AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:28 #21 Skrevet onsdag kl. 14:28 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei jeg skjemmes ikke, men det bør kanskje du som svarer meg frekt. Jeg spør her inne, fordi jeg har aldri vært i en situasjon før der jeg må si nei til bolig etter bolig på grunn av at utekatter ikke blir akseptert i borettslaget eller av utleier. Om tre og en halv uke står jeg på gaten, fordi jeg ikke får hverken kjøpt eller leid meg bolig der utekatt er akseptert. Ts Anonymkode: 39b50...6f2 Nå er ikke jeg vedkommende du siterte, men du må jo ha støtte på dette når du leide nå også. For det er ikke sånn at det å få leid eventuelt kjøpt med katt er et nytt problem. Dette har vært en utfordring for katteeiere i mange år. Anonymkode: 3f7a6...5af 2
Million Skrevet onsdag kl. 14:34 #22 Skrevet onsdag kl. 14:34 Har du prøvd å legge ut en egen annonse? Overskrift "kvinne med katt trenger et sted å bo i xxxx" ? 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:23 #23 Skrevet onsdag kl. 15:23 Million skrev (48 minutter siden): Har du prøvd å legge ut en egen annonse? Overskrift "kvinne med katt trenger et sted å bo i xxxx" ? Ja uten hell Ts Anonymkode: 39b50...6f2
endo Skrevet onsdag kl. 15:34 #24 Skrevet onsdag kl. 15:34 Jeg har en "inneute" katt, hun har fri tilgang til en liten veranda, og mulighet til å evt gå ut før og etter jeg er på jobb. Hun velger vanligvis bare å ligge på verandaen og titte på fuglene. Og velger være ute sånn ca 2 netter i uka. 1
Diamant20 Skrevet onsdag kl. 21:34 #25 Skrevet onsdag kl. 21:34 Jeg har nå en pus som er født ute og levd hele sitt liv ute som 100% innekatt. I starten var det en selvfølge siden han var livredd mennesker, men nå er han blitt veldig kosete - og er fortsatt innekatt. Ikke en gang har han prøvd å stikke ut, eller ha interesse for det. Han kikket litt i vinduene i starten, men prøvde aldri på dører eller noe sånt. Har også passet en pus som hjemme hos seg selv er ekstremt glad i å være ute, men som trivdes helt fint som innekatt hos meg i en del uker pga sykdom. Hun prøvde heller ikke å stikke av. Så jeg tenker det kan gå bra. Det viktigste er nok å være forberedt på at kattene vil kreve mer oppmerksomhet. Ikke bare aktivisering, men også kos og prating er min erfaring 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:50 #26 Skrevet onsdag kl. 21:50 Det kommer nok mye ann på personligheten på katten. Anonymkode: e683e...3e4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:51 #27 Skrevet onsdag kl. 21:51 Fordelen du har ts er at du kjenner katten din allerede. Så lenge vi ikke gjør det så er det vanskelig å gi råd, men jeg kan dele min erfaring likevel. Jeg hadde to katter som har vært innekatter hele livet. Begge er rasekatter som anbefales å holdes inne. Gutten min taklet det fint, men satte pris på å være med ute når solen skinte, og gikk inn igjen fort. Jenten var mer fokusert på hva som skjedde ute enn inne, og patruljerte mellom vinduene. Når hun hadde vært ute ville hun ut igjen umiddelbart. Nå som jeg har mistet han kjeder hun seg enda mer, og insisterer på å gå ut og være en «vanlig» utekatt til tross for tynn pels. Det ville ikke være noe problem å skulle flytte med gutten som ikke vandret og kunne trives på balkongen, men hun ville gått på veggene og vært ulykkelig uten å få leve ut den delen av seg. du kan ganske enkelt teste han, og forberede han ved å stenge døren og ikke slippe han ut når han ber om det. Anonymkode: 003d8...f07 2
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet torsdag kl. 15:13 #28 Skrevet torsdag kl. 15:13 (endret) Den blir vant til det den må, men den må jo ikke kun være på veranda. Du kan trene katten til å gå i bånd, så kan katten din fortsatt være ute, men denne gang under ansvarlig oppsyn. Edit: et merkelig konsept, faktisk et falskt dilemma, dette med katter som presenteres som enten ute eller inne. De kan, og bør, være begge deler- det er opp til deg som eier å få det til på en ansvarlig måte. Noe mange katteeiere ikke evner å ta innover seg. Endret torsdag kl. 17:46 av VisningsnavnPÅKREVD 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:26 #29 Skrevet torsdag kl. 15:26 Har hatt flere såkalte seniorkatter av begge kjønn. Elsker å være ute uansett alder. Anonymkode: c6565...a24 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:27 #30 Skrevet torsdag kl. 15:27 Jeg trenger også å bytte bolig ifht livssituasjon. ( leiemarked) - er alenemor. Vi har en utekatt på 10 år. Det begrenser mye,da vi ikke vil omplassere . Han er en del av familen. Å sperre ham inne er ikke et alternativ . Min eneste løsning for oss som familie,er å finne en ekstra inntekt ,så vi kan bo der vi bor/ andre alternativ på sikt. Anonymkode: adce0...29a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå