AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Jeg trenger noen råd og kanskje noen trøstende ord. Jeg er en mor midt i 30-årene og har to barn i barnehagealder. Far til barna er min samboer. Jeg jobber 100% og mer (er pålagt) og det gjør samboer også. Men det er jeg som står for 80 % av utgifter av lån, husholdningsartikler og utstyr til barna, gjør all husarbeid (med mindre jeg maser og spør- da kan noe bli gjort), og rydder opp hele tiden- også mye rot fra samboer. Han slenger bare alt klær rundt, og lar det ligge. Alt som skal ordnes må jeg gjøre, alt som skal følges opp- må jeg gjøre. Er barna syke er jeg hjemme, og må krangle med samboer for å ta sitt ansvar, når jeg har brukt mine syke-barn-dager. Alt skal diskuteres på og kveruleres. Alt skal settes spørsmål ved. Og jeg er så sliten. Barna vil at mamma skal gjøre alt, hente alt, kle på, stelle de. Det er også jeg som leverer og henter i barnehagen, dette til tross for at samboer har fleksitid på jobb. Jeg tok to uker fri fra jobb for å komme meg til legen og lade opp, kortere dag i barnehagen for barna. Men da har barna vært syke, så vært hjemme med meg. Frem og tilbake fra sykehus, alene. Samboer har vært på jobb- for det trengs ikke to på sykehus (tiltross for at jeg og barna har sagt vi trenger han der) ifølge han Nå har samboer en uke ferie og skal gjøre sin hobby, det vil si at jeg er alene med barna hele uke. Det er koselig, men jeg er så sliten og vet ikke hvordan jeg kan lade opp. Og jeg er så sliten at jeg bare gråter hver kveld. Legger meg mellom 8-9 hver dag. hvordan ordne opp i dette? Hvordan bli mindre sliten. Samboer vet om det, men føler at jeg får skylda for at jeg ikke trener nok som gir energi og det går i den sjargongen der. Anonymkode: 82b15...45b 7
AprilLudgate Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Her må dere på FVK, dette går jo ikke. Er oppskriften på samlivsbrudd om ca 5 min. Hva er årsaken til at du er pålagt mer enn 100% jobb? Er du lege/lærer? 11 10
exictence Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Men hvorfor står du for så mye, og hvorfor må du gjøre stort sett alt? Kan dere ikke bli enige om å fordele ansvar? Selv om barna helst vil at du skal hjelpe, så kan far og du godt si at np er det far so hjelper. 5
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Du får mindre å gjøre om du går fra han. Anonymkode: 8b0f9...5d3 16 2
fru Alving Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden Her må du sette hardt i mot hardt. Reis bort en uke og slapp av og la far "stelle hjemme" så skal du se at barna og blir mer knyttet til ham. Hjelper ikke det så er det bedre å flytte og bo for seg selv. 7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Du har ansvaret tilnærmet tre barn. Og ikke en partner. Dette er ikke bærekraftig. Dump fyren. Anonymkode: 28fa8...469 7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden Dette er ikke bærekraftig. Og en ting skal du vite, det er ikke rart at du føler deg helt på felgen. Dette er ikke sånn det skal være. Du står i alt for mye stress på en gang. Anonymkode: 8bfb5...bdc 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Han her fyren høres helt psyk ut. Å påstå at du er sliten fordi du ikke trener nok, altså han hadde 100% knekt om han stod i det samme. Anonymkode: 8bfb5...bdc 7 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Jeg skjønner ikke at dere kvinner finner dere i det dette. Slutt å gjør husarbeid, si at han må være hjemme med sykt barn. Reis bort en uke så kan han se hvor mye du må gjøre. Anonymkode: 136cc...47b 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke at dere kvinner finner dere i det dette. Slutt å gjør husarbeid, si at han må være hjemme med sykt barn. Reis bort en uke så kan han se hvor mye du må gjøre. Anonymkode: 136cc...47b Problemet med denne "taktikken" er at det går utover barna - ikke mannen. Anonymkode: 28fa8...469 5
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du får mindre å gjøre om du går fra han. Anonymkode: 8b0f9...5d3 Løgn! Jeg hadde det likt som TS. Nå som alene har jeg ENDA mer å gjøre og ENDA mindre tid og ENDA mindre penger. Når de er så lite til stede når de bor sammen, er han enda mindre tilstede i hvert sitt hjem. Er han i samme hjem kan man i alle fall reise vekk på kvelden eller trene OM man vil fordi det er en voksen i huset… Anbefaler å løse det opp først. Anonymkode: 953a9...f09 2 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Hva sier han om du sier at du fra nå vil at dere skal hente og levere annenhver dag i barnehagen? Det er ikke rart du er sliten og det er iallfall ikke fordi du ikke trener! Anonymkode: 9341d...f9e 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Løgn! Jeg hadde det likt som TS. Nå som alene har jeg ENDA mer å gjøre og ENDA mindre tid og ENDA mindre penger. Når de er så lite til stede når de bor sammen, er han enda mindre tilstede i hvert sitt hjem. Er han i samme hjem kan man i alle fall reise vekk på kvelden eller trene OM man vil fordi det er en voksen i huset… Anbefaler å løse det opp først. Anonymkode: 953a9...f09 For meg var det utrolig flott å gå. Ett menneske mindre som roter og som jeg måtte rydde etter, frustrasjonen og irritasjonen forsvant, rutiner ble fulgt og jeg fikk faktisk mer fritid (selv om jeg endte opp med å ha barna nesten 100%). Dauvekt som ikke stiller opp og som ikke bidrar er ikke godt. Det er som å ha adopter en adferdsvanskelig ungdom hvis foreldre ikke klarer av noe mer. Anonymkode: 9d0dc...a89 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Dette forholdet høres ikke ut som det vil vare. Han har ikke respekt for deg i det hele tatt, han er svært egoistisk. Om du velger å være med han så må han ville forandre på seg og spørsmålet er jo om han gidder det. Ellers er dette tredje barnet noe du må slite med i lang tid. Anonymkode: 93ac8...4db 4
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden Hvordan har du havnet her? Hva er det som gjør at du synes det har vært greit å betale 80% av alle utgiftene, samt ta deg av alt hjemme? Hvordan kan samboeren din synes det er greit dere gjør det slik? Og hva bruker han alle sine penger på? Her må du sette ned foten, i tillegg må dere komme dere til fvk så noen utenforstående kan snakke vett til han. Du må kreve at dere deler likt på alt, og om det er slik at du må ta barna mer, får han ta mer av husarbeidet. I tillegg må en levere og den andre hente i barnehagen. Dette er jo helt hårreisende! Anonymkode: 86289...a80 5 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden Hvordan klarte du å barn med ham TO GANGER? Anonymkode: 1f3ae...74b 5
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Hvorfor rydder du etter ham? La alt hans rot ligge. Også på kjøkkenet. Så tar han det ved leilighet. Ikke vask hans klær. La det ligge. Ikke kjøp ting bare han spiser. Kanskje han våkner? Det hjelper jo ikke at han tror han bor på hotell. Anonymkode: c4f43...fff 7
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden Du må få ham med til fvk. Nekter han (noe jeg regner med) så sier du at enten drar dere som et par eller så må han uansett dit for mekling etter brudd. Så han kan ikke velge OM han skal dra, kun under hvilke omstendigheter. Du kan ikke, og SKAL IKKE, leve slik. Anonymkode: 47b5b...f15 5 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden NÅR mener egentlig denne desillusjonerte og egoistiske mannen at du skal ha tid til å trene når han lemper så mye arbeid over på deg? Og hvorfor i alle dager er det greit at han skal dyrke hobby i ferien sånn som ståa er? Enn når du har ferie da, er det da en like stor selvfølge at du skal få ha egotripp og dyrke hobby? Tror du får det enklere uten han der altså. Bare dager igjen før jeg flytter fra min av samme kaliber. Det kommer til å bli SÅ mye mindre arbeid, stress, ansvar og bekymringer🥰🥳 GLEDER meg! Anonymkode: 3a83b...2aa 3 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden Han virker til å være egoist med mangel på empati, på generelt basis. Been there, done that. Kan funke med sånne menn om man ikke får barn sammen men når man får barn det er da det skjer. Og man ser, at dette går ikke opp i opp. Nei, hvis ikke han ser selv så tror jeg dessverre ikke at noen andre forteller han hvordan ting er hjelper. Dette virker over for min del. Lei meg for det Anonymkode: ad513...9ea 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå