AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:13 #1 Skrevet lørdag kl. 21:13 Inspirert av den andre tråden, er denne kun ved hvilken alder dere begynte å se rynker/linjer? Anonymkode: d7733...0b3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:17 #2 Skrevet lørdag kl. 21:17 Jeg begynte å se allerede i 20-årene. Dette er konsekvensen av solariumbruk i tenårene. Anonymkode: 79e6d...e1c 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:20 #3 Skrevet lørdag kl. 21:20 Det kommer an på blant annet solariumsbruk og røyking mm Anonymkode: 2f8fc...d00
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:25 #4 Skrevet lørdag kl. 21:25 Å fylle 42 drepte huden i ansiktet mitt Anonymkode: fe63d...1d1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:26 #5 Skrevet lørdag kl. 21:26 Synes det er utrolig trist at dette er hva folk tenker på. Anonymkode: 7fa97...2d0 4 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:32 #6 Skrevet lørdag kl. 21:32 Jeg er 39 og har ingen tegn til rynker. Kun smilerynker når jeg ler osv, men det hadde jeg jo da jeg var 19 også, på et vis. Anonymkode: 67213...458
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:40 #7 Skrevet lørdag kl. 21:40 Er 44 og har ingen rynker. Men regner med det kommer snart, selvom jeg har gode gener på hud og hår. Anonymkode: cfd79...2f2
Grønnsaksvaffel Skrevet lørdag kl. 21:43 #8 Skrevet lørdag kl. 21:43 Aner ikke - har ikke brukt energi på å bry meg om det.
Tvist Skrevet lørdag kl. 21:48 #9 Skrevet lørdag kl. 21:48 Kanskje i slutten av 30 åra. Men synes ikke nødvendigvis det er ille. Rynker på menn kan være tiltrekkende synes jeg, så det er det kanskje på kvinner også? Har rynker, ikke botox, og ingen problemer med å få dater.
Molly70 Skrevet lørdag kl. 21:51 #10 Skrevet lørdag kl. 21:51 Er mye genetisk, har god gener på det området men har begynt å få noen grå hår som på en måte står i stil til mitt blonde hår 🤣 bryr meg ikke så mye egentlig. Er nå 55 D
Strigiformes Skrevet lørdag kl. 21:52 #11 Skrevet lørdag kl. 21:52 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Inspirert av den andre tråden, er denne kun ved hvilken alder dere begynte å se rynker/linjer? Anonymkode: d7733...0b3 Rynker er så fint. Spesielt smilerynker 🙌 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:45 #12 Skrevet søndag kl. 05:45 Jeg er 43, og har kun linjer rundt øynene når jeg smiler. Har solt meg mye, og var ikke så god på å bruke solkrem. Men har gode gener, og så har jeg fortsatt en del underhudsfett i ansiktet. Jeg har ikke noe i mot å ta små grep for å hindre aldring. Tar blant annet IPL. Men akkurat linjene rundt øynene gjør jeg ingenting med, synes raskt det er slike ting som gjør at "litt hjelp" begynner å se kunstig ut. Anonymkode: 52cb6...444
Myml1 Skrevet søndag kl. 05:54 #13 Skrevet søndag kl. 05:54 Begynte å få linjer etter fylte 30 år. Om jeg holder meg hydrert nokk, viser de lite. Om jeg har en dårlig periode og drikker lite vann, blir jeg veldig gammel i ansiktet
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:00 #14 Skrevet søndag kl. 06:00 Jeg samler på rynker overalt,jeg skal ha mange av de. Anonymkode: 98cef...12b 2
Roci Skrevet søndag kl. 11:33 #15 Skrevet søndag kl. 11:33 Det er forskjell på såkalte mimikkrynker som f.eks. smilerynker, "sinnarynke", marionettelinjer (linjen fra nese ingen til munnviken) og horisontale linjer/rynker i pannen. Disse rynkene skyldes i hovedsak gjentatte muskelsammentrekninger i ansiktet, og selv om de blir mer markerte med alderen, er de i seg selv ikke først og fremst et tegn på aldring. Fine linjer og rynker i selve huden, som på bildet under, skyldes derimot aldring. Faktorer som manglende solbeskyttelse, forurensning, røyking, sterk kulde, uttørking av huden osv. kan fremskynde denne typen rynker, og omtales da ofte som for tidlig hudaldring. Fet og kombinert hud er ofte rynkefri lenger enn tørr/dehydrert hud. I tillegg spiller gener en rolle. Med andre ord vil det være individuelt når de ulike typene rynker begynner å bli synlige hos den enkelte.
Grüner Skrevet søndag kl. 15:27 #17 Skrevet søndag kl. 15:27 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det kommer an på blant annet solariumsbruk og røyking mm Anonymkode: 2f8fc...d00 Det er også veldig individuelt pga hudtype og gener. Det spiller faktisk enda mer inn! 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:53 #18 Skrevet søndag kl. 15:53 Statistisk sett gjør man små aldrigsbyks rundt 42-45 og rundt 60. Da får man ofte den følelsen av å våkne opp en dag og bare SER alderen sin. Anonymkode: 62653...4de 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:18 #19 Skrevet søndag kl. 16:18 Rynker er jo bare fint. Hengehud, pløsehud, poser og dvask derimot.... Anonymkode: 6735b...753
Phoenix Heart Skrevet søndag kl. 16:24 #20 Skrevet søndag kl. 16:24 Ingen rynker her enda, jeg er i midten av 40 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå