Fighter83 Skrevet søndag kl. 16:27 #21 Skrevet søndag kl. 16:27 (endret) Jeg jobbet over 20 år i hjemmesykepleien. Sluttet for noen år siden, orket rett og slett ikke mer. Pandemien, KS sin arroganse og all sparingen mm som kommunene driver på med(har drevet med siden pandemien pga underskuddet det har medført) har endret arbeidshverdagen og turnusen fra tålelig ubehaglig og periodevis altfor travel og stressende til totalt uforsvarlig og helsefarlig. Jeg kastet inn håndkleet, gadd ikke mer! Hadde sendt inn x antall avvik, hatt samtale med hovedverneombud og hovedtillitsvalgte ++. Var absolutt ikke gehør for utfordringene og med lite til null tiltak mot å beholde og rekruttere sykepleiere så ble det jo mest vikarbyrå som ble erstattningen. Ikke alle stillinger ble erstattet med sykepleiere heller, noen ble bare "borte" så vi alle fikk da større arbeidsmengde mm. Var helt jævlig! Det ble null bedring de siste 2 årene jeg jobbet der, bare verre og verre. Har ikke blitt bedre nå for de har sluttet eller bruker vikarbyrå i mindre grad nå enn tidligere. Avdelingen der jeg var hadde 9 sykepleiere ansatt da jeg startet der, 6 i 100 % stilling og 3 stk i deltid fra 70-85 % stilling. Pr i dag har avdelingen kun 4 sykepleiere i 100% stilling, arbeidsmengden har økt, pasientene er flere og oppdragene flere. Helsa til helsepersonell er mer verdt enn å drive på sånn her fra ledelses side. Ledelsen har en ansvar om å ivareta de ansattes helse og gi de ansatte et forsvarlig arbeidsmiljø. Totalt spinnvilt opplegg! Endret søndag kl. 16:27 av Fighter83 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:39 #22 Skrevet mandag kl. 19:39 Jeg likte det for en liten periode. Elsket de fleste pasientene våre, jobben var variert og dagen gikk unna i en fei (som er en bra ting, har hatt jobber hvor man kun sitter å ser på klokka og arbeidsdagen føles som en uke). Jeg sluttet fordi jeg ikke orket å jobbe i det hektiske arbeidsmiljøet over lengre tid hvis de hadde ansatt flere folk/kuttet brukerlista vi skal gjennom i løpet av en dag slik at man faktisk hadde hatt litt tid til hver enkelt bruker så hadde det jo vært verdens beste jobb🥰 Anonymkode: e0680...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå