Take your pick 👆

Jeg oppfordrer alle som opplever de ikke har råderett over eget liv til å snarest skaffe seg det.

Man kan gjøre mye med rammene rundt om man vil.

Det er ihvertfall veldig typisk norsk å klage 😂 Er visst ikke nordmann om man ikke klager.

Ja da er visst ikke jeg norsk jeg 😆

Anonymkode: e7952...a76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Herregud, tenk deg hvor privilegert man må være for å faktisk bruke tid på sånne trivielle spørsmål… og så på toppen av det hele bli sliten av det! 😂

Hvem skal vi invitere? Ola vil invitere hele kullet, men det blir vel for mange? Kan jo evt sjekke hva det koster å leie gymsalen. Eller så kan vi invitere bare guttene, men han leker jo mest med jentene. Kan vi invitere bare de nærmeste, eller er det dårlig mtp klassemiljøet?

Svar: Kommer an på barnets alder og antall elever på kullet. Dette er ikke nok info til å svare.

-Hvordan skal vi sende ut invitasjoner? Ola synes det er gøy med lapper, det må vi få skrevet ut. Men sikkert også lurt med melding til foreldrene, hadde vi ikke en liste med nummerer til alle i klassen?

Svar: Begge deler. Finner vi ikke klasselister kontakter vi skolen.

Svar: Det tar vi i mailen til foreldrene. Det blir pizza, vi lager 1 margherita og 1 med glutenfri bunn, og så ser vi om det dukker opp noe mer (diabetes osv). Gelé er uansett glutenfritt. Dette er ikke vanskelig.

Svar: Sjørøvertema betyr sjørøver-borg-kake! Med lakris-kanoner og smågodt-krokodiller i en vollgrav av blå gelé rund! Og lik av seigmenn som ligger strødd, og gjerne mangler et bein eller en arm, i ferd med å bli spist av en krokodille! Og med sånn cocktail-pinne-sverd i plast stikkende ut gjennom magen! Dette holder du deg unna, jeg lager! Dette skal det gå historier om i nabolaget i lang tid!

… herregud, er dette stress? 😂

Nei, dette er absolutt ikkje noe stress !   

Tidligere ble barneselskaper, barnedåper, konfirmasjoner etc. arangert hjemme m/ nermeste familier. Konfirmasjonsdagen  bare nærmeste  familie, men  etteselskaper  innviterte ein  personer i   nære relasjoner, nabo slekt. 

De senere årene er det blitt en trend  å arangere i leide lokaler m/ buffermat,etc.  ettersom folk flest har fått bedre råd.  Konsekvensen er  blitt at mange foreldre mister noe at tilhørligheten til  planlegging, og organisering  bursdagselskaper. Menn har tatt seg av det praktiske, og  gjestelisten er oftest klar 1/2 år før.  

Det er bør vel vera heilt unødvendig å innvitere hele klassen, og bygda til fest. ?

AnonymBruker
Skrevet

Menn har en viss fare for å fase seg selv bort i forholdet, og etter noen år uti, og når slitasjen begynner å gjøre seg gjeldende, så kan fort kvinnen begynne å innse att ho greier seg faktisk greit uten, eventuelt blir det mindre arbeid uten. 

Jeg oppdaget det selv, att når jeg ble alene, så fikk jeg ei helt anna ro enn når vi var to, og mye bedre tid merkelig nok. 

Att en voksen person som du skal dele ett samliv med, og som en skal være med å oppdra barna med, gjør seg så uviktig att han lesser alt over på den andre, fordi det han gjør er mye viktigere, er jo litt rart? 

Her kunne jeg aldri si til han att han måtte gjøre noe fordi jeg var sliten, da ble det rett og slett ikke gjort. Mens han kunne fint unngå å gjøre noe av samme grunn, det betydde bare att jeg måtte ordne der.

Han hadde ikke ryggen min rett og slett. Og dette ble over tid, en stor belastning. Ble jeg syk innimellom som en faktisk blir, ble han mer irritert en støttende, spesielt om det betydde att han måtte utsette egne planer, han fikk adskillig mer og gjøre og det var synd i ham som måtte utsette alt det viktige. 

Han gjorde seg uviktig i samlivet ved å hevde seg mer viktig på generell basis.jobben var viktig, treningen, venner, hans velferd var viktigere en min.

Samtidig hadde han forventinger om att alt ordnet seg, dette selv om han ikke gjorde jobben. Mase kunne jeg ikke, for ingen menn liker vist en masete partner. 

Ingen orker ett slikt forhold i lengden, ikke menn heller, slitasjen blir for stor over tid, respekten forsvinner,følelser går over i irritasjon, en finner ikke positive grunntrekk hos partneren lenger. Samlivet blir deretter. Bruddet også, de ukene jeg har barna merker jeg faktisk ikke att jeg mangler en annen voksenperson ved min side. 

Nå har jeg lært å ikke stikke nesa borti hans saker, så han må selv finne informasjon om alt vedrørende ungene, selv finne ut om han har kalenderen open, finne klær, finne ork og tid og sjonglere hverdagen mellom unger, jobben og fritid. Det er ikke mitt problem lenger, selv klager han på att han har fått så liten tid til alt, mens jeg har fått mer tid til alt 

Rart, siden alt han gjorde var så viktig? 

Anonymkode: de300...38a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nå skal jeg se bort fra ironien i at du snakker om å få fingeren ut og rekke over oppgaver, og har selv brukt halve søndagen på å kuke på KG når du egentlig skulle jobbe.

Ingen har påstått noe om hva din imaginære kone tenker eller irriterer seg over. 

Det er gjort forskning på dette, hvor også mennene i utvalget mente det var en skjevdeling. 

Det betyr ikke at det er det hos alle. Det betyr ikke at alle tenker på det. Det betyr ikke at alle irriterer seg om det.

Men det er et arbeid som er glemt. Du sier jo du sitter med planlegging av profilering og klager på at det er så mye jobb med egen bedrift. Ifølge deg er jo ikke planlegging jobb. Så jeg skjønner ikke hva du tyter om - du har jo verdens letteste jobb, å bare tenke på ting og planlegge. Sitte og dille med profilering. Velg noe og bli ferdig. 

Anonymkode: b1f37...25f

Det er veldig komisk hvordan et par KGere desperat prøver å benekte det tredje skiftet😂

Forskningen er basert på studier der respondentene selv er menn. Disse mennene rapporterer selv om en skjevfordeling. Dette er altså menn som lever i en familiedynamikk der arbeid utenfor hjemmet er likestilt og praktiske oppgaver i hjemmet er likestilt.

Men enda har man altså et par stykker her som fortsatt synker dypere i kaninhullene sine og benekter selve eksistensen av alt dette ansvaret. Like fascinerende som det er absurd.

Anonymkode: 28f2f...003

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...