Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser meg kvalm på godteri. Enorme mengder. Flere ganger i uka skjer dette. Litt godteri blir det hver dag. Mat er jeg ikke så opptatt av, det er det hersens godteriet. 

De siste fem årene har jeg lagt på meg 30 kg. Jevnt og trutt opp fra 65 til 95 kg. Selvtilliten er på bunn. Sexlivet eksisterer ikke lenger. Skammet meg sånn over kroppen min, og det går nå utover det sosiale. 

Blir andpusten av å gå opp trappa. Hva kan jeg gjøre for å snu dette? Stoppe meg selv fra å synke ned i sofaen på kvelden med skåla full av smågodt. Det har liksom blitt min belønning. Noe jeg fortjener etter en slitsom dag med barn, jobb, fritidsaktiviteter, middagslaging, lekser og husarbeid.

Jeg orker ikke å ha det sånn her lenger. 

Anonymkode: 0317f...d91

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme, er grusomt og så vanskelig 

Anonymkode: 55a06...3da

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spiser meg kvalm på godteri. Enorme mengder. Flere ganger i uka skjer dette. Litt godteri blir det hver dag. Mat er jeg ikke så opptatt av, det er det hersens godteriet. 

De siste fem årene har jeg lagt på meg 30 kg. Jevnt og trutt opp fra 65 til 95 kg. Selvtilliten er på bunn. Sexlivet eksisterer ikke lenger. Skammet meg sånn over kroppen min, og det går nå utover det sosiale. 

Blir andpusten av å gå opp trappa. Hva kan jeg gjøre for å snu dette? Stoppe meg selv fra å synke ned i sofaen på kvelden med skåla full av smågodt. Det har liksom blitt min belønning. Noe jeg fortjener etter en slitsom dag med barn, jobb, fritidsaktiviteter, middagslaging, lekser og husarbeid.

Jeg orker ikke å ha det sånn her lenger. 

Er så populært med slankesprøyter nå. Kanskje det er noe?

Anonymkode: 6329a...760

AnonymBruker
Skrevet

Om du spiser nok og sunn nok mat hver dag, og får i deg nok omega3, og den maten du spiser gir deg et stabilt blodsukker, da slipper du det voldsomme sukkersuget.

Anonymkode: d2e26...02a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er så populært med slankesprøyter nå. Kanskje det er noe?

Prøvde det, men jeg ble skikkelig dårlig. Voldsom diaré i en uke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Prøvde det, men jeg ble skikkelig dårlig. Voldsom diaré i en uke. 

Såpass ja. Det er ikke bra. Jeg går på mysimba. Gikk ned 15 kilo, men nå har det vært stopp i 1 år og vekten står stille. Har de siste ukene fastet i 16 timer pr døgn. Det har hjulpet og vekta er på vei ned igjen. Jeg heier på deg og dette skal du klare 

Skrevet

Det som hjalp meg var å bli redd for helsa mi, med 30-40 kg for mye på kroppen er det noe å være bekymret for. Jeg ønsker å ha god helse for å kunne være tilstede for familien og ikke minst meg selv. Vi har bare én helse og det er vår egen oppgave å passe på den. Jeg hadde ulike vondter i kroppen som også gjorde det vanskelig å komme i gang. Løsninga var å gjøre dette til en ny jobb som skal gjennomføres; daglig aktivitet og 3 dager i uka med HIIT (intervall eller motbakke). Jeg kunne ikke jogge pga kranglete knær, men gikk med god tempo og i bakker.
Godteri kun lørdager, men en sjokoladerute til ettermiddagskaffen tar jeg hver dag. Matvanene ble lettere jo bedre form jeg ble i.

Dette hjalp meg, men det krever at man bestemmer seg for det. Dette er 30 kg og 2 år siden, rutinene har jeg beholdt og nå har jeg også startet med styrketrening☺️

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

veronica<3, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...