Gå til innhold

Hvilke biler ser du i trafikken og ruller automatisk med øynene for?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Morsom tråd egentlig 😅 Kjenner flere som har kjørt Tesla siden den kom og er helt frelst og vil ikke kjøre annet. For meg er den alt for stor så helt uaktuelt sånn sett. Vil dessuten vente med elbil til man kan fylle el like lett som bensin 👍

Anonymkode: 9f6dc...585

Hvordan tenker du at det er vanskelig å lade en elbil? Det er jo superenkelt 😊

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ruller øynene for HVIT Tesla.. det er så mange av de at det ser ut som en flokk med sauer ! Latterlig 

• Liker 1
Skrevet

Biler med synlige skader. Som kantkjørte felger og riper på fangere.
Det er biler jeg holder meg langt unna.

Skrevet

Veldig kjedelig med så mange sjelløse tesla, men har ikke så mye i mot dem (hatt selv før musk ble nazist).
Men Hongqi er en grusom bil, ser ut som en gammel, halvplanene fjordplog på veien. 

Ford f150, særlig med sånne offroad dekk og bredere slik at de tar opp hele veien har noen komplekser tenker jeg. 

Suzuki cross, vinrød rav4 eller Subaru er alle eid av 75 pluss og man bør holde litt avstand. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Akkurat det er ikke Hongqi alene om. Til tross for at lav luftmotstand er viktigste egenskap når det gjelder å utnytte batteriene er  trendy design viktigere. Og, utrolig nok, er det butt front "alle" skal ha. Tesla-kjøpere er et hederlig unntak.

Klenodium? Det må du forklare nærmere.

Anonymkode: 3d73d...3a4

Den mest aerodynamiske formen er dråpeformen, noe Hongqien ikke er så innmari langt unna. Dymaxion klarte det best.

Klenodium fordi "Rødt Flagg" for det meste var en tildelt bil før, vanskelig for lekfolk å få eie. Så får vi en slik til Norge. Kanskje ikke verdens beste eller peneste bil, men plenty sær og veldig interessert for bilfolk av den grunn.

mommyaka skrev (2 timer siden):

Men...lite forsvar til Tesla biler...de har det teiteste steder for å blinke.. nemlig på rattet. Vet mange som sier a dette blir tullete når de svinger og det skjønner jeg 

IMG_20251009_201756.jpg

Du får nå kjøpt retrofit med blinklysbetjening til 595 USD.

Anonymkode: 34c39...202

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 23.23):

Audi, BMW, Porche og Tesla. Her jeg bor er det noe av de verste sjåførene. Eller kanskje de verste bilene. De manger iallefall blinklys. Drit i om folk står og venter på ei luke for å komme se ut på veien, de svinger av uten noe som helst indikasjon og der mistet man luken man trengte! Eller prøv å kjøre i venstre fil i rush....der kommer de opp bak deg, legger seg inntil som et klistremerke og flasher mes lysene..unna vei! Tuter gjerne også Spiller liten rolle om det ligger 100 biler foran, så de kommer ikke raskere frem uansett. Eller at de legger seg i venstre fil for å snike lenger frem i stilltående kø i høyrefila....så presser de seg inn lenger fremme..veldig klassisk. Og ja, en ting til...i påkjøringfelt på motorvei, hvor de fleste kjører til endes også fletter ved enden av påkjøringsfelt, der kommer disse bak og presser seg ut helt i starten av feltet,slik at de skaper uro  i rekkene, istedenfor å følge flytene....det er me, myself & I som gjelder.

Anonymkode: ced2b...a17

Oj, du burde nok lære en del mer ( veldig mye ) om bilkjøring og regler, og særlig fletting tydeligvis 🤯🙄

Anonymkode: a6945...be5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Den mest aerodynamiske formen er dråpeformen, noe Hongqien ikke er så innmari langt unna. Dymaxion klarte det best.

Klenodium fordi "Rødt Flagg" for det meste var en tildelt bil før, vanskelig for lekfolk å få eie. Så får vi en slik til Norge. Kanskje ikke verdens beste eller peneste bil, men plenty sær og veldig interessert for bilfolk av den grunn.

Du får nå kjøpt retrofit med blinklysbetjening til 595 USD.

Anonymkode: 34c39...202

Hm, man skal vel blinke FØR man svinger……?

Anonymkode: a6945...be5

Skrevet
Myml1 skrev (På 9.10.2025 den 22.07):

Jeg ruller øynene for HVIT Tesla.. det er så mange av de at det ser ut som en flokk med sauer ! Latterlig 

Haha, Tesla y har hvit som standard fargen uten pristillegg, derav mange.

For øvrig er det interessant at folk tar opp at Tesla er Nazibil. Hva med VW? Når ble det ok? Selve definisjonen av nazibil.

Tesla Y er den billigste bilen med den størrelsen, motoren og rekkevidden på markedet. Bor i rekkehusområde og maaange av småbarnsfamiliene kjører den her, tviler på at alle er nazister, men at det var mest verdi for pengene.

Og nei, kjører ikke Tesla selv, men en halvgammel Volvo. Tesla er dog på listen over alternativer når jeg må bytte den ut.

Og jeg er såpass harry at jeg synes Hongqien er dødskul foran, men dessverre stygg bak😂

Eneste bilene jeg reagerer på er de som er såpass rustne og gamle at det nok ikke er trafikksikkert at de er på veiene.

Anonymkode: 664ab...367

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vet ikke om ruller med øynene er riktig, men stort sett, så er det fire merker jeg følger ekstra nøye på med da de av en eller annen grunn ofte ikke bruker blinklys, tar uventede forbikjøringer, også på høyre side og de ofte ligger å presser bak, noe jeg synes er ekstremt irriterende.
- Tesla
- BMW
- Audi
- Mercedes
De er så overrepresentert når det kommer til lite bevisst kjøring og høy egofaktor at de skiller seg tydelig ut i trafikken.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 17.28):

Toyota Aigo, VW e-up, Tweezy eller slike biler. Sikkert billig og grei men det ser jo totalt noldus ut. Med en dame bak rattet som bruker ryggekameraet, så er komikken komplett. 

Anonymkode: 964ab...61e

ikke sant det er viktig å stå på parkeringsplassen og observere mens en kvinne parkerer? samtidig som at du har en liksom-popcorn i hånden. jeg blir alltid superstresset når en sånn dude står der og glor på parkeringen min. parkerer skikkelig dårlig sånn at han får roen i seg og tenker: snufs, jeg har alltid rett.

Anonymkode: 0e917...4cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Haha, Tesla y har hvit som standard fargen uten pristillegg, derav mange.

For øvrig er det interessant at folk tar opp at Tesla er Nazibil. Hva med VW? Når ble det ok? Selve definisjonen av nazibil.

Tesla Y er den billigste bilen med den størrelsen, motoren og rekkevidden på markedet. Bor i rekkehusområde og maaange av småbarnsfamiliene kjører den her, tviler på at alle er nazister, men at det var mest verdi for pengene.

Og nei, kjører ikke Tesla selv, men en halvgammel Volvo. Tesla er dog på listen over alternativer når jeg må bytte den ut.

Og jeg er såpass harry at jeg synes Hongqien er dødskul foran, men dessverre stygg bak😂

Eneste bilene jeg reagerer på er de som er såpass rustne og gamle at det nok ikke er trafikksikkert at de er på veiene.

80 år siden folkevogn var drevet av nazister da, så får være måte på å bære nag😅

Skrevet
Bokormsen skrev (3 timer siden):

80 år siden folkevogn var drevet av nazister da, så får være måte på å bære nag😅

Så Tesla er ok om noen år? Jeg har sjeldent hørt om noen som bryr seg nevneverdig om politiske syn og historie til menneskene som driver og eier et bilfirma. Tesla er liksom i en egen særklasse der. Veldig merkelig egentlig, det er en bil som alle andre. 

Tenk at samfunnet har sunket såpass og at folk har så mye fritid at de bruker tid på å hate et bilmerke mange kjøper fordi det er beste alternativet for mange økonomisk. Ganske komisk i grunn.  
Hilsen Volvo-eier, som gjerne blir Tesla-eier etter hvert (eller en Volvo til om jeg har råd til det..)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (På 5.10.2025 den 16.27):

Tesla ja.... Mange som kjører de bilene ser ut til å lage sine egne regler ute på veien. Mange er sløve på å bruke blinklys også 🙄 

Jeg kjører Tesla og bruker alltid, uten unntak, blinklys. Det har jeg gjort siden jeg fikk førerkort for manuelt gir en gang for ørten år siden. Har ikke tenkt å slutte med det. 
Det står i brukermanualen at man kan forlenge tiden blinklyset blinker- men de fleste andre Teslaeiere virker som de aldri har lest et pøkk av brukermanualen 🫥 

Var vel ei dame her inne som hadde lånt mannens Tesla og ripet opp siden da hun skulle rygge. «En stor stein blablabla». Altså, Teslas sidespeil vrir seg slik at man kan se bedre bakover når man rygger, i tillegg til ryggekameraet. Er det en stein på siden, så ser man jo da i sidespeilet?! Hva f tror man sidespeilene er til- pynt? 😑

Biler i trafikken jeg ruller øynene for er blant annet alle de SUV-ene der sjåføren ikke klarer å kjøre på «sin side» av veien, men må gjøre midt i.
De som kjører som svin og driter i fartsgrenser. Det er aldri en eneste politibil i nærheten når jeg ser fartsgalninger på veien. 
De som kjører altfor nærme bilen din og prøver å presse deg til å kjøre fortere. Når det er 40-og 50-sone så kan de folkene gi beng, for jeg kjører i 40 og 50 og ikke fortere. 

• Liker 2
Skrevet
Amantha skrev (11 timer siden):

Jeg kjører Tesla og bruker alltid, uten unntak, blinklys. Det har jeg gjort siden jeg fikk førerkort for manuelt gir en gang for ørten år siden. Har ikke tenkt å slutte med det. 
Det står i brukermanualen at man kan forlenge tiden blinklyset blinker- men de fleste andre Teslaeiere virker som de aldri har lest et pøkk av brukermanualen 🫥 

Var vel ei dame her inne som hadde lånt mannens Tesla og ripet opp siden da hun skulle rygge. «En stor stein blablabla». Altså, Teslas sidespeil vrir seg slik at man kan se bedre bakover når man rygger, i tillegg til ryggekameraet. Er det en stein på siden, så ser man jo da i sidespeilet?! Hva f tror man sidespeilene er til- pynt? 😑

Biler i trafikken jeg ruller øynene for er blant annet alle de SUV-ene der sjåføren ikke klarer å kjøre på «sin side» av veien, men må gjøre midt i.
De som kjører som svin og driter i fartsgrenser. Det er aldri en eneste politibil i nærheten når jeg ser fartsgalninger på veien. 
De som kjører altfor nærme bilen din og prøver å presse deg til å kjøre fortere. Når det er 40-og 50-sone så kan de folkene gi beng, for jeg kjører i 40 og 50 og ikke fortere. 

Fint å vite at Tesla også, har en brukermanual! Det skulle man faktisk ikke tro de hadde.

Skrevet
tdm900 skrev (14 minutter siden):

Fint å vite at Tesla også, har en brukermanual! Det skulle man faktisk ikke tro de hadde.

Den er på skjermen, for de av oss som vil sette oss inn i hele bilen. 

Det jeg irriterer meg absolutt mest over med en del andre Teslaeiere, er deres  fullstendige mangel på lyst til å bruke blinklyset. Man skulle tro at i dagens verden, der man er på skjerm for gudvethva, at man hadde hatt interesse for hvordan man kan gjøre det best mulig for Teslaen. Neeeeida 🤦🏼‍♀️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ingenting om biler og merker men Tesla cybertruck er vel den teiteste penisforlengeren jeg ser på veiene. Heldigvis et sjeldent syn i Norge. 

Anonymkode: 08abe...bda

Skrevet
Amantha skrev (1 time siden):

Den er på skjermen, for de av oss som vil sette oss inn i hele bilen. 

Det jeg irriterer meg absolutt mest over med en del andre Teslaeiere, er deres  fullstendige mangel på lyst til å bruke blinklyset. Man skulle tro at i dagens verden, der man er på skjerm for gudvethva, at man hadde hatt interesse for hvordan man kan gjøre det best mulig for Teslaen. Neeeeida 🤦🏼‍♀️ 

Til stadighet når jeg ser Teslafører bruker blinklys, er jeg like overrasket hver gang det blinker og viser tenkt retning. 

Skrevet
tdm900 skrev (22 minutter siden):

Til stadighet når jeg ser Teslafører bruker blinklys, er jeg like overrasket hver gang det blinker og viser tenkt retning. 

Ja, de som faktisk bruker det. 

AnonymBruker
Skrevet

Personlige bilskilt😵‍💫  Det er bare så harry og latterlig😂😂

Anonymkode: 1acce...da3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2025 den 14.33):

Hvordan tør noen å vise deg i den bilen?? Blir flau bare av å se den.

f3c9f024-f861-40d5-b953-1e7beb9ee24d

Anonymkode: 3d73d...3a4

Bilen er grisestygg, men utrolig god å sitte i faktisk. Det er faktisk den beste bilen jeg har prøvesittet noen gang.

I mine øyne er bilen helt feilproposjonert, må være tegnet i fylla. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...