Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Hei! Saken er slik: Skal på et møte noen timer i morgen kveld, forhåpentligvis etter at småtten har sovnet. Min mor skulle egentlig være barnevakt, men måtte melde avbud. Da jeg sa dette til en kompis og nabo, som skal på samme møte som meg, mente han at samboeren hans kunne passe. (De har tilbudt seg å være barnevakt tidligere og) Så er spørsmålet: Skal jeg betale henne? Hun er i en godt betalt jobb, mens jeg er student. Fornærmer jeg henne ved å tilby penger, eller fornærmer jeg henne ved å ikke gi henne penger? Bør jeg kjøpe inn noe (annet enn brus?) Vil bare unngå å tråkke i en salatskål her.. Hva ville dere gjort?
Gjest Kålungen Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Det er jo alltid hyggelig å få litt godt å knaske på når man sitter barnevakt Betaling ja... du kan jo tilby henne betaling, det kan man vel ikke bli fornærma for. Så velger hun selv om hun tar i mot eller ikke. Sannsynligvis gjør hun ikke det. Jeg tok imot betaling da jeg var "liten" og satt barnevakt, men nå kunne det egentlig ikke falle meg inn.
LilleMy Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 (endret) En voksen som barnevakt kan kanskje få en flaske vin? Det behøver jo ikke være en dyr type..... Endret 28. mars 2006 av LilleMy
Usikker Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Jeg ville ikke tatt i mot betaling - og heller ikke forventet - hvis jeg tilbyr meg å sitte barnevakt. Passer ofte på mine tantebarn. Hvis de er hos meg, så hender det mamma'n har kjøpt med litt frukt og lørdags-godter. Også hender det at jeg får en blomsterbukett som takk. (Liker ikke vin) I og med at denne damen det her er snakk om er i jobb og tjener penger, så vil jeg si at penge-betaling ikke trengs. Men liten blomst/vin/sjokolade synes jeg er helt greit. Vis at du setter pris på å få hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Jeg ville spurt henne,jeg ← Synes det blir litt flaut å spørre for å være ærlig. Kjenner henne ikke sååå godt, det er egentlig samboeren hennes som er kompis med samboeren min.. Takk for tips om vin/blomst/sjokolade. Synes det høres ut som en god plan... Da viser man jo at man setter pris på hjelpen uten at man gir "betaling" (jeg ville aldri tatt imot penger fra venner og kjente dersom jeg var barnevakt eller liknende, selv om jeg alltid trenger penger. Jeg hadde heller håpet at de kunne stille opp tilsvarende for meg en gang... Men en liten oppmerksomhet var en god ide!)
liv Skrevet 30. mars 2006 #7 Skrevet 30. mars 2006 Du kan jo tilby deg å være barnevakt for de så de kan ta en kose-kveld
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2006 #8 Skrevet 1. april 2006 En voksen som barnevakt kan kanskje få en flaske vin? Det behøver jo ikke være en dyr type..... ← Enig. En flaske vin eller en blomst er jo hyggelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå