Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg er alenemor . Har en bestemorfigur som alltid skal komme tidligst mulig hver søndag på besøk. Sønnen er 9 år. Må alltid gi henne beskjed at hun må vente til kl 10.00. Kjenner nå at jeg begynner å bli lei av dette. Det er for tidlig. Vi har  behov for å kose oss på søndagsmorgen uten stress til at vi må gjøre oss klar til besøk.Nå har hun sendt melding igjen ang imorgen og jeg kjenner meg kvalt. Jeg vet at dette passer henne best tidligst mulig, og om gir jeg ikke beskjed fra kl 10.00 at hun kan komme, så kommer hun lett kl mellom kl 09.00-09.30. Hadde dere andre orka dette? 

Anonymkode: df6ae...3f5

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

" I morgen passer det ikke så tidlig, men du kan gjerne komme innom ved 13 tiden "

Sett grenser.

Anonymkode: 026e2...726

• Liker 35
  • Nyttig 14
Skrevet

nei, du har rett på privatliv.

bare å si ifra på en ryddig måte. folk forstår jo det normalt sett. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klokka 10:00 på en søndag?? Det er jo galskap. Og rett og slett frekt. Hva om du skulle komme på besøk til henne klokka 22:00 på kvelden? Nei, du må sette grenser,  som en over her skriver. Føles det vanskelig så kanskje du kan stelle i stand litt ekstra kos til en senere, avtalt tid? Lykke til!

Anonymkode: b1717...b37

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er lov å si at det ikke passer med besøk!

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestemorfigur?

Anonymkode: e9ecc...128

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

«Akkurat i morgen skal sønnen min og jeg ha en mamma-barn-dag. Vi tar det igjen neste søndag!»

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør hun deg en tjeneste ved å passe barnet ditt, så tjener du nok på å være ydmyk og takknemlig. 

Anonymkode: 82047...5c2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestemorfigur er litt vag formulering. Hva mener du med det? Er det en som er i livet deres som egentlig ikke er bestemor, men som passer sønnen din? Har hun et forhold til deg også? Det burde selvsagt være mulig å si til henne at dere sover lenge på søndager, og derfor passer det best med besøk etter kl 11 f.eks. 

Anonymkode: 8242b...956

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjør hun deg en tjeneste ved å passe barnet ditt, så tjener du nok på å være ydmyk og takknemlig. 

Anonymkode: 82047...5c2

Det betyr ikke at man ikke kan sette grenser. 

Anonymkode: 692f3...1ea

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville sagt at jeg setter pris på at hun kommer, men at det dessverre ikke passer før kl ........... da min sønn og jeg liker å ha den alene tiden sammen først.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje dere skal begynne å gå i kirken? Da har dere noe å begrunne det med, og dere får mer tid på morgenen her 🤪😇

Mer seriøst så er jeg vokst opp med at en ikke besøkte folk på søndag før etter kirketid. Det inkludert de som faktisk ikke gikk i kirken. 
Her må du bare være mer tydelig. Nå nærmer sønnen din seg en alder der han vil sove lenge også, og besøk av «bestemor» kl 9 ikke er så aktuelt. (Eller klokken 10 for den del) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde tenkt det var greit å få det gjort unna tidlig, og ikke lagt opp til oppvartning/«besøk»? 

Hvordan kom hun inn i deres liv, og hva er «avtalen»?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke invitere til lunsj kl.13 00 istedenfor, rett og slett prøve å endre på rutinen slik den passer bedre for dere?

Høres ut som dette er et menneske du og ditt barn har godt av å ha i nettverket, da ville jeg prøvd å tilpasse istedenfor å avvise.

Anonymkode: d5e09...df8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Koselig.med besøk ♥️

Anonymkode: e9ecc...128

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette var patetisk. Du har sagt at hun må vente til kl 10, så da gjør hun det, og så sutrer du? 

Si at dere må finne en annen løsning for besøkene. Det er ikke vanskeligere. Spør hva passer henne best og del hva passer dere best, finn en løsning som passer begge. 

Anonymkode: d8241...221

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Hei Grete. Fremover nå kommer vi til å dra på tur i skogen annenhver søndag. Vi setter pris på om du vil komme annenhver søndag, men det kan ikke bli før kl 12, da vi nå trenger en dag i uka på å sove ut.".

Så hadde jeg ikke åpnet døren før kl 12. 

Anonymkode: 980a5...0e6

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei, 

Jeg er alenemor . Har en bestemorfigur som alltid skal komme tidligst mulig hver søndag på besøk. Sønnen er 9 år. Må alltid gi henne beskjed at hun må vente til kl 10.00. Kjenner nå at jeg begynner å bli lei av dette. Det er for tidlig. Vi har  behov for å kose oss på søndagsmorgen uten stress til at vi må gjøre oss klar til besøk.Nå har hun sendt melding igjen ang imorgen og jeg kjenner meg kvalt. Jeg vet at dette passer henne best tidligst mulig, og om gir jeg ikke beskjed fra kl 10.00 at hun kan komme, så kommer hun lett kl mellom kl 09.00-09.30. Hadde dere andre orka dette? 

Noen har jo sove ut dager i helgene, der mor og far bytter på. Drit om det skjer hver gang du vil sove feks.. og søndagsmorning er deilig med litt ro før evt besøk. Spørs vel egentlig hvem som hadde komt. Er det en grei person du ikke føler du må stelle og styre og være perfekt for som går deg på nervene? eller en du kan åpne i joggebuksen og allikevel er våken og kan slappe av med kaffe og kos?

Anonymkode: dc33e...e46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei, 

Vi hadde vore oppe i god nok tid til at det hadde gått bra.  Hva skrev hun da? Hvordan gikk det? 

Neste gang kan du jo si hei :) passer fra klokken 11 søndag 

Så får du iallefall utsatt det en time. 

Anonymkode: 3ff70...e4b

AnonymBruker
Skrevet

Du må sette grenser og være klar.

Du må gjerne komme på besøk, men ikke før kl xx.xx.

Kommer hun før så åpner du ikke, enkelt og greit.

Vi har våre rutiner i helger og de er hellige.

Jeg trener, dusjer og steller meg, gubben sover ut og ungene liker å sove til de våkner og slappe av og så har vi rolig felles frokost sammen rundt 11.

Vi er ikke klar for sosialt samvær for etter 12-13 i helger.

Anonymkode: eaacf...b23

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...